A 2025. október 4–8. között megrendezett kölni ANUGA ismét a globális élelmiszeripar középpontjába helyezte a magyar termékeket. Az eseményen 110 ország mintegy 8000 kiállítója vesz részt, több mint 140 ezer szakmai látogatóval. Magyarországot 34 élelmiszeripari vállalkozás képviseli, amelyek az Agrármarketing Centrum (AMC) közösségi standjain mutatják be a hazai innovációkat és exportképes termékeiket.



Magyar különlegességek a nemzetközi porondon

Az AMC három közösségi standot üzemeltet a vásáron: az organikus, az általános élelmiszer-, valamint a hús- és ital-szekcióban. A magyar cégek kínálata rendkívül sokszínű, a hagyományos alapanyagoktól az innovatív élelmiszeripari megoldásokig terjed.

Kiemelt figyelmet kapnak a gluténmentes zabkészítmények, köztük a granolák, müzlik és a zabsör, amely a nemzetközi látogatók körében is igazi újdonságnak számít. Emellett a szuvidált húsok és egyéb kényelmi termékek iránt is nagy az érdeklődés. A magyar libamáj, a különleges magolajok, a superfood-termékek, a mézek, a szörpök és a fűszerpaprika szintén kiemelt helyet kaptak a standokon. A tavalyi párizsi SIAL-kiállításon nagy sikert arató magyar halchips is szerepel a kínálatban, amely most az ANUGA látogatóit is meghódítja.


anuga

Fotó: Agrármarketing Centrum


Az exportfejlesztés kulcspontja

A magyar kiállítók számára az ANUGA nemcsak presztízsesemény, hanem az exportfejlesztés egyik legfontosabb terepe. Itt koncentráltan jelennek meg a nemzetközi beszerzők, így a vásár kiemelt lehetőséget kínál új piaci kapcsolatok kialakítására és hosszú távú együttműködések elindítására.

„A professzionális kiállításokon való részvétel alapvető az exportfejlesztésben. Az Agrármarketing Centrum számára a Hungarian Food Business Program (HFBP) révén az ANUGA az egyik legfontosabb nemzetközi fórum” – hangsúlyozta Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.



Digitális platform a magyar élelmiszerexport támogatására

A Hungarian Food Business Program a vásár idején is aktívan segíti a magyar cégek és a külföldi partnerek összekapcsolását. A Hungarian Food Business Catalogue online adatbázisába folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket. A rendszer jelenleg 281 magyar gyártót, 2600 terméket és 627 külföldi beszerző céget tart nyilván – ezáltal hatékony digitális platformot biztosít az exportorientált vállalkozások számára.

A kölni ANUGA idei magyar standjai ismét bizonyítják, hogy a hazai élelmiszeripar képes egyszerre megőrizni a hagyományos értékeket és a nemzetközi trendekhez igazodó innovációt – legyen szó gluténmentes zabsörről, prémium szuvidált húsokról vagy a világszínvonalú fűszerpaprikáról.

Forrás és kép: AMC