Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 395.88 Ft USD 372.86 Ft CHF 411.69 Ft GBP 462.11 Ft

Fórum

Rába turbó probléma!

Létrehozta: Lakos , 2009-01-23 06:18:43

Kedvencekhez Segítség

131 hozzászólás
#131 korni
2014-01-03 10:05:36

mindegyik tengelynek van kotyogása csak nem mindegy mekkora
ha rossz a turbó akkor eszi az olajat

#130 Márk91
2014-01-03 00:11:09

Nekem soha nem volt rábám, de ez a kicsit kotyogás is relatív. Azt senki nem mondja meg h. üzemmelegen milyen a csapágyhézag. De ha nem eszi az olajat akkor nem hinném h. a tengellyel van a baj.

A berohadt csavarokra meg lángvágóval melegíts rá bátran, előbb utóbb megindul kifelé.

Nincs profilkép
#129 forgo
2014-01-02 21:46:29

Válasz #128. hozzászólásra
Akkor teszerinted hogy kellene mérni. Mert a műszer még rajta van és hétvégén akarom visszaadni a havernak.

#128 Szeni
2014-01-02 17:45:57

Válasz #122. hozzászólásra

Én azt javasolnám először, h. meg kellene mérni normálisan a túrbónyomást, mert 70 q sóval, kövesúton gurulva nem lehet egy ekkora motort megfékezni, legfeljebb úgy, h. bevágod a féket, és csúszik mind a négy kerék.

#127 korni
2014-01-01 20:21:13

hosszirányban nem mozoghat a tengely csak oldalasan kicsit.
lhet elszökik valahol egy kis szél?

#125 decsi
2014-01-01 20:15:12

Válasz #124. hozzászólásra

Ez nem teljesen így van.

#124 korni
2014-01-01 20:08:35

Válasz #122. hozzászólásra

hát ha a turbó beszarik van füst,olaj fogy,lefogja a motort,nálad nincs ilyen probléma,én nem nézem biztos mennyi a turbónyomás.
egy kicsit is kopik egyből hozzányul az olajhoz.

#123 decsi
2014-01-01 19:53:57

Válasz #121. hozzászólásra

Értem! Akkor vegyél bele egy középső részt azt bárki ki tudja cserélni.

Nincs profilkép
#122 forgo
2014-01-01 19:53:21

Válasz #120. hozzászólásra

70 mázsa műtrágya volt utána.

Nincs profilkép
#121 forgo
2014-01-01 19:51:00

Válasz #119. hozzászólásra

Nincs rendben mert már az ősszel szántásban hamarabb megfojlot és azóta is érződik hogy gyengébb a gép mint azelőtt.
Utána érdeklődtem és ennek a turbónak 0,6 és 0,8 bár között kell dolgoznia. A fuvaros kolléga akinek otthon a Renault 851 trakin is ez a motor van, hogyha 1500-as fordulaton nincs meg legalább a 0,5 bar akkor le is dobhatom róla mert csak nyűgnek van. Amúgy a motor oké mert hidegben is könnyen indult és barna fűst is csak terhelés alatt van.

#120 Szeni
2014-01-01 19:21:05

Válasz #118. hozzászólásra

Hány pótkocsit, és mi volt rajta, úgy értem, hány mázsa?

#119 decsi
2014-01-01 19:05:46

Válasz #118. hozzászólásra

Azt még nem írtad,hogy miért zavar az alacsony nyomás ha minden rendben?smile blink

Nincs profilkép
#118 forgo
2014-01-01 18:48:45

Válasz #117. hozzászólásra

Pótkocsit hosszba emelkedőn.
A fuvarozó ismerősöm azt tanácsolta, hogy a felújítása ne próbálkozzak mert nagyon gagyi munkát csinálnak és a gari addig van míg az ajtót becsuktad magad után. Mivel itt nincs intercooler ha baj van a törmelék megy a motorba.
Megnéztem egy ujjat is a Gránitnál de 560.000ftsmile wacko eredetinek volt kirakva de érdekesmód a kis táblán nem irt szinte semmit smile scared

#117 Szeni
2014-01-01 16:50:07

Válasz #115. hozzászólásra

mit húzot a gép mérés közben?

#116 korni
2014-01-01 16:35:22

Válasz #115. hozzászólásra
vidd el egy turbóshoz majd megmondja
szerinted?

Nincs profilkép
#115 forgo
2014-01-01 15:15:28

Ismét turbó problémával vagyok itt.
Megmérettem a turbó nyomást és csak 0.4-0.5 bar nagy nehezen és csak 2000 fordulaton 1200-nál szinte semmi. A szívósor belseje egy kicsit olajas de nem annyira hogy csöpögjön csurogjon a füstön sem érezni az éget olaj szagát. A tengely kotyog de nem ér hozzá a házhoz, 100 motoróra alatt k.b. 1 liter olajat evett meg.
A turbó KKK K26-159/8.11 és úgy van ahogy 1988-ban a gyárban rátették.
Szerintetek az alábbi alternatívák közöl melyik volna a jó:

- felújítás csapágyazás egyensúlyozás 40.000ft
- komplett közép rész 80.000ft körül van + a szerelés.
-állítólag az orosz TKP6 egy az egy benn talál de csak 3 évet tart.

Ja és a kipufogó felől a csavarok rendesen megvannak rohadva mit le tenni hogy, a csigaházba ne szakadjanak bele.

Nincs profilkép
#114 Guszti
2013-02-08 07:56:15

Válasz #113. hozzászólásra

A turbó ha régi gépről van szó a sok felrakódott koksztol megáll, lassul v letiltja a számítógép ilyenkor kiszedni kitisztítatni vissza és nincs vele gond

Ha kopik a turbó elkezdi a gép enni az olajat, és ez az olaj 2 helyre mehet:

kipufogó fele ennek kisebb az esélye!

A turbó általában befele szívja az olajat ilyenkor az intercouler belseje tiszta olaj.Itt levesz az ember egy csövet és ha gond van az olajos

Ha ezek nincsenek kár nézegetni a turbót egy tengelytörés védhetetlen.
Szerintem az új turbónak is van egy kis kottyanása ami minimális, mivel nem csapágy van hanem olaj film rétegen való futás

Nincs profilkép
#113 forgo
2013-02-08 07:15:21

Válasz #112. hozzászólásra

A cégnél a főnök SAAB turbójának egy az egyben letörött menetközbe a tengelye, kilyuggatta a coolert és állítólag a motorba is jutott a törmelékből.
Ezek utánsmile scared tegnap én is körebsasholtam a Fendt turbóját és rájöttem, hogy van ez a kis kotyogás.

#112 Bandita29
2013-02-08 05:56:16

Válasz #111. hozzászólásra

0.5 mm-el még elmegy szerintem. A felújítás az annyi,hogy a középső részt kicserélik újra. Amig nem tolja az olajat a cooler,vagy a kipufogó felé addig nem kell cserélni.Időnként majd nézd meg,hogy változik a kotyogás,ne érjen meglepetés..

Nincs profilkép
#111 forgo
2013-02-07 23:00:37

Válasz #110. hozzászólásra

De nem javítható?
Egyébként nem olajas és pörög is rendesen csak axiálisan van kb. 0,5 mm kotyogás.

#110 Bandita29
2013-02-07 22:52:32

Válasz #109. hozzászólásra

Nem lehet kotyogása. Teherautó szervizben dolgozom,ha axiálisan kotyog a turbó tengelye akkor csere...tipustol független.

Nincs profilkép
#109 forgo
2013-02-07 22:31:56

MWM motoron kévő KKK turbónak mekkora kotyogás van megengedve axiálisan?

#108 jd /4650
2009-01-26 00:47:41

Válasz #106. hozzászólásra

ott tényleg nem kell neki több
mi csak talajmunkázunk velle ,de azt keményen!!

Nincs profilkép
#106 JD 4630
2009-01-26 00:46:03

Válasz #103. hozzászólásra

Ja nagyából akkor egyformán, de ez csak talajmunkánál, meg a tornádónál, vegyszerezésnél 1600-1800 és vetésnél is 1800 körül.

#104 jd /4650
2009-01-26 00:43:55

Válasz #102. hozzászólásra

lassan meni kéne nem ???
majd holnap folyt. köv

#103 jd /4650
2009-01-26 00:42:33

Válasz #102. hozzászólásra

mi úgy 2000 körül pörgetjük
persze + -150/100 a tólig

Nincs profilkép
#102 JD 4630
2009-01-26 00:40:41

Válasz #101. hozzászólásra

2100 aszhiszem, az 50 est meg 2200-n
és van egy annak elég sz*r a motorja az 2000 et forog max gáznál.

#101 jd /4650
2009-01-26 00:38:53

Válasz #98. hozzászólásra

tartósan terhelve milyen f. használjátok??

Nincs profilkép
#100 JD 4630
2009-01-26 00:38:24

Válasz #97. hozzászólásra

T*köm tudja, mind1 lényeg hogy megy.

#99 jd /4650
2009-01-26 00:37:13

Válasz #96. hozzászólásra

lényegében munkára nem kell
gondolom ez egy méröfok hogy tudja e a gép ezt az adatott

Nincs profilkép
#98 JD 4630
2009-01-26 00:36:30

Válasz #94. hozzászólásra

mert aszhiszem vhol olvastam hogy a 30-ast lehet tekerni 2500 ig és akkor 8.ban 20.8-as kerékkel 40fölött megy csak úgye nincs rajt levegő ezért nem lehet vele pótot húzni, így meg nemsok értelme van megpiszkálni.

#97 jd /4650
2009-01-26 00:35:42

Válasz #92. hozzászólásra

nem akarok hülyeséget állitani a 30-as esetében nem tudom hogy terhelve mennyi a max.
de sok a rudazat be lehett álitani ezekett
miénk böl is le kellett venni mert a kitések 2500-on hagyták üresen mi meg szépen belötük 2350-re

Nincs profilkép
#96 JD 4630
2009-01-26 00:34:02

Válasz #94. hozzászólásra

oksa, de akkor téppen mire jó a 2200 fölötti fordulat?

#94 jd /4650
2009-01-26 00:32:34

Válasz #92. hozzászólásra
lassú üresjárati fordulat - 800f/perc
szabályozható fordulat-800-2400
üzemi fordulat-1500-2200

#93 jd /4650
2009-01-26 00:28:30

Válasz #90. hozzászólásra

ja ez kifejezetten hidegen van induláskor
ahogy melegszik a motor azzonal emelkedik a fordulat

Nincs profilkép
#92 JD 4630
2009-01-26 00:27:43

Válasz #89. hozzászólásra

Pdig nekem terhelten is ott a vége mint üresen, valamit akkor elqrtak volna nádudvaron?

#91 jd /4650
2009-01-26 00:27:08

Válasz #90. hozzászólásra

igy van
mig hiddeg
ez kb melegben 2-3 perc
hidegben 4-5 perc

Nincs profilkép
#90 JD 4630
2009-01-26 00:25:34

Válasz #87. hozzászólásra

Ez stimmel, de 1000 alatt csak rövid idejid hagyom ketyegni.

#89 jd /4650
2009-01-26 00:24:48

Válasz #88. hozzászólásra

álló gép ,terhelés nélkül.
ennyinek kel lenni gyárilag a 4650-nek

Nincs profilkép
#88 JD 4630
2009-01-26 00:23:22

Válasz #84. hozzászólásra

mit értesz az alatt hogy üresen, nekem még nem járt a motorom 2200 fölött.

#87 jd /4650
2009-01-26 00:23:18

alsó üresjárat hidegen 850 f
melegen 1000
hosszabb ideig min.1200

#84 jd /4650
2009-01-26 00:20:04

Válasz #83. hozzászólásra

a 4650-nél 2350 ig megy fel üresen

#83 kaszi
2009-01-26 00:18:49

Válasz #81. hozzászólásra

általában 2200 szokott lenni a névleges fordulat
persze nem minden traktornál

#82 jd /4650
2009-01-26 00:18:13

igy van!
max terhelt felsö járat 2200
max üres járat 2400-ig

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
2024-ben az Agrova Kft. nyerte el „A Magyar Növénytermesztésért Termék...
MENGELE Doppel-Trumpf S520 VR trágyaszóró
MENGELE Doppel-Trumpf S520 VR...

1.650.000 Ft

Rétborona / rét borona 5 m hydro
Rétborona / rét borona 5 m hydro

370.000 Ft

Rétborona / rét borona 4 m
Rétborona / rét borona 4 m

270.000 Ft

Ziegler Frontkasza / front kasza
Ziegler Frontkasza / front kasza

140.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]