Az Egyesült Államokban a 2000-es évektől egészen az elmúlt évekig folyamatosan csökkent a túrófogyasztás, de a közkedvelt tejtermék még így is jelen volt az étkezésekben: egy amerikai átlagosan körülbelül egy kilót evett belőle évente, ami azonban már csak a fele az 1975-ös mennyiségnek. Sokan az ötvenes évek diétás trendjéhez, a nagyszülők konyhájához kötötték – egészen addig, amíg a TikTokon felbukkanó receptek és gasztroőrület újra keresetté nem tették. 

A fiatal, fehérjedús étrendet kereső generáció új felhasználási módokat talált ki a túróra, és internetes szenzációvá változtatta a korábban háttérbe szorult tejterméket.

A Circana piackutató cég adatai szerint a június közepével zárult egyéves időszakban 20 százalékkal nőttek a túróeladások az Egyesült Államokban az előző évhez képest. Hasonló, 17 százalékos növekedést mértek 2023-ban és 2024-ben is. Susan Morris, az Albertsons élelmiszerlánc vezérigazgatója szerint a számok magukért beszélnek: „Kétszer is ellenőriznem kellett a számokat, de a túró az egyik kimondottan gyorsan növekvő kategória”.

túró

A hobbiszakácsok kreatív receptekkel igyekeznek átalakítani a túró sokak számára szokatlan állagát – fotó: pexels.com

Az Organic Valley vállalatnál több mint 30 százalékkal bővültek az eladások az év első felében. „Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzzük gyártani” – mondta Andrew Wastrich marketingmenedzser a CNN-nek. A Good Culture márka, amelynek termékei gyakran szerepelnek TikTok-videókban, szintén robbanásszerű keresletnövekedést tapasztal. „A fogyasztók telefonálnak, levelet írnak, posztolnak azt kérdezve, hol lehet kapni a termékeinket. Nem tudjuk kielégíteni az őrült kereslet” – mondta Jesse Merrill alapító-vezérigazgató.

A túró sikerét nemcsak magas fehérjetartalmának és alacsony cukortartalmának köszönheti. Az IDFA adatai szerint az Egyesült Államokban általánosan nő a tejtermékek egy főre jutó fogyasztása, ami szintén hozzájárul a trendhez.

A hobbiszakácsok kreatív receptekkel igyekeznek átalakítani a túró sokak számára szokatlan állagát, és 2023 tavaszától ellepték a TikTokot a fagylaltkészítési ötletek: epres sajttorta, banánkrémes pite, bogyós-banános pite és számos más változat, mind túró felhasználásával.

Ma már szinte minden elképzelhető formában találkozhatunk vele, a Buffalo csirkeszárny öntetétől a bageleknél át egészen a kekszekig. A gyártók is igyekeznek saját receptötleteikkel meglovagolni a trendet, ezzel tovább erősítve a túró népszerűségét.

A legnagyobb kihívást most a gyártási kapacitás növelése jelenti, ami nem megy egyik napról a másikra: idő kell az új üzemek felépítéséhez, felszereléséhez és beindításához. A túrórajongóknak tehát türelemre van szükségük – hacsak a TikTok nem dob fel időközben egy újabb ételőrületet.

Forrás: CNN

Indexkép: pexels.com