A Márka Üdítőgyártó Kft. újabb lépést tett a retró életérzés felélesztésében: 2025 augusztusában újraindította a legendás Róna üdítők forgalmazását. A márka a ’70-es és ’80-as években az egyik legismertebb hazai italnak számított, és sokak számára a gyerekkor meghatározó ízeit idézi.
A Róna annak idején palackos formában, üveges kiszerelésben volt kapható, és nem csak Budapesten – sőt, a fővárosban viszonylag kevés bolt tartotta készleten. Most azonban a kiskereskedelmi igényekhez igazodva kétliteres PET-palackos változatban tér vissza, a két legismertebb klasszikus ízben, ami a kóla és a narancs.
A Márka Üdítőgyártó célja nem csupán a nosztalgia felélesztése:
a retró termékek iránti megnövekedett piaci keresletre reagálva kívánják újra bevezetni a márkát, hogy a fogyasztók ismét átélhessék gyerekkoruk ízeit
– áll a cég közleményében.
Fotó: Shutterstock
A Róna kiemelt helyet foglal el a Márka portfóliójában, hiszen az üdítő nemcsak termék, hanem egy korszak ikonja. Az újraindítás egy szélesebb stratégiába illeszkedik, amely során a cég a magyar italgyártás hagyományait igyekszik megőrizni és újra népszerűsíteni.
A Márka Üdítőgyártó Kft. az elmúlt években komoly fejlődésen ment keresztül: 2018 óta több mint 12 milliárd forint értékű beruházást valósított meg. 2025-ben a vállalat már 184 főt foglalkoztat, éves nettó árbevétele pedig meghaladja a 24 milliárd forintot.
A cég jelenleg mintegy 80 különböző üdítőitalt gyárt, többek között a Márka, Traubisoda, Gyöngy, Adrenalin és Kobra márkákat is. Ezek mind a tradicionális magyar italvilágot képviselik, és jelenleg már 17 ország piacán is elérhetők.
Forrás: magyarnemzet.hu
Indexkép: Shutterstock