Egyiptomból hamarosan megérkeznek az első paprikaszállítmányok az Európai Unió piacaira – jelentette be Mohamed Awwad, az Al Awwad for Import and Export ügyvezetője. A 2025-ös szezon élénk kereslettel indul, az európai piac fokozódó érdeklődést mutat az egyiptomi eredetű paprika iránt, amely megbízható alternatívát kínál a klímaváltozással és növényegészségügyi problémákkal küzdő más termőterületek mellett.



Az egyiptomi termesztők versenyelőnye nemcsak az állandó, magas minőségből ered, hanem a kiváló logisztikai adottságokból is.

Az egyre elterjedtebb Ro-Ro (Roll-on/Roll-off) szállítási rendszernek köszönhetően a paprika akár egy hét alatt elérheti a főbb európai kikötőket, míg a kisebbekbe kevesebb mint 10 nap alatt jut el. Ez a gyorsaság különösen fontos az érzékeny frissáru esetében, amelynél a rövid szállítási idő meghatározó lehet az áru piacképessége szempontjából.

A vállalat idén 25 hektár üvegházi területen indította el a szezont, ahol főként kaliforniai piros paprika terem – ez az európai fogyasztók körében a legkedveltebb fajta.

A szezon indulása előtt minden részletre kiterjedő minőség-ellenőrzést végeztek: a termések színét, méretét, valamint az öntözési és tápanyagellátási programokat egyaránt felülvizsgálták annak érdekében, hogy a termény megfeleljen az uniós élelmiszer-biztonsági és növényvédőszer-maradék határértékeknek.


paprika

Fotó: Pixabay

A kereslet növekedését nemcsak az időjárási anomáliák táplálják, hanem az a tény is, hogy egyes nyugat-európai országokban – például Hollandiában, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban – kínálati hiány alakult ki. Ennek hatására a kereskedők figyelme egyre inkább a mediterrán térség felé fordul, ahol Egyiptom megbízható partnerként pozicionálja magát.

A szezon kezdete előtt több európai felvásárló személyesen is meglátogatta az egyiptomi termelőüzemeket, ahol közvetlenül tájékozódhattak a termesztési technológiákról és a minőségbiztosítási gyakorlatokról.

A várakozások szerint az idei évben az egyiptomi paprika szélesebb körben lesz jelen az európai piacokon, beleértve a szupermarketek polcait is.


Mohamed Awwad szerint a szezon a tavalyihoz képest kissé magasabb árakkal indult, ami elsősorban az egyiptomi font euróval szembeni árfolyam-növekedésének tudható be. A szezon várhatóan áprilisig tart, és az Al Awwad vállalat aktív részvételre készül a december 9–12. között Kairóban megrendezett Food Africa kiállításon, valamint a jövő évi berlini Fruit Logistica szakvásáron is.

Forrás: fruitveb.hu

Indexkép: Pixabay