Két évvel ezelőtt hatalmas sikert aratott a 81. OMÉK-on debütáló Hungarian Food Summit élelmiszer-exportfejlesztési találkozó, amely idén – a 82. OMÉK keretében – már jóval nagyobb léptékben tér vissza: a 70 magyar élelmiszeripari vállalkozás közel 200 külföldi beszerzővel folytathat mintegy 3000 üzleti tárgyalást, tovább erősítve a hazai termékek nemzetközi piacra jutását.

Magyarország egyik legjelentősebb élelmiszer-exportfejlesztési üzleti eseménye a Hungarian Food Summit, amelyet a 82. OMÉK kísérőrendezvényeként szerveznek meg a vásár ideje alatt.

A három napos esemény gyakorlatilag egy óriási, üzletorientált B2B találkozó, amelyre 36 országból 200 nemzetközi beszerző érkezett. A várakozások szerint mintegy 3000 üzleti megbeszélésre kerülhet sor a két nap alatt, a tárgyalások a HUNGEXPO A pavilonjában, egy professzionálisan kialakított tárgyalótérben zajlanak. A résztvevők számára a szervezők nemcsak hatékony üzleti környezetet, hanem minőségi kapcsolatteremtési alkalmakat is biztosítanak.

A Hungarian Food Summit egyedülálló platformot kínál a magyar élelmiszeripari vállalkozások számára, hogy professzionális környezetben mutassák be termékeiket, és közvetlen kapcsolatot építsenek ki külpiaci partnereikkel.

Az esemény hosszú távon is hozzájárulhat Magyarország exportteljesítményének erősítéséhez és a hazai élelmiszeripar versenyképességének növeléséhez

– nyilatkozta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese.

A Hungarian Food Summit nemcsak szakmai tartalmával, hanem megjelenésében is hozzájárul a magyar élelmiszeripar nemzetközi presztízsének növeléséhez – mondta el Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette: az élelmiszeripar szereplői nemzetgazdasági szempontból is fontosak, így minden alkalmat meg kell ragadni, hogy a magyar termékek a külpiacokon is érvényesüljenek, amelyre a Food Summit kitűnő alkalom.

élelmiszeripar

 Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára – fotó: Agrármarketing Centrum

A rendezvény külön figyelmet fordít arra is, hogy a kisebb, feltörekvő exportőrök is lehetőséget kapjanak bemutatkozásra. Az OMÉK-on a Hungarian Food Summit közösségi standja lehetőséget ad arra, hogy a magyar kínálat nemzeti szinten is láthatóvá váljon, miközben a részt vevő cégek saját brandjeikkel is megjelenhetnek.

A program zárónapján, szeptember 20-án a magyar cégek számára egy szakmai konferenciát rendeznek, amely az élelmiszerexport aktuális trendjeit, kihívásait és lehetőségeit tárgyalja. A félnapos esemény különösen hasznos tudást kínál a globális piacok iránt érdeklődő hazai vállalatoknak.

Háttér

A Hungarian Food Business Program az Agrármarketing Centrum (AMC) által működtetett üzletfejlesztési és exportösztönző program, amelynek célja, hogy segítse a magyar élelmiszeripari vállalkozásokat a külpiacokra lépésben, illetve, hogy népszerűsítse a magyar élelmiszereket nemzetközi szinten. A program legfőbb pillére az üzletember-találkozók szervezésén és a nemzetközi kiállításokon történő megjelenéseken túl a Hungarian Food Business Catalogue elnevezésű digitális platform működtetése, amelyben már több mint 280 magyar cég és közel 2600 termék szerepel valós időben, a világ bármely tájáról elérhetően.

Forrás, indexkép: Agrármarketing Centrum (AMC)