A Zwack Unicum Nyrt. látványos eredményjavulást könyvelhetett el az idei üzleti év első felében: a társaság adózott nyeresége 34,3%-kal, 1,598 milliárd forintra nőtt – derült ki a cég legfrissebb jelentéséből.

siker fő motorját a Unicum márka erős piaci teljesítménye, az exportnövekedés és a szigorú költséggazdálkodás adta.



Az italgyártó társaság nettó értékesítése (jövedéki adó és visszaváltási díj nélkül) 11,87 milliárd forintot tett ki, ami éves szinten 5,2%-os növekedést jelent. Különösen jól teljesített a prémium szegmens, ahol 11,5%-os növekedés volt mérhető, míg a minőségi termékek árbevétele 4,9%-kal csökkent.

A prémium kategóriát az Unicum vezette, különösen az új Unicum Orange Bitter ízvariáns teljesített jól.

A belföldi értékesítés 9,75 milliárd forint volt, a saját termelésű termékek ebből 7,8 milliárdot tettek ki. Bár az égetett szeszes italok piaca általánosságban bővült (volumenben 7,4%, értékben 12,3%), a Zwack volumenben enyhe, 1,6%-os visszaesést szenvedett el, azonban árbevételben 2,2%-os növekedést ért el – jelezve a prémiumfókusz sikerességét.


uni

Fotó: Shutterstock


A forgalmazott termékek között csökkent a Diageo-portfólió (–9,5%), míg az egyéb termékek, például prosecco és ásványvíz, 16,4%-os növekedést mutattak. Emellett a Don Papa rum forgalmazása is komoly lendületet adott az eladásoknak, különösen a nagykereskedelmi csatornában.

Az export is hozzájárult a pozitív eredményhez: az értékesítés 5,8%-kal, 1,275 milliárd forintra nőtt. A legjobban teljesítő piacok között volt Olaszország, Németország, Románia és a Duty Free-szektor, míg Szlovákiában csökkenés mutatkozott.

A költségek visszafogása is jelentős szerepet játszott a profitnövekedésben: a bruttó fedezeti hányad 3 százalékponttal, 68,3%-ra nőtt, míg a működési eredmény 34,9%-kal, 1,97 milliárd forintra bővült.

A marketingköltségek visszafogása, különösen az exportpiacokon, szintén hozzájárult a nyereségességhez.



A menedzsment megerősítette, hogy az idei üzleti évben is a tavalyihoz hasonló, 2,9 milliárd forint feletti adózott eredmény elérésére törekszik, amit a stabil belföldi kereslet, a nemzetközi piacok bővülése és a tudatos költségpolitika tesz elérhetővé – még a gyenge fogyasztói bizalom mellett is.

Forrás: Világgazdaság

Indexkép: Shutterstock