Sikeresen zárult a 2014–2022 között megvalósított Vidékfejlesztési Program (VP) eredménykommunikációja, amely a „Fejlődő vidék” kampány keretében több millió emberhez jutott el televíziós, rádiós és online felületeken keresztül. A kampány célja az volt, hogy bemutassa a magyar vidék átalakulását, a közösségeket megerősítő beruházásokat és a jövőbe mutató fejlesztéseket. A program záró sajtótájékoztatóját a 82. OMÉK-on tartották.

A Vidékfejlesztési Program a Közös Agrárpolitika (KAP) második pilléreként, az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásában valósult meg. A programban több mint 2 942 milliárd forint uniós és hazai forrás állt rendelkezésre, amelyből közel 400 ezer pályázat részesült támogatásban.

A források legnagyobb része beruházásokra (63%) és területalapú támogatásokra (33%) irányult, míg a fennmaradó 4% a vidéki térségek egyéb fejlesztését szolgálta.

A Vidékfejlesztési Program eredményeként modern üvegházak és gyümölcsösök jöttek létre, megújultak helyi piacok, több mint 1000 km külterületi út épült vagy korszerűsödött és elindult a precíziós gazdálkodás térnyerése, amely hozzájárul a fenntarthatósághoz és a versenyképességhez is.

omék

Viski József, az Agrárminisztérium agrár-és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára – fotó: Agrármarketing Centrum

"A program eredményei impozánsak. Hogy csak néhány számot említsek: több mint 54 ezer mezőgazdasági beruházás valósult meg az egyszerű gépbeszerzésektől a korszerű állattartó telepekig. Mintegy 1300 élelmiszeripari feldolgozó üzem fejlődhetett, az állattenyésztés területén 3300 fejlesztést valósítottak meg, a kertészetben pedig 6000 hektárral bővült a korszerű zöldség- és gyümölcstermesztés" – mondta el Viski József, az Agrárminisztérium agrár-és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára.

A Vidékfejlesztési Program nem csupán egy támogatási rendszer volt, hanem jövőbe mutató beruházások összessége, amelyek alapvetően járultak hozzá a magyar vidék élhetőségéhez és fejlődéséhez. Azt különösen fontos hangsúlyozni, hogy a Kormány az ágazat stratégiai jelentőségére figyelemmel, már mind a 2021-2022 átmeneti évekre, mind a jelenleg futó 2023-2027 uniós költségvetési ciklusra az adható legmagasabb, 80 százalékos arányban biztosítja az uniós agrártámogatások társfinanszírozását, ami által a rendszerváltás óta eltelt időszak legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari fejlesztési programját valósíthatjuk meg – tette hozzá.

Az eredménykommunikációs kampány központi eleme a „Fejlődő vidék” vizuális és tartalmi arculat lett, amely egységesen jelent meg a közösségi média platformokon – azaz a Facebookon, az Instagramon, a YouTube-on és a TikTokon.

Az online kampány 2025. június 18-án indult és szeptember 21-ig tartott, ez idő alatt több mint 40 videó, és összesen 25 online plakát jelent meg. Ezen kívül 16 PR cikket, 170 televíziós és 322 rádiós spotot sugároztak a program eredményeiről különböző médiumokban.

Az Agrármarketing Centrum a kampány ideje alatt négy ismertető kiadványt jelentetett meg.

omék

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője – fotó: Agrármarketing Centrum

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a kampány kapcsán elmondta:

A célunk az volt, hogy ne csak számadatokban mutassuk be a Vidékfejlesztési Program eredményeit, hanem emberközeli történeteken, fejlesztéseken és megvalósult álmokon keresztül is. A magyar vidék megújulása nem csupán támogatások eredménye, hanem az ott élők szorgalma és hite a jövőben. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt a folyamatot kommunikációval is hitelesen támogathattuk

A kampány nyáron bemutatkozott az EFOTT-on és a Strand Fesztiválon, a jelenleg zajló 82. OMÉK-on pedig szintén felkereshetik a Vidékfejlesztési Program eredménydemonstrációs standját a HUNGEXPO A pavilonjában.

Forrás, indexkép: Agrármarketing Centrum