2025-ben ismét megnyitotta kapuit a világ egyik legjelentősebb saját márkás termékekre szakosodott szakkiállítása, a PLMA World of Private Label, amely Amszterdamban várja a kereskedőket és gyártókat a világ minden tájáról. A több mint három évtizedes múlttal rendelkező esemény presztízse töretlen, évről évre egyre több cég tartja fontosnak, hogy részt vegyen rajta – köztük 2025-ben is számos magyar vállalkozás.
A saját márkás termékek világszintű térnyerése
Az elmúlt években a saját márkás termékek piaci részesedése világszerte folyamatosan növekedett. Európában több országban már a 40 százalékot is meghaladja az ilyen termékek aránya, míg kilenc másik országban a 30 százalék fölött van. A világjárvány idején ezek a termékek nemcsak megőrizték pozíciójukat, hanem sok esetben erősödtek is, köszönhetően kedvező áruknak és egyre jobb minőségüknek.
Erős magyar jelenlét a kiállításon
A magyar élelmiszeripari cégek idén egy 198 négyzetméteres közösségi standon mutatkozhatnak be az Agrármarketing Centrum szervezésében. A standon 20 hazai vállalkozás kapott helyet, amelyek célja, hogy nemzetközi partnereket találjanak termékeikhez. A paletta széles: a látogatók füstölt hústermékekkel, konzervekkel, befőttekkel, száraztésztákkal, fagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel, müzlikkel, zabszeletekkel és kekszekkel ismerkedhetnek meg.
Hungarian Food Business Program: cél az export növelése
Az AMC nemcsak a kiállítási tér biztosításával segíti a cégeket, hanem az exportpiacok bővítését is támogatja a Hungarian Food Business Program révén. A program egyik célja, hogy a magyar élelmiszeripari termékek iránt érdeklődő nemzetközi beszerzők egyszerűen kapcsolatba kerülhessenek a hazai gyártókkal.
Fontos diplomáciai jelenlét
A magyar közösségi standot a kiállítás ideje alatt személyesen is meglátogatta Horogszegi Szilágyi-Landeck Dániel, Magyarország hollandiai nagykövete, valamint Pápai Edit külgazdasági attasé. Látogatásuk is megerősítette, hogy a kormányzat kiemelt figyelmet fordít a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci megjelenésének támogatására.
A PLMA szerepe a nemzetközi kereskedelemben
A 2024-es kiállítás statisztikái is jól mutatják az esemény jelentőségét: 2961 kiállító és 18 ezer szakmai látogató vett részt a rendezvényen. A PLMA nemcsak élelmiszeripari cégek számára kínál bemutatkozási lehetőséget, hanem non-food termékeket gyártó vállalkozások számára is. A termékkínálat rendkívül széles: friss és fagyasztott élelmiszerek, italok, kozmetikumok, háztartási és autóápolási termékek, valamint kertészeti eszközök is megjelennek a standokon.
Indexkép: Agrármarketing Centrum