A Magyarországon frissen megjelent Mere diszkontlánc első üzletét a főváros 18. kerületében nyitotta meg, de már gőzerővel keresik a következő üzlethelyszíneket, és Nyugat-Magyarország is célkeresztbe került. A cég célja, hogy termékeit 20–30 százalékkal olcsóbban kínálja, mint a már ismert hazai diszkontláncok.



Mit tud a Mere?

A Mere nem ismeretlen név azok számára, akik figyelik a nemzetközi kiskereskedelmi piacot. A szibériai gyökerű bolthálózat extrém olcsóságával szerzett hírnevet, és most úgy tűnik, Magyarországon is megvetné a lábát.

Első egységét „Basket Plusz Diszkont Áruház” néven nyitotta meg Budapest XVIII. kerületében. A cég ígérete szerint a boltok árfekvése jelentősen a piaci átlag alá lő:

például 519 forintért kapható egy kiló rizs, 348 forint a 400 grammos száraztészta, míg egy kiló kolozsvári szalonna 2950 forintba kerül.


mere

Fotó: Facebook

Mi a titkuk?

A Mere sikerének kulcsa a költséghatékonyság. Az alábbi megoldásokat alkalmazzák:

  • Egyszerű árukihelyezés: a termékeket sok esetben raklapokon, eredeti kartondobozban helyezik ki, így csökkentik a polcrendezés és az üzletberendezés költségeit.
  • Gyors áruforgás: a kínálat nem minden esetben teljes körű, de az alacsony árak gyors készletcserét tesznek lehetővé.
  • Minimális személyzet: a napi működési költségeket a lehető legkisebbre szorítják, így az árakat is alacsonyan tudják tartani.
A kínálatukban számos orosz eredetű termék is megtalálható – például tradicionális szaloncukor és sör –, amit a vásárlók visszajelzései alapján bővítenek. A bolt közösségi oldalán aktív párbeszéd zajlik a vevőkkel, és a kínálatot az igények szerint alakítják.

Nyugat-Magyarország is képbe került

Bár a budapesti nyitás közel másfél évet késett, most úgy tűnik, a Mere elindította országos terjeszkedését. A cég hosszú távú célja egy akár több száz egységből álló hálózat kiépítése.

Jelenleg több régióban is keresik a megfelelő helyszíneket – a Debrecen–Miskolc–Nyíregyháza háromszög mellett Nyugat-Magyarország is a kiszemelt területek között szerepel. Bár egyelőre nem tudni, hogy Vas vármegyében mikor és hol nyithat bolt, a cég kommunikációja alapján a terjeszkedés biztosra vehető.


Mire számíthatnak a vásárlók?

A Mere elsősorban az árérzékeny vásárlókat célozza meg. Azoknak szól, akik nem feltétlenül a márkaneveket keresik, hanem az alacsony árakat. A koncepció sokban hasonlít a német Aldi indulásához: kevésbé csillogó üzletek, szűkebb, de gyakran cserélődő kínálat, viszont szinte verhetetlen árak.

A magyar kiskereskedelmi piacon már így is erős a verseny, és kérdés, mennyire tudja ezt befolyásolni egy új szereplő. Az azonban biztos, hogy a Mere megjelenése új lehetőséget jelenthet a spórolni vágyó fogyasztóknak – különösen akkor, ha valóban sikerül 20–30 százalékkal olcsóbb árszintet tartani.

Forrás: vaol.hu

Indexkép: Facebook