Nem mindennapi történet rázta meg az amerikai gyorsétteremláncok világát: Ardell Wilson texasi lakos egymillió dollár közeli kártérítési pert indított a Whataburger ellen, miután egy hagymás hamburger allergiás reakciót okozott nála – holott kifejezetten hagyma nélkül kérte az ételt. Az eset 2024. július 24-én történt, és mostanra országos érdeklődést váltott ki.
Wilson állítása szerint a hamburger hibásan lett elkészítve, és ennek következtében súlyos egészségügyi problémákat kellett elszenvednie. A gyorséttermi lánc felelősségét a gondatlan ételkészítésben látja, és ügyvédje szerint ez az eset kimeríti a „gyártási hiba" fogalmát.
A Whataburger honlapján ugyan megtalálhatók az ételekben előforduló allergének – mint például a glutén, tej, szója –, ám a hagyma nem szerepel közöttük. Ez önmagában nem törvénysértő, de kétségtelenül komoly kérdéseket vet fel az étterem tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban. Főként akkor, ha egyes vendégek – mint Wilson – súlyos allergiás reakciót kockáztatnak egy ilyen hiba miatt.
Érdekes adalék, hogy Ardell Wilson nem először fordul bírósághoz hasonló ügyben. 2024 májusában már pert indított a Sonic Drive-In ellen, amelyet végül elutasítottak. Ez akár azt a kérdést is felvetheti, hogy a férfi sorozatosan pereli az étteremláncokat vagy csupán egy igazságáért küzdő fogyasztó.
A történet rávilágít egy komoly fogyasztóvédelmi kérdésre: mennyire pontosan tájékoztatják a vendégeket az ételek összetevőiről, és hogyan kezelik az egyedi kéréseket? Egyre több vásárló igényli az allergénmentes ételeket, így nem kizárt, hogy az ilyen esetek után szigorodnak majd a belső protokollok.
Forrás: 24.hu
Indexkép: Pixabay