A banán továbbra is verhetetlen népszerűségnek örvend Európában – derül ki a Fyffes megbízásából készült, átfogó fogyasztói felmérésből. A kutatás a NielsenIQ közreműködésével valósult meg, több mint 7000 válaszadó bevonásával. Az eredmények alapján a banán a leggyakrabban fogyasztott gyümölcs az Európai Unióban: a válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt négy hét során fogyasztott belőle.

A banán megelőzi az almát, a citrusféléket és a szőlőt

A banán mögött az alma, a citrusfélék, majd a szőlő sorakozik a népszerűségi rangsorban, ugyanakkor a banán minden tekintetben kiemelkedik a mezőnyből. Ez a gyümölcs nem csupán ízletes és tápláló, de könnyen elérhető és egyszerűen fogyasztható is, ami hozzájárul ahhoz, hogy széles körben elterjedt a háztartásokban – hangsúlyozta Adriano Di Dia, a Fyffes marketingigazgatója.

A banánfogyasztás rendszeressége is kiemelkedő

A kutatás arra is rávilágított, hogy a banánfogyasztás nemcsak gyakori, hanem kifejezetten rendszeres. A válaszadók kétharmada heti szinten eszik banánt, tízből kilenc pedig legalább havonta. A felmérés adatai szerint a megkérdezettek 72 százaléka hetente, 95 százaléka havonta, 98 százaléka pedig negyedévente fogyaszt banánt.

banán

A banán a leggyakrabban fogyasztott gyümölcs az Európai Unióban: a válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt négy hét során fogyasztott belőle – Fotó: pixabay.com

Vásárlói emlékezet és árérzékenység

A vizsgálat kitért arra is, mennyire emlékeznek a vásárlók a gyümölcsök árára. A legtöbben, 59 százalék, nem tudta felidézni a legutóbbi banánvásárlás pontos árát, míg 27 százalék nagyjából emlékezett rá. Mindössze a válaszadók 14 százaléka tudta pontosan megmondani, mennyibe került a gyümölcs.

Hat hónap távlatában is a banán az első

A kérdőív egyik fontos pontja azt vizsgálta, milyen gyümölcsöket fogyasztottak a válaszadók az elmúlt fél évben. Itt is a banán végzett az élen: a megkérdezettek 95 százaléka fogyasztott belőle.

Ezt követte az alma, a narancs, a szőlő, valamint a bogyós gyümölcsök, de a körtét, sárgadinnyét, citromot, avokádót és ananászt is sokan említették. Az egzotikusabb gyümölcsök, mint az őszibarack, a mangó vagy a papaya, már jóval kisebb arányban szerepeltek a fogyasztási szokásokban.

Miért épp banán?

A banán népszerűsége mögött több ok is meghúzódik.

A válaszadók:

  • 34 százaléka az étvágy csillapítására,
  • 27 százaléka gyors és kényelmes nassolásként,
  • míg 24 százaléka egészséges étrendje részeként választja ezt a gyümölcsöt.

A vásárlás sok esetben tudatos döntés eredménye: bár a legtöbben az érett, sárga példányokat részesítik előnyben, a megkérdezettek 22 százaléka inkább a zöldes árnyalatú, kevésbé érett banánt választja.

Forrás: fruitveb.hu
Indexkép: freepik.com