Korábbi beszámolónkban már több traktorújdonságot bemutatunk, de az idei kiállítás bővelkedik az új modellek felvonultatásában. Folytatva az új erőgépszériák  ismertetését, többek között a cseh, lengyel és fehérorosz származású újdonságokat gyűjtöttük egy csokorba.

zetor

Zetor Crystal 160 – fotó: Agroinform.hu

A cseh Zetor a már ismert szériák újabb modelljeit vonultatta fel. Tavaly álltak munkába az első Crystal 160 traktorok itthon, amellyel egy nagy múltú, hajdanán sikeres szériát támasztottak fel. A kiállításon frontfüggesztéssel szerelve, kaszakombinációval került bemutatásra.

A Crystal széia 6,057 literes, hat hengeres, (Deutz) TCD diesel erőforrással van szerelve amely 166 LE teljesítményt nyújt. Az erőátvitelt egy 30/30 fokozatot biztosító, 3 csoportból álló, elektrohidraulikus, automatikus kapcsolású nyomatékváltó biztosítja, az irányváltásról hidraulikus működésű kormánykerékről vezérelhető PowerShuttle irányváltó gondoskodik. A traktor 85 kN emelőerejű III. kategóriájú hátsó hidraulikus függesztőműve Bosch EHR Hitchtronic rendszerű.

zetor

Zetor Major 60 – fotó: Agroinform.hu

A Zetor Major széria új generációs változata legelőször csak a 80 lóerős modellel indult, később bővült a 60 lóerős könnyű univerzális típussal. A sorozat mindkét tagja egy igazán energiatakarékos 2,9 literes, négy hengeres, nyolc szelepes, 25-26 százalékos nyomaték rugalmasságú dízel motorral van szerelve. Az erőátvitelről mechanikus kapcsolású teljesen szinkronizált előre és hátra egyaránt 12 fokozatot biztosító váltó gondoskodik. A vezetőfülke minden olyan kényelmi berendezéssel rendelkezik, amit a mai modern könnyű univerzális erőgéptől elvár a felhasználó. Lényegében ezek a modellek az egyszerűség, a takarékos üzem és a kényelem elérhető árú ötvözetei.

Farmtrec

Farmtrac 675 DT – fotó: Agroinform.hu

Újdonság volt a lengyel Farmtrac traktorok bemutatkozása a kiállításon. A 75 LE teljesítményű 675DT traktorai CARRARO első hajtással és sebességváltóval, illetve Perkins motorral vannak szerelve. Az alapfelszereltséghez tartoznak az orrsúlykészlet, szabványos 3-pont hidraulika függesztés 4 db hátsó csatlakozó kiépítéssel, differenciálzár, digitális központi kijelző műszer, rugózott vezetőülés, teljes közúti világítás, 7-pólusú utánfutó elektromos csatlakozás, kapcsolható 2 vagy 4-kerék hajtás, szervokormány, gyors/lassú sebesség fokozat, szervokormány, légfék rendszer.

Farmtrac 9120DT – fotó: Agroinform.hu

A nagyobb 9120DT modell a maga 112 lóerő névleges motorteljesítményű Perkins 854E típusú, 3,4 literes hengerűrtartalmú, négy hengeres dízelmotorjával, igen jó ár érték arányával új alternatívának számít a hazai piacon.

Az erőátvitelről kéttárcsás száraz rendszerű kuplung szerkezet, mechanikus kapcsolású, teljesen szinkronizált előre és hátra egyaránt 24 fokozatot biztosító CARRARO gyártású sebességváltó gondoskodik. Az irányítást hidrosztatikus kormányzás segíti és hidraulikus működésű tárcsafékek lassítják az erőgépet. Az automata kapcsolású differenciálzárral és 380/85 R24 abroncsméretű kerekekkel szerelt hajtott mellső híd szintén a CARRARO terméke.  A modell rendelhető frontfüggesztéssel, illetve pórsúlyozott kivitelben is. Vezetőfülkéje opcióban szerelhető fel légrugós vezetőüléssel és klímával.

Belarus-923.5 – fotó: Agroinform.hu

A Belarus MTZ standján az ismert szériák „.5”-ös generációi mellett azért újdonságokat is föl fedezhettünk. A 923.5-ös modell például a minszki motor helyett, korszerű, Tier IV emissziós besorolású 95 lóerős, 4 hengeres, Perkins 854F típusú, turbódízel motorral van szerelve. Az erőátvitelről a megszokott 14/4 fokozatú szinkronizált váltómű gondoskodik. Egyéb szerkezeti elemeiben a hasonló teljesítményű „.5-ös” modellek felszereltségét követi.

Belarus-921 – fotó: Agroinform.hu

A mellső hidraulikus hárompont függesztéssel szerelt 921-es modell a kertészetek ideális erőgépe. Lényegében a régi MTZ-82N típust felváltó modell hasonló kerékméretekkel és hasmagassággal, illetve alacsony fülkekiképzéssel. Motorja MMZ származású, a segédmellsőkerékhajtása a régi klasszikus szöghajtásos megoldású.