A Toyota megtartotta korábbi ígéretét: 2025-re minden modellje elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos változatban. Ennek egyik leglátványosabb állomása a lágy hibrid rendszerrel szerelt új Toyota Land Cruiser, amely idén év végén mutatkozik be Európában, és ezzel egy új korszak nyílik a legendás terepjáró történetében.
A hagyomány ereje modern hajtással párosul
Az új Land Cruiser a Toyota New Global Architecture (TNGA-F) alvázas platformjára épül, és továbbra is a márkára jellemző tartósságot, megbízhatóságot és prémium minőséget képviseli. A hibrid rendszer ugyanakkor új szintre emeli a vezetési élményt – legyen szó országúti kényelemről vagy nehéz terepen való magabiztos haladásról.
A 48 voltos Hybrid 48V rendszer a jól ismert 2,8 literes dízelmotorhoz társul, amelyet egy elektromotor-generátor, egy kompakt lítium-ion akkumulátor és egy DC-DC átalakító egészít ki. A rendszer úgy lett kialakítva, hogy extrém körülmények között is megőrizze a Land Cruiser terepképességeit, beleértve a 700 mm-es gázlómélységet.
Finomabb gyorsulás, csendesebb működés
A Hybrid 48V hajtáslánc kifinomult és közvetlen vezetési élményt nyújt, különösen induláskor vagy városi közlekedés során. A rendszer start-stop funkciója gyorsabb és csendesebb, ami nemcsak az utasok kényelmét növeli, hanem az üzemanyag-hatékonyságot is.
Nagyobb nyomaték áll rendelkezésre az akadályok leküzdéséhez, miközben csökken az energiaveszteség Fotó: Toyota
A regenerációs fékezés révén a rendszer minden fékezésnél visszanyeri az energiát, amit később gyorsításhoz vagy a motor újraindításához használ fel. Terepen ez azt jelenti, hogy nagyobb nyomaték áll rendelkezésre az akadályok leküzdéséhez, miközben csökken az energiaveszteség.
Kialakítás a legkeményebb terepre szabva
Az elektromotor-generátor a motor tetején kapott helyet, így nem akadály a vízen való átkelés sem. A kétkaros szíjfeszítő rendszer a dízelmotorra és a rossz útviszonyokra optimalizált, különleges anyagösszetétele pedig ellenáll a víznek, pornak és egyéb külső hatásoknak.
A hibrid akkumulátor kisméretű és könnyű – mindössze 7,6 kg –, miközben akár 12 kW teljesítményt és 65 Nm nyomatékot képes biztosítani. A hűtéséről speciális ventilátoros rendszer gondoskodik, így a nagy terhelés sem jelent kockázatot a teljesítményre.
A jövő minden Land Cruiserében ott lesz
A Toyota célja, hogy a lágy hibrid hajtáslánc a jövőben minden európai Land Cruiserben alapfelszereltség legyen. Bár jelenleg még elérhetőek a tisztán belső égésű változatok is, az új Hybrid 48V hajtáslánccal szerelt modellek rendelése Magyarországon is megnyílik az év végén.
Az új Land Cruiser így nemcsak a múlt örökségét viszi tovább, hanem a jövő felé is határozott lépést tesz – egy fenntarthatóbb, csendesebb és intelligensebb off-road élmény ígéretével.
Forrás és indexkép: Toyota