A Kraft Heinz Co., a globális élelmiszeripar egyik meghatározó szereplője, bejelentette, hogy két független nyilvánosan működő részvénytársaságra válik szét. A döntést a vállalat igazgatótanácsa egyhangúlag jóváhagyta, a szétválási folyamat pedig a tervek szerint 2026 második felében zárul le.

A lépés célja, hogy növelje a működési hatékonyságot, és lehetővé tegye a márkák célzottabb fejlesztését.


Két külön világ: szószok vs. alapélelmiszerek

A szétválás nyomán két új társaság jön létre:

1. Global Taste Elevation Co.

Ez a vállalat a prémium szószokra és ízesítőkre koncentrál, portfóliójába olyan ikonikus márkák tartoznak majd, mint:

  • Heinz (ketchup, mustár stb.)
  • Philadelphia (krémsajt)
  • Kraft Mac & Cheese (sajtos tészták)

2023-as árbevétele: 15,4 milliárd dollár


ketchup

Fotó: Shutterstock

2. North American Grocery Co.

A másik társaság a klasszikus és mindennapi fogyasztási cikkekre fókuszál, köztük:

  • Kraft Singles (ömlesztett sajtok)
  • Oscar Mayer (húskészítmények)
  • Lunchables (gyerekeknek szánt reggeliző ételek)

2023-as árbevétele: 10,4 milliárd dollár

Vezetői változások és stratégiai célok

A North American Grocery Co. vezérigazgatói posztját Carlos Abrams-Rivera, a jelenlegi Kraft Heinz vezérigazgató tölti majd be. A Global Taste Elevation Co. élére még keresik a megfelelő vezetőt – a cég szerint már meg is indult a potenciális jelöltek felkutatása.


Miguel Patricio, az igazgatótanács ügyvezető elnöke szerint: „A két vállalatra való szétválás révén képesek leszünk jobban kiaknázni az egyes márkák lehetőségeit, nagyobb hatékonyságot elérni és jobban összpontosítani a részvényesek érdekeire hosszabb távon.”

Piaci helyzet és háttér

A Kraft Heinz piaci tőkeértéke az idei évben eddig mintegy 9 százalékkal csökkent, és jelenleg 33,1 milliárd dollár körül mozog. A társaság 2015-ben jött létre a H.J. Heinz Co. és a Kraft Foods Group Inc. egyesülésével, és mára már 190 országban értékesíti termékeit.

A szétválás nem csupán szervezeti, hanem stratégiai fordulópont is a vállalat életében, amely lehetőséget ad a márkák egyedi fejlődésére és a globális élelmiszerpiacon való célzottabb pozícionálásra.

Forrás: MTI

Indexkép: Shutterstock