A Hajdúböszörményi Traktorhúzó versenyen a profi résztvevők mellett a szervezők lehetőséget biztosítottak amatőr indulóknak is. A széria traktorokkal megjelent gazdálkodók ugyanazon a pályán próbálhatták ki gépeik erejét összesen hat kategóriában, mint amelyen a több ezer lóerős speciálisak mérték össze tudásukat. Az amatőr kategória komolyságát az is jelezte, hogy a fékpad is a hitelesített Európa Kupás kocsi volt – pontosan az a szerkezet, amit a pulling gépek mögött használtak a bírák.

Az V. kategóriaban egy teljesen széria motorral és váltóval felszerelt Massey Ferguson 7620 nyerte el az első helyet. A verseny kiváló erőpróbája volt annak, hogy melyik traktor valójában „mit tud” - tehát hány lóerő ér le a talajra abból, ami a motorháztetőre van írva.  Az objektív teljesítmény és vonóerő alapú összehasonlítás az egyik nagy értéke a hajdúsági rendezvénynek a gazdálkodók számára.

Zárójelben illik megjegyezni: nem véletlen, hogy az éles versenyen szinte csak a prémium gyártók gépei húztak, ahol a lóerők tényleg megvannak a motorokban. A Massey Fergusont a megyében illetékes márkakereskedés, a Start Agro Kft. képviselte a versenyen. Összesen 4 traktort hoztak el a megmérettetésre. Mindegyik erőgép teljesen széria változat volt és MF-es Partnerek tulajdonában álltak. A támogatók között az importőr, Austro Diesel GmbH. is megjelent.

A Fergusonok kiválóan teljesítettek: egy kategóriát megnyertek, kettőben pedig másodikak lettek. Érdekesség megjegyezni, hogy a szombati próbanapon a legkisebb MF 5611-es akkorát húzott, hogy rövid volt a pálya hozzá (110m 17 cm – 100 m már fullpull-t, azaz teljes pályát jelentett).

A nagyvadak türelmetlenül várták a startot – Fotó: Austro Diesel GmbH

A nyertes traktorról – miért pont ez lett az első?

A Massey Ferguson 7620 kétszáz lóerős traktor, amely 6.6 l-es SISU motorral és Dyna-6 sebességváltóval van szerelve. A ma is elérhető közvetlen utódja, az MF 7720-as is ugyanilyen erőforrással és hajtáslánccal rendelkezik. A hatékonyság lényege az erőátviteli rendszerben rejlik. A SISU motor a  benne lévő lóerőket garantáltan leadja, míg a Dyna váltók a talajra tudják közvetíteni a „lovakat.”. A hajtáslánc végtelenül egyszerű, nem veszik el rajta teljesítményt. A vonóerőt és robusztusságot pedig a majd 3 méteres tengelytáv garantálja: mivel hosszú a traktor tud „fogni” és nem pattog el a talajtól, amikor megérkezik az erő  a kerekekre.