Kisebb-nagyobb külső-belső változások mellett a legfontosabb műszaki újítás szintén az e-POWER és e-4ORCE meghajtás.

Folyamatos fejlődés

Az X-Trail 2000-ben debütált, még inkább terepjáróként a Terrano mellett, és a későbbiekben a legkelendőbb SUV-ok közé került, de ma is a Nissan ikonikus modelljeként tartják számon. Az évek során folyamatosan fejlesztették az X-Trailt, igazodva a mindenkori piaci igényekhez. A mostani immáron a negyedik generáció, de megtartva az első generáció magas minőségi koncepcióját.

A második generációs e-POWER elektromos, mint tölthető hibrid hajtásrendszer, és az e-4ORCE elektromos összkerékhajtási technológiával a Nissan itt is magasabbra teszi a mércét.

A hagyományt és az innovációt ötvöző autentikus SUV-ként a vadonatúj X-Trail a mindennapos használattól kezdve az izgalmas kirándulásokig mindenhol egyformán megállja a helyét.

Ahogyan azt a Nissan Ambition 2030 nagyszabású sajtótájékoztatón bejelentették, a Nissan célja, hogy egy tisztább, biztonságosabb és fenntartható világot teremtsen gyártmányaik és szolgáltatásaik révén.

A Nissan hosszú távú és átfogó elektromobilitási programjának következő lépcsője az X-Trail japán piacra szánt e-POWER modellje lesz az e-4ORCE opcióval. Ez utóbbi egy önálló iker villanymotorral biztosítja a hátsó kerekek meghajtását. A megújult és már bemutatott Qashqaiba szintén ezen műszaki alapok kerülnek beépítésre, a változó sűrítési arányú VC-Turbo benzines motorral együtt.


A megújult X-Trail szintén teljesen újratervezett alapokra épül, csökkentve a karosszéria tömegét, ugyanakkor nagyobb szilárdsággal rendelkezik. Továbbá fokozták az utastér hangszigetelését is.

A második generációs e-POWER hibridrendszer nagyobb teljesítményű, csendesebb és finomabb hangolású, a hozzá hangolt VC-Turbo motor alacsony fordulatszámon is erős, és csendesen működik.

Az e-Pedal Step csökkenti a fékpedálhasználat szükségességét, mert automatikus lassítást biztosít a gázpedál felengedésekor, nemcsak városi forgalomban, de csúszós úton és lejtőn is.

X-Trail

X-Trail

X-Trail

X-Trail

Az X-Trail is megújult az „utolsó csavarig" – fotók: www.global.nissannews.com

A változó sűrítési arányú motor is egységes lesz a Nissannál – fotó: www.global.nissannews.com

4x4 másképpen

Itt már két külön villanymotor végzi az első és hátsó kerekek meghajtását, pusztán elektronikus vezérléssel, összehangolással, semmiféle mechanikus kapcsolat nincs sem a futóművek, sem az előválasztó kapcsoló között. Ugyanakkor a rég megszokott 4x4-es meghajtás előnyeivel szembesülhetünk vezetés közben, magabiztos gyorsulási, kanyarodási és fékezési teljesítményt nyújt a legkülönbözőbb útfelületeken, míg terepen magabiztos haladást tesz lehetővé.

Az e-4ORCE jellemzői

Intuitív vezetés: Az útfelületet és a jármű viselkedését azonnal felmérve az e-4ORCE pontosan szabályozza az első és hátsó teljesítményátadást, illetve visszatápláló fékezést a gumiabroncsok tapadásnak maximalizálása érdekében. Stabil ívmenetet és biztonságos vezetést nyújt.

Magabiztos haladás: Az e-4ORCE mindig optimális tapadást biztosít, minimalizálja a kerekek megcsúszását, és könnyed elindulást és haladást biztosít terepen és csúszós útfelületen is.

Menetkomfort: Lassításkor az első és a hátsó motorok regeneratív fékerői szintén össze vannak hangolva, hogy magabiztos egyenes futást, biztonságos lassulást nyújtsanak mind csúszós úton, mind terepen.

Nagy és egyenletes teljesítmény: A meghajtó motorok azonnal reagálnak a gyorsítópedál elmozdulására, erőteljes, mégis egyenletes gyorsulást biztosítva, megkönnyítve a besorolást akár az autópálya forgalmába.

Fejlett technológiák

A vadonatúj X-Trail számos vezetéstámogató megoldással rendelkezik, a legkülönfélébb körülményekhez igazodva.

• A Nissan Safety Assist 360 kamerák, radar és szonár segítségével folyamatosan figyeli a a jármű környezetét, és szükség esetén képes automatikusan beavatkozni a biztonság érdekében.

• Vészhelyzet esetén SOS-hívószolgálat nyújthat segítséget.

• Az adaptív LED-es fényszórórendszer lehetővé teszi a távolsági fényszóró használatát a tompított fényszóróval kombinálva, jól megvilágítja a környező területeket még akkor is, ha elöl haladó vagy szembejövő járművek vannak.

• Navi-linkkel bővült a ProPILOT, a Nissan autonóm vezetési technológiája, amelyet 2x1 sávos forgalomban történő használatra terveztek. A ProPILOT a Navi-linkkel együtt automatikusan csökkenti a gépkocsivezető teendőit azáltal, hogy támogatja a jármű sebességszabályozását a sebességkorlátozásoknál, valamint a kanyaroknál történő lassítással növeli a biztonságot.

• A ProPILOT Park vezérli a kormányzást, a motort, a fékeket, az irányváltást, a parkolás teljes folyamatát.

X-Trail

Az új kialakítású első és hátsó lámpák – fotók: www.global.nissannews.com

X-Trail

A legfontosabb infók a szélvédőre vetítve – fotó: www.global.nissannews.com

Robusztusság és prémium minőség

A vadonatúj X-Trail magasabbra teszi a mércét a SUV-piacon az első generáció örökségével. A fényszórók két egységből állnak: a helyzetjelző és irányjelző lámpák fönt, a főfényszórók pedig alul kaptak helyet. A bumeráng alakú, kombinált hátsó lámpák eleganciát és dinamikát sugallanak.

A belső kialakítás egyszerre sportos és prémium megjelenésű. A középső konzol nagyméretű pohártartóval és tárolóhellyel rendelkezik, míg fedele egyben kartámaszként is funkcionál. A hátsó ajtókon lehúzható oldalsó napellenzők vannak a kellemesebb komfort érdekében.

A kínálatban 12 karosszériaszín szerepel, köztük öt kéttónusú opció és a Cardinal Red, amelyet a rózsa mély bíborvörös árnyalatai ihlettek.

Összesen négy ülésanyag választható: fekete szövet, prémium barna nappabőr, valamint a Nissan által kifejlesztett Tailor Fit™ és a Cell-Cloth®, egy víztaszító anyag, amely ideális azok számára, akik például a síelést és a tengeri sportokat szeretik.

X-Trail

Összesen 4-féle belső kárpit közül választhatunk – fotók: www.global.nissannews.com

X-Trail

A panorámatető maradt – fotó: www.global.nissannews.com

Felhasználóbarát funkciók

• A 12,3 hüvelykes Advanced Drive Assist Display kétféle megjelenítési móddal rendelkezik. A 12,3 hüvelykes, NissanConnect navigációs rendszer a középső kijelzőn hangfelismerővel rendelkezik, a mindennapi nyelven történő kezelést segítve, valamint az Amazon Alexaval is rendelkezik. A nagyméretű, 10,8 hüvelykes head-up kijelző lehetővé teszi a vezető számára, hogy maga előtt lássa az információkat, miközben az utat figyeli.

• A csomagtér a kategória legjobbja, jókora felnyíló ajtaja megkönnyíti a be- és kirakodást.

• A Bose Premium Sound System audiórendszer kizárólag az X-Trailhez hangolt prémium hangzásélményt nyújt.

• A mai világban nagyon fontos és hasznos lehetőség a 100 voltos, 60 Hz-es váltakozó áramú vészhelyzeti áramforrás, amely maximális teljesítménye 1500 watt, bár ez tényleg csak Japánban kapható eszközökkel kompatibilis.

7X-Trail

Egységesített kezelőszervek, jó áttekinthetőség – fotók: www.global.nissannews.com

X-Trail

Vészhelyzeti áramforrás, sajnos egyelőre csak Japánban – fotó: www.global.nissannews.com

Forrás: www.global.nissannews.com