Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon
A BASF Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon elnevezésű kampányával azt a célt tűzte ki maga elé, hogy évről évre olyan tartalmakat hozzon létre, amelyek valóban segítik a magyar gazdatársadalmat.
Fotó: BASF
A 2022-ben indult kezdeményezés első fázisában egy akkreditációs oktatási programot dolgoztak ki, amely segítségével a 9-13 éves általános iskolásoknak mutatták meg, hogy miért fontos a mezőgazdaság, és hogy mi mindent tesznek meg értünk a mezőgazdaságban dolgozók. A különleges tananyag több, mint 50 település iskolájába és 7000 családhoz jutott el.
Egy évvel később, a 2023-as kampány során az volt a céljuk, hogy a már pályaválasztás előtt álló fiataloknak hívják fel a figyelmét a szakma sokszínűségére és fontosságára, elérve azt, hogy úgy gondoljanak a mezőgazdaságra, mint egy lehetőséggel teli, jövedelmező szakmára.
A hatékony elérés érdekében a népszerű influenszert, Henry Kettnert kérték fel, aki a fiatalok által kedvelt platformokon, a TikTokon és Youtube-on mutatta meg, miért érdemes a mezőgazdaságot választani a hivatásuknak.
2024 tavaszán pedig életre hívták a Gazdatörténetek című videósorozatot, amelyben rövid, ám mégis szakmai tartalmakban mutatták meg, hogy a magyar gazdák milyen módszereket alkalmaznak a sikeres szezon érdekében.
A nyár során a BASF stábja öt gazdaságba látogatott el, ahol szakmai titkokkal, új technológiákkal és termékekkel ismerkedtek meg. Mindegyik helyszínen különböző témákban készítettek interjúkat a gazdaságok vezetőivel és dokumentálták a szezon szakaszait vetéstől egészen az aratásig. Ősszel pedig visszatértek a forgatási helyszínekre, hogy kiderítsék, milyen eredménnyel zárták a gazdák az évet, és utánajárjanak, milyen módszerekkel készülnek az előttük álló szezonra.
Fotó: BASF
Megérkezett a Gazdák új utakon
A sorozat készítése közben szembesültek azzal, hogy a magyar gazdálkodókat milyen drasztikus mértékben érintik a változó körülmények: az elhúzódó aszály, a hirtelen lezúduló, özönvízszerű esőzés vagy a váratlanul megjelenő betegségek, amik még a legtapasztaltabb szakembereknek is feladták a leckét. Ezek a kihívások inspirálták a kampány következő fázisát, amely a Gazdák új utakon címet viseli.
Ebben az új, 2025-ben debütált videósorozatban a BASF szakértőit követve újító megoldásokat kereső és azokat alkalmazó gazdákat mutattak be terepen, olyanokat, akik sikereket értek el a klímaváltozás és az állandóan változó környezet által nehezített helyzetekben, legyen szó a vetésszerkezet megválasztásáról, művelési módokról, hibridválasztásról vagy éppen intenzitásnövelésről. Megmutatták, hogyan alkalmaznak külföldön megismert technológiákat és hogyan illesztenek be elsőre meglepőnek tűnő, szokatlan növényeket a vetésforgójukba. A gazdák között megtalálhatók fiatalok és tapasztaltabbak, a Dunántúlon vagy éppen az Alföldön aktív szakemberek. Egy dolog azonban összeköti őket: a kiváló alkalmazkodóképesség, a nyitottság az újdonságokra és az innovációra a változó körülmények között.
A sorozattal a BASF célja, hogy a bemutatott szakmai titkokat, új technológiákat és hasznos tippeket a nézők felhasználják majd a jövőben, és az éghajlatváltozás okozta kihívások ellenére ők is jövedelmezőbben és hatékonyabban gazdálkodhassanak.
Az epizódok a BASF YouTube csatornáján érhetők el. Iratkozzon fel Ön is, hogy ne maradjon le a sorozat legújabb részeiről és a további szórakoztató és szakmai tartalmakról!
Forrás, indexkép: BASF