Elindult a vadhúst népszerűsítő és forgalomélénkítő kampány kedden, a harmadszor megrendezett akció során az érdeklődők már több mint 70 étteremben és szállodában kóstolhatnak meg különleges vadételeket, de a szervezők várják további vendéglátóhelyek csatlakozását is – hangzott el a kampány keddi budapesti beharangozóján.

Balogh Krisztián, a VakVarjú éttermek kreatív séfje, Bors Richárd, a Nímród Vadászújság lapigazgatója, Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár, a Nimród Vadászújság főszerkesztője, Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete elnöke, Csókay Ákos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára és Ács Lajos, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete alelnöke , a Forgó Étterem Dunabogdány séfje (b-j) a #vadateszem országos szemléletformáló kampányról tartott sajtótájékoztatón a budapesti VígVarjú étteremben 2025. november 18-án –,Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A sajtótájékoztatón Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár, a Nimród Vadászújság főszerkesztője elmondta: a magyarországi vadhúsfogyasztás rendkívül alacsony, az elmúlt években átlagosan fejenként évi 10-15 dekagramm körül volt, pedig a vadhús az élvezeti értékét és a tápértékét, valamint az egészségre gyakorolt hatását tekintve is ajánlott húsféle.
A fogyasztás növelését kampányokkal segítik, fontos cél, hogy a 65-70 ezer magyarországi vadászon és családtagjaikon kívül a magyar fogyasztók szélesebb körben is találkozzanak a kínálattal – jelezte.
Az éttermekben megjelenő, vadhúsból készült gasztronómiai kínálat segíthet abban, hogy az érdeklődők keressék az üzletekben a vadhúst, ami ár-érték arányban megfizethető és az egyik legegészségesebb húsféle – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

Muflongerinc készül a #vadateszem országos szemléletformáló kampányról tartott sajtótájékoztató után a budapesti VígVarjú étterem konyhájában 2025. november 18-án – Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete elnöke ismertette: a #vadateszem kampány kettős célt szolgál, a hazai vadhúsfogyasztás ösztönzését és a vendéglátóhelyek forgalmának fellendítését.
A program november 18-tól december 21-ig tart, a fogyasztók a www.vadateszem.hu weboldalon egy térképes kereső segítségével könnyen megtalálhatják a kampányban részt vevő éttermeket.
Az akcióhoz csatlakozhat bármelyik, a vendéglátásban aktív egység, amely vállalja, hogy a kampány időszakában legalább egy vadételt tart a kínálatában.
A csatlakozás nem jár költséggel, a térképes keresőben való díjmentes megjelenés ugyanakkor lehetőség arra, hogy új vendégeket vonzzanak be, valamint új ízeket kínáljanak meglévő vendégkörüknek
– mondta az egyesület elnöke.

Balogh Krisztián, a VakVarjú éttermek kreatív séfje muflongerincet készít a #vadateszem országos szemléletformáló kampányról tartott sajtótájékoztató után a budapesti VígVarjú étterem konyhájában 2025. november 18-án – Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Csókay Ákos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára a sajtótájékoztatón egyebek mellett elmondta, a novemberi libanapok és a karácsony között csúcsra jár az éttermek és az üzletek forgalma, ezért fontos, hogy ebben az időszakban találkozzanak a fogyasztók a magyar vadhússal a vendéglátásban és a boltokban is.
Forrás, indexkép: MTI