„Ahhoz engem előbb le kell lőni, hogy a Ferrari szabadidő-autót gyártson” – mondta egy éve a cég elnöke, Sergio Marchionne. Ezzel szemben most kiderült, hogy már tesztelik az F16X kódnéven futó modellt, sőt 2021-re szeretnék, ha az autószalonokban díszelegne a GTC4Lusso alapjaira épített SUV – írja a Roadandtrack.

2016-ban mutatkozott be az alap, amire az új SUV épül – fotó: Shutterstock

A formavilág kialakításával komoly küzdelme lehetett a tervezőknek, hiszen Marchionne kikötötte, hogy bármennyire is terepjáróról van szó, tükröznie kell a márkára jellemző sportos eleganciát. Ennek fényében az autó szélesebb, hasmagasságát tekintve pedig magasabb lett,

a B oszlopot pedig egyszerűen elhagyták,

ami az emelt szilárdságú alumínium váznak köszönhetően egyszerű megoldásnak tűnt. A középső merevítő hiánya viszont a hátsó ajtók drasztikus átformálását is eredményezte, melyek így hátrafelé nyílnak, ráadásul egy elektromotor segítségével.

A V12-est felváltja egy nyomatékosabbra hangolt V8-as – fotó: Shutterstock

A mérnökök természetesen összkerékmeghajtásban gondolkodtak, viszont a 6,5 literes V12-es blokk helyett, egy turbós 3,9 literes V8-as kerül a motorháztető alá, ami várhatóan 600 lóerős teljesítménnyel szolgálja ki a pilótát. További érdekesség, hogy a jármű hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

Még egy aprócska, ám annál fontosabb információ: előzetes jelentések alapján az ára kicsivel több, mint 90 millió forint körül várható majd.