A névváltoztatásra azért volt szükség még 2006-ban, mert a kilencvenes években kifejlesztett második generációs Nivát az AvtoVAZ a GM-mel közös vállalkozásba vitte át, és öt év gyártás után az amerikaiak ragaszkodtak a kizárólagos névhasználathoz. A GM 2019 végén adta vissza a típust és a névhasználat jogát a Ladának, így újra használhatják a Niva nevet az eredeti terepjáró 2021-es változatán – írja az Autó-Motor.

Lada Niva

A régi-új névvel egy apró változtatás is történt – fotó: AvtoVAZ

A hvg.hu információi szerint nemcsak a név változott, hanem egy kicsit halkabbá is vált a legendás terepjáró. Erőteljes gyorsításnál 3,7 dBA-val, 120 km/h-s tempónál pedig 2,2 dBA-val csökkent a zaj az utastérben. A motorháztető alatt változatlanul egy 1,7 literes 4 hengeres szívó benzinmotor foglal helyet, amely 83 lóerős teljesítményre képes. A négykerék-hajtású és ötfokozatú kéziváltós terepjáró végsebessége 142 km/h.