– Kezdjük az elején: hogyan vezetett az útja az AGRI CS Magyarországhoz? Mutassa be röviden szakmai pályafutását!
– Több mint másfél évtizede dolgozom a mezőgazdasági gépkereskedelemben, ebből 11 évet a KITE Zrt.-nél töltöttem – idézte fel a kezdeteket Gelencsér Milán, az AGRI CS Magyarország Kft. új operatív vezetője. – Itt tanultam meg igazán, mit jelent prémium gépmárkák mögött stabil szerviz- és alkatrész-hátteret építeni, hogyan lehet hosszú távú bizalmi kapcsolatot kialakítani a gazdákkal, és milyen az, amikor egy országos lefedettségű szervezet minden nap teljesít a gyakorlatban is.
Később egy másik kereskedői hálózatnál már kifejezetten az volt a feladatom, hogy országos szinten fejlesszem tovább a gépértékesítési, szerviz- és alkatrészfolyamatokat, új márkákat vezessek be, és értékesítőkből, szervizesekből, termékmenedzserekből ütőképes csapatot építsek.
2025 októberében csatlakoztam az AGRI CS Magyarországhoz, ahol ma már a teljes magyar leányvállalat működéséért felelek.
„Szeretek a frontvonalban lenni”
– Milyen vezetőnek tartja magát, mely értékek mentén dolgozik a mindennapokban?
– Stratégiai gondolkodású, de nagyon operatív vezetőnek tartom magam. Szeretek a „frontvonalban” lenni: kimenni a gazdához, beülni az értékesítő mellé egy tárgyalásra, vagy végigbeszélni egy bonyolultabb szervizügyet a kollégákkal.
Hiszek abban, hogy egy cég eredménye végső soron emberek döntéseinek és együttműködésének az eredője, ezért
nálam a bizalom, az átláthatóság és a következetesség a kulcsszavak.
Nem csodafegyverekben gondolkodom, hanem abban, hogy tiszta célokat tűzzünk ki, érthető elvárásokat fogalmazzunk meg, korrekt módon mérjünk, és ha kell, keményen, de fair módon hozzuk meg a döntéseket.
– Formálisan operatív igazgatóként érkezett, de rövid időn belül ügyvezetői szerep vár önre. Miben más ez a pozíció?
– Valóban, a gyakorlatban ez már most azt jelenti, hogy a teljes magyar leányvállalat irányításáért felelek. Számomra ez egy nagyon komoly bizalmi feladat. Egy olyan márka, mint a CASE IH, minimum kétszámjegyű piaci részesedést vár el traktorfronton, és egy olyan cégcsoport, mint az AGROTEC, stabil, nyereséges, hosszú távon fenntartható működést szeretne látni. Nekem ez a pozíció arról szól, hogy az elmúlt évek hullámzásai után egy stabil, kiszámítható, partnerbarát magyar CASE IH-hálózatot építsünk fel.

Gelencsér Milán – Fotó: AGRI CS Magyarország Kft.
Vízió három szóban: stabilizálás, bizalom, növekedés
– Ha röviden kellene megfogalmaznia, akkor mi a víziója az AGRI CS Magyarország élén?
– Ha három szóban kellene összefoglalnom, akkor: stabilizálás – bizalom – növekedés. Az első időszak számomra a stabilizálásról szól: erős, kompetens menedzsment- és kereskedői csapatot építünk, rendbe tesszük a szerviz- és alkatrészfolyamatokat, és transzparens, mérhető működést alakítunk ki, ahol a piaci részesedés, a jövedelmezőség, a készletforgás vagy éppen az ajánlat-feldolgozási idők mind követhetőek.
Erre lehet ráépíteni a bizalmat: a gazdákkal való kapcsolat újraépítését személyes jelenléttel, korrekt, gyors ügyintézéssel, őszinte kommunikációval – akkor is, ha valami nem megy elsőre tökéletesen.
Ha ez a két pillér a helyére kerül, akkor jöhet a növekedés: reális, 10% feletti piaci részesedés traktoroknál, olyan szervizhálózat, amelyre bátran rábízza valaki a teljes gépparkját, és hosszú távú flottaszerződések, komplex gép–szerviz–finanszírozás csomagok.
A szemléletem egyszerű: amit ígérünk, azt tartsuk be – akár gazdáról, akár kollégáról van szó.
Nehéz év után: „A komoly gazdaságok nem fordultak el a beruházásoktól”
– Hogyan látja a mögöttünk lévő üzleti évet? Tényleg ennyire borús a kép, vagy látszik már valami pozitív irány is?
– A 2025-ös év az egész ágazatnak nehéz volt: szélsőséges időjárás, hullámzó terményárak, bizonytalan támogatási környezet. Ezek együtt érthetően visszafogják a beruházási kedvet. Ugyanakkor azt látom, hogy stratégiai szinten a gazdák nem fordultak el a beruházásoktól, inkább kivárnak, átütemeznek, gépkategóriát váltanak. Ahol komolyan gondolják a hosszú távú termelést, ott továbbra sem kérdés, hogy szükség van megbízható traktorra, kombájnra és stabil szervizháttérre.
Az AGRI CS-nél számunkra ez az év az alapok lerakásáról szól: csapatépítésről, folyamatfejlesztésről, új telephelyek előkészítéséről. A „fény az alagút végén” nekem az, hogy egyre több partner mondja: „látjuk, hogy elindult nálatok valami, ezt eddig hiányoltuk.” Ennél jobb visszajelzést most nem igazán kaphatnánk.
CASE IH-központú portfólió – „nem akarok mindent mindenkinek árulni”
– Az AGRI CS több erő- és munkagépmárkát képvisel. Milyen márkapolitikában gondolkodik a jövőben? Szűkítés, bővítés, átrendezés?
– A fő irány számomra egyértelmű: a CASE IH köré épülő, erős, de átlátható márkaportfólióban hiszek. Nem szeretnék „mindenki mindent árul” jellegű kereskedést.
A gazdák elvárása teljesen jogos: tudni szeretnék, miben vagyunk igazán erősek, hol van mögöttünk stabil gyári háttér, megbízható alkatrészellátás és professzionális szerviz. Erőgépekben a CASE IH teljes kínálatára szeretnénk támaszkodni, a kompakt traktoroktól a nagy teljesítményű gépekig, tudatosan lefedve a különböző teljesítménysávokat.
Munkagépeknél pedig az a cél, hogy olyan partnerekkel dolgozzunk, akik jól kiegészítik a CASE IH-t, és hosszú távon is vállalható kapacitást, alkatrész- és szervizhátteret tudnak biztosítani. Lesz racionalizálás, de nem „logóirtás”, hanem a gazdák igényei és a fenntartható szervizképesség szempontjai alapján.
„Nem egyszeri adásvételben, hanem partnerségben gondolkodom”
– Milyen kapcsolatot tart ideálisnak a gazdákkal? Változtatna a mostani gyakorlaton?
– Őszintén? Kell, hogy változzon. Az ideális kapcsolat számomra partnerség, nem egyszeri adásvétel. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen jelen vagyunk a gazdaságokban, nem csak akkor, amikor éppen „gép kell”.
Fontosnak tartom, hogy őszintén beszéljünk a teljes birtokgépészeti koncepcióról: ne csak arról, mit tud egy traktor, hanem arról is, hogyan, mennyiért, milyen szervizstratégiával üzemeltethető hosszú távon. A gyors, kiszámítható reakció kulcskérdés: ne „majd jelentkezünk” legyen a válasz, hanem konkrét határidő, visszahívás, megoldási javaslat.
A gazdák joggal várják el, hogy ne csak eladjuk a gépet, hanem vállaljuk melléjük magunkat évekre előre is.
Az AGRI CS-t ilyen típusú partnerként szeretném újrapozícionálni Magyarországon.
Okosabb gépek, alacsonyabb költség – merre tart a CASE IH?
– Ha kicsit kitekintünk: merre mozdul a világ, és ezen belül a CASE IH erőgépgyártása?
– A világ a mezőgazdasági gépgyártásban két nagyon markáns irányba mozdul: az egyik a „okosabb” gépek felé vezet, a másik a fenntarthatóság és az üzemeltetési költségek csökkentése felé.
Az előbbi azt jelenti, hogy a nagy teljesítmény mellé egyre komolyabb precíziós gazdálkodási megoldások társulnak: adatgyűjtés, távfelügyelet, flotta-menedzsment, automata kormányzás, munkafolyamat-automatizálás. A CASE IH-nél ma már a nagy Quadtrac gépektől az elektromos kompakt traktorokig olyan megoldások érhetők el, ahol a „vas” összeér a fejlett elektronikával.
A másik irány a fenntarthatóságról, a talajkímélésről és a fajlagos üzemeltetési költségek csökkentéséről szól. Ide tartoznak a talajkímélő futóművek, a fogyasztáscsökkentő fejlesztések, és az alternatív hajtások első lépései. A mi feladatunk kereskedőként az, hogy ezeket a technológiákat lefordítsuk a magyar valóság nyelvére: milyen üzemméretnél, milyen vetésforgó és milyen finanszírozási háttér mellett mi ad valódi megtérülést.
„Nem fél évre, hanem 3–5 évre tervezek”
– Végül: milyen fontos üzeneteket fogalmazna meg így, az interjú végén?
– Két dolgot mindenképp kiemelnék. Az egyik a csapat. Lehet bármilyen jó a márka, az ár vagy a technológia, ha nincs mögötte motivált, szakmailag erős, felelősséget vállaló csapat, akkor a gazda nem fogja azt érezni, hogy jó kezekben van. Az AGRI CS-nél az egyik legfontosabb feladatom az, hogy ilyen csapatot építsek, fejlesszek, és hosszú távon egyben is tartsam.
A másik az időhorizont. Nem hiszek abban, hogy egy ilyen jellegű fordulatot fél év alatt „kipipálunk”. Egy stabil, egészséges, piacképes CASE IH-hálózat felépítése többéves munka. Az a célom, hogy 3–5 év múlva visszanézve azt tudjuk mondani: igen, innen indult az AGRI CS új korszaka Magyarországon – és ezt ne csak mi gondoljuk így házon belül, hanem a gazdák is ezt érezzék.
Indexkép: AGRI CS Magyarország Kft.