Fórum

Zetor 16245-os nagykerekű traktor

Létrehozta: alesi007 , 2008-04-24 19:43:32

Kedvencekhez Segítség

435 hozzászólás
Nincs profilkép
#434 Claastra.
2022-02-06 15:27:56

Válasz kajszi_71823 #433. hozzászólására

Nézz körül a polcokon zkl a sajátja

Nincs profilkép
#433 kajszi_71823
2022-02-05 20:52:55

Jo estét!

Nagykerekú Zts 162-es fékrendszerét újítom, és ha már lekaptam a nadrágot, kopó dolgokat illik cserélni. Csapágyakról érdekelne a véleményetek, kinek melyik hogy vált be, vagy eleve mindegy?
Gondoltam teszek bele egy jobb minoségut, nemszeretném szétkapni minden éven.
SKF, FAG?

Koszonom

#432 Nyomasek Bobo
2020-12-12 20:05:40

Válasz kajszi_71823 #431. hozzászólására

Olajos kuplung szinkron nélkül halálsmile cursingsmile sweatdrop
Ellennék én szinkron nélkül, ha legalább a 2x kuplungos téma működne...

Nincs profilkép
#431 kajszi_71823
2020-12-11 20:56:58

Válasz T.f. #430. hozzászólására

Pf, nonszensz, itt már vagy 5 éve csak az alvázszámot n=zik, igaz mostmár fénykép is kell róla, de pár évvel visszamenoleg csak a vizsgabiztos ránézett és kész. A tsz-ben sem volt még ennyi alvázszám ujrautve az biztos smile tongue
Igazad van, megtaláltuk haverral, lényegében csak sebválto ellso deklije, amin jár a kinyomocsapágy, azt kell cser=lni a munkahengerek végett, bár akkoor ugrik a sebváltofék, ahogy mondtad. smile whistling
Bár ahogy mondtam, szépen szedte a fokozatokat, nemhiszem, hogy hozzányulnék, ha haza is hoznám.

#430 T.f.
2020-12-11 18:04:31

Válasz kajszi_71823 #428. hozzászólására
Nálunk műszakivizsgán rögtön bukna , ha máson nem , hát a motorszámon . A rendőr biztos nem venné észre , csak a rendszám hiányát .
"Nálunk a kutyát nem érdekli, amíg rendben van a világítás és elfogadható állapotban van."
Ha ez így menne itt is , akkor nem lenne priuszom hatósági jelzés nélküli jármű vezetése okán .

#429 T.f.
2020-12-11 17:58:07

Válasz kajszi_71823 #427. hozzászólására
A 0-ás házon is megvan az említett nyílás , ott van a mikroszivattyú csövezése .

Nincs profilkép
#428 kajszi_71823
2020-12-11 17:57:12

Válasz T.f. #426. hozzászólására

és ugyan melyik zsernyák számolná meg a hengereket igazoltatáskor? Vagy, egyáltalán kit is érdekelne? Nálunk a kutyát nem érdekli, amig rendben van a világítás és elfogadhato állapotban van. smile aikido

Nincs profilkép
#427 kajszi_71823
2020-12-11 17:54:38

Válasz T.f. #425. hozzászólására

Ja, igen, a sebváltóféket még elfelejtettem említeni. Szerintem a szinkronokkal nem akartak bajlodni a tsz-ben, ezért mehetett vissza a 0-ás, vagy, amit találtak. Bár szedi, mint az óra. Esetleg megprobalom megtudakolni, hogy nincs e még meg az amit kiszedtek belole, fene tudja, hátha szerencsém lesz, egyenlore maradna így, ahogy van.
A kuplunghoz visszatérve, a 2-esek kuplungharangján kell lennie egy nyílásnak, amin keresztul a vacsovecskék bejutnak a munkahengerekhez. Jól tudom? smile whistling

#426 T.f.
2020-12-11 17:53:10

Válasz T.f. #425. hozzászólására
Egyébként régebben agyaltam azon , hogy vissza alakítok egy 6 hengerest 4-esre , hogy fordulékonyabb legyen , de ezt nálunk lepapírozva forgalomba helyezni szinte lehetetlen lenne .

#425 T.f.
2020-12-11 17:46:09

Válasz kajszi_71823 #424. hozzászólására
Ha szürke a váltó , akkor az egy "0"-ásból van , ez esetben nem akarok hülyeséget írni a vissza alakításról . Az biztos , hogy az 1-es és a 2 -es közt csak a kinyomócsapágy - vezetőhüvely cserével lehet ide - oda alakítani a kuplungházat . Az egy másik gond , hogy a 0-ás és 1-es változatban mechanikus nyelestengely-fék van , 2-es esetén ezt a szinkron kiváltja . Na most , ha visszaalakítod a kuplungot ez a fék nem lesz ( kérdés , hiányzik-e egyáltalán ) .
Szerencsések vagytok , ha papír könnyen rendezhető ,itt nálunk nem olyan egyszerű és ha igen akkor is zsebbenyúlós .
Sajna egyébként , hogy nálunk elég ritka a 8245 és akkor is egy 12245 áráért adnák .

Nincs profilkép
#424 kajszi_71823
2020-12-11 17:14:09

Válasz T.f. #422. hozzászólására

Na épp ezaz, hogy a sebválto már cserélve lett egy 80-séra, mivel egy: szurke szinu, ketto: a kuplungot is átalakították mechanikusra. Elég lenne csak a harangot kicserélni, hogy ismét legyen hidraulikus kuplungom, vagy komplett kell a sebváltoval?
Egyébként szépen veszi, nem morog, nem zajos. Papírjai nincsenek, de nálunk az megoldhato.

#423 T.f.
2020-12-11 16:42:37

Válasz Nyomasek Bobo #420. hozzászólására
Mondhatjuk másfélnek is .
Tavaly előtt decemberben , Mo.-i rendezett papírokkal , műszakival , sok apró és nagy gonddal , de egyenlőre teszi a dolgát .

#422 T.f.
2020-12-11 16:37:37

Válasz kajszi_71823 #416. hozzászólására
Ennyiért én bármikor bevállalnám , ha a papírjai rendben vannak . A motortól eltekintve a többi része 98%-ban azonos a 12245-el , a motort meg egyszer ha megturbózod rögtön van egy 100 LE-es géped , szinkronváltóval ( esetleg gyorsítva 35 km/h -ra ).
8045-öt ne , ezer éves .

Nincs profilkép
#421 kajszi_71823
2020-12-11 16:37:16

Válasz Nyomasek Bobo #418. hozzászólására

pont ez az, márcsak abban bízok amit én magam csinálok meg. smile hammer

#420 Nyomasek Bobo
2020-12-11 16:32:18

Válasz T.f. #419. hozzászólására

Másfél v kettő?smile laugh
Mikor vetted a másikat?

#418 Nyomasek Bobo
2020-12-11 16:20:16

Válasz kajszi_71823 #416. hozzászólására

Hát nem tudom...ha belülnis összebarmolták.
Bár amit kupectól tudnál kb drágábban, azon is csak a festék új.

#417 Nyomasek Bobo
2020-12-11 15:55:23

Válasz T.f. #403. hozzászólására

Mi az a 2 URIV?
A 183as, meg?

Nincs profilkép
#416 kajszi_71823
2020-12-11 15:00:48

Válasz T.f. #403. hozzászólására

T.f. kolléga és a tobbiek, várom véleményeiteket!
Van egy 6911-es zetorunk rendbe szedve orrpakolóval, és két év használat után rájottem, hogy nagyon hiányzik a 4x4, ezért cserében gondolkodom!
Lenne itt egy 8245-os lelakott traktor, bekínáltam érte 3500-t, hátha osszejon, viszont azon talán csak a difit nemkéne megbontani, ugy gallyra van. Tszbe etettek vle, eltudjátok képzelni.
Érdemes érte harcolnom, jobb lenne a fiatalabb konstrukció, mint pl.: a 80/8145? smile innocent

Nincs profilkép
#415 patakirobika
2020-12-11 11:00:06

Válasz Hús Futár #409. hozzászólására

Ha aktuàlis lesz a dolog keresni foglak.

Nincs profilkép
#414 patakirobika
2020-12-11 10:58:47

Válasz mtz1221 #413. hozzászólására Azért érdeklődünk a dolgok felöl hogy nehogy nagyon mellé fogjunk. Làtod vannak nagyon sokan akinek MTZ semmi pénzzé nem kellene vannak akik meg bírnak vele dolgozni. Ha nem tévedek neked is van kis meg nagy MTZ.smile biggrin

#413 mtz1221
2020-12-10 23:30:42

Válasz patakirobika #405. hozzászólására
Jössz apósodhoz mennyetek el vele Vida Robihoz,majd ő elmondja miért kell messziről kerülni a nagyot.De nem akarom elhinni hogy az öreged engedne olyat még neked se,okosabb az annál 10 x.smile thumbup

Nincs profilkép
#412 A.I.
2020-12-10 21:09:31

Válasz A.I. #411. hozzászólására

Nekünk az egyik orrán így voltsmile sleepxT3

Nincs profilkép
#411 A.I.
2020-12-10 21:07:31

Válasz A.I. #410. hozzászólására

Nem is írtam el smile lol kirovetc t-150 K modern változata vagy írjam cirill betűvel xT3smile wacko

Nincs profilkép
#410 A.I.
2020-12-10 21:05:15

Válasz patakirobika #408. hozzászólására

HTZ, ne haragudj, vagy a mobil javítása, vagy mellé nyomtam!

#409 Hús Futár
2020-12-10 20:34:07

Válasz patakirobika #405. hozzászólására
Egy 16245-ösöm lesz eladó tavaszra (UR2) Itt vagyok nem messze a Tompai határátkelőtől .

Nincs profilkép
#408 patakirobika
2020-12-10 20:23:38

Válasz A.I. #406. hozzászólására Bocsi de minek a rövidítése a Hzk??smile biggrin

Nincs profilkép
#407 patakirobika
2020-12-10 20:22:02

Válasz T.f. #403. hozzászólására

Jobban kézen fekvő lenne az aminek teljes körű az alkatrész ellàtàsa. smile smile

Nincs profilkép
#406 A.I.
2020-12-10 19:58:32

Válasz patakirobika #405. hozzászólására

Akkor nem kérdés, még ha 5-10000 eurót ráköltesz a zetorra... Az több mint új lesz, még lehet valami munkaeszközök is marad! Mondjuk én szétnéznék Htz-k között is, tudva a gazdaság méretét!

Nincs profilkép
#405 patakirobika
2020-12-10 19:44:05

Válasz mtz1221 #404. hozzászólására
Zetor nincsen, azért érdeklődöm. Az MTZ meg ismerem 1221, 1221.3 aszt is csak egy pofàs 1221.3 az szük 10 ezressel több mint a Zts, azért érdeklődtem felőle mert így rà nézésrre szimpatikus. smile smile

#404 mtz1221
2020-12-10 18:57:25

Válasz patakirobika #401. hozzászólására
És nincs utrinán elég zetor162 meg 1221.3-as hogy itt kell informálódni ?smile tongue

#403 T.f.
2020-12-10 18:36:31

Válasz patakirobika #401. hozzászólására
Nem akarlak befolyásolni a választásba ,mivel a nagy MTZ-ket nem ismerem , kicsi van ,amire használom őket arra jók . Zetor / ZTS van 4 db ( sorba jöttek , megválni egyiktől sem akarok , nem kapnám meg azt értéket értük , amit akkor érnek ha nálam dolgoznak ) .
2 db UR II-es , az egyik kb 14.000 órával , most lesz először bontva a váltó mechanikus része , a másik már volt váltócserés és most a kúpkerékhajtást fogazta le ( kegyetlen egy előélete volt ,barbár javítási megoldásokkal ).
2 db UR IV-es 7.000 óra feletti teljesítménnyel , mindkettőben volt már hátsó féltengely csere és az egyikben féltengely-ház is ( az előéletük ismeretlen , de nagyüzemi ) , tisztába vagyok azzal , hogy lehet olyan meghibásodás ami után donor lesz az egyik , igaz a kettőt vettem együtt annyiért , mint az általad nézett gép ( időközben megtaláltam a hirdetést ) .
A kérdés , hogy te bevállalsz-e egy esetlegesen akár donorrá váló gépet , vagy egy stabil alkatrész hátterűre szavazol .

Nincs profilkép
#402 A.I.
2020-12-10 18:34:16

Válasz patakirobika #401. hozzászólására

Azt elhiszem, hogy sokat mennek ennyi területen, úgy hogy jószág is van! Én dél borsod megyei vagyok, erre azért több zetor volt, föleg az ország északi részein!
Erdészeteknél is szerették, szerintem azért, mert kevésbé volt borulékony!
Egyébként, ekkora területhez nem gondolkodtál nagyobb gépben, ha keletiben gondolkodsz, mondjuk Rába motoros T-150ben,vagy az újabb HTZ modellben, mert az nagyon tud teljesíteni, ha rendbe van szedve, mondjuk a fülkéje a régebbinek igen puritán, meg szerintem difizár sincs benn, ha jól emlékszem!
Viszont a 120-as utólag turbóval felszerelt Zetort nagyon lenyomta teljesítményben!(30%al simán többet tudott)
Ami itt kérdés, hogy mennyit szánunk rá, illetve ha nem MTZ mellett döntesz, akkor a gépsor is kicsi lehet!
Zetorral, mi egy 3,6os X tárcsát, egy 4 fejes Ih ágyekét, meg egy 5,2 m kombinátort húztunk. T-150hez tárcsa 4,2 lett véve, a többi maradt, csak gyorsabban húzta!

Nincs profilkép
#401 patakirobika
2020-12-10 17:45:23

Válasz A.I. #400. hozzászólására Én kül vajdasàgbol írok itt egy kicsit a mezőgazdasàg, megvan torpanva. 130-50 ha között mozog a gazdasàg. Eddig a legnagyobb traktorunk egy 1025.3 MTZ, meg pàr darab kisebb MTZ van. Azok minden féle kép maradnak mert jószàg tenyésztés is van és kellenek a kis munkàkra. Kellene egy nagyobb is, mert a 1025.3 kapja rendesen az ki képzést.????

Nincs profilkép
#400 A.I.
2020-12-10 17:31:51

Válasz patakirobika #399. hozzászólására

Az mindig kell, mert az visz előresmile smile, de Én nagyon szerettem a 12045-t, miután rendbe szedtük a váltót, megfűztük a motort(kapott egy turbót is), adagoló hozzáigazít...
Biztos nem volt 120-tól több ló, meg nem volt egy ideges seggrakéta, mint az mtz-k, de itt addig négy fejes ágyekét maszek csak a mesében látott, úgy hogy még megy is!
Jó persze az mtz-k azok négy hengeresek voltak!
De pl a 4 hengeres Forschritot verte teljesítményben!
Fogyasztása meg 4 hengeres MTZ-vel azonos! A 6 hengeres mtz-t nem ismerem, nem is akarok vele ismerkedni, de leminősíteni sem fogom, főleg ismeretlen ként!
Az biztos, míg úgy 40-50 ha földet csináltunk, ahhoz nagyon megfelelt a Crystal, nem tudom neked mekkora a gazdaságos.
Mondjuk én inkább a bőven túlgépesítés híve vagyok, mert a mostani is kb 3szor ennyit kiszolgálna, mint amit művelünk, de így azért általában nincs meglepi és stabilabb a termelés!

Nincs profilkép
#399 patakirobika
2020-12-10 17:18:10

Válasz A.I. #398. hozzászólására Akkor most meg kevverted a gondolataimat.???? Kezdtem le mondani a Zts ről,most akkor ismét mehet a gondolkodàs.

Nincs profilkép
#398 A.I.
2020-12-10 16:51:10

Válasz patakirobika #397. hozzászólására

Nekünk volt a nem is olyan távoli múltban MTZ meg Zetor crystal 12045 is.
Igaz az nem a 16245, de nem is MTZ, semmilyen szempontból nem!
Ha nekem a két gyártó között kellene választani akkor Zetor!
Ha egyszer rendbe van szedve sokkal nyugatibb gép, mint az MTZ.
Kényelmesebb, csendesebb, takarékosabb és szerintem üzembiztosabb is!

Nincs profilkép
#397 patakirobika
2020-12-10 16:34:21

Válasz T.f. #396 hozzászólásár Kép csak nem akar össze jönni.???? Zts 16245 Super ezt írja a trakin. Köszi az infókat, akkor ez egy nagy hàtràny ha az alkatrész nincsen hozzà. Kàr nagyon. Pedig olcsó gépek, meg pofon egyszerűnek tűnnek. Valami egyszerü trakit szeretnénk, akkor marad nyilvàn az orosz 1221 es ahhoz bàr van alkatrész! ????

#396 T.f.
2020-12-10 15:53:08

Válasz patakirobika #395. hozzászólására
Hibás vagy hiányos hivatkozás .

Nincs profilkép
#395 patakirobika
2020-12-10 15:37:22

Válasz T.f. #392. hozzászólására Erről volna szó!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3528297950623995&id=100003314747771&sfnsn=mo

#394 T.f.
2020-12-09 20:17:39

Válasz *** HM *** #393. hozzászólására
Igazad van , de aki ezekkel a gépekkel dolgozik , az nem nagygazdaság , de kelhet egy erősebb nagy gép és igen , ezek ma már jellemzően 3-400 órát mennek évente .

#393 *** HM ***
2020-12-09 20:09:32

Arról beszéljetek ki mennyit rak évente ezekbe?
100 200 300 órát a 40 50 éves! traktor is elmegy nálunk a cégnél.
De ezek a tsz maradvány kizsigerelt szerencsétlen idióták kezei közt 15évet hajtott cuccok kinél mennek mondjuk talajon 700 800 1000 órát évente.... van itt ilyen???
Mert itt kezdődik a buli ha közelíted az 1000et évente ott válik el mit ér megbízhatóságügyileg 1 traktor.
Van normális alkatrész a váltóba?
Aztmondják nincs és ezért már nem is vállalja a szerelését aki harmonikázta szerte eddig.
Akkor mi lesz csináltatsz bele dolgokat? smile surrender

#392 T.f.
2020-12-09 19:52:00

Válasz patakirobika #390. hozzászólására
Szia . Tisztázzuk melyik verzió a kinézett gép . '95-töl párhuzamos gyártásba ment a klasszikus UR II sorozat 16245 változata és egy hibrid sorozat 16245 SUPER néven . Ez utóbbi erősítés céljából az UR IV-es sorozat hátsóhídját , véglehajtását , elsőhíd hajtás kapcsolóművét , erősített hidraulikát kapott . Ezeket nevezik esetenként nagykerekű Zetornak , 16,9x28 és 20,4x38 a gumizás mérete . Az említett változtatásokon kívűl más lényegi eltérés nincs , a motor , váltó azonos . Az erősítés a nehezebb függesztet gépekkel való munkavégzés érdekében történt , ez a változat jó lehet az igényeidnek . Gond csak annyi , hogy ezen részegységekhez nehézkes az alkatrész beszerzés , míg Az UR II sorozatú 16245-höz szinte minden beszerezhető . A motor és a háromsebességes váltó sokat kibír , gyengéje a nyomatékváltó ( inkább a helytelen használata miatt ). Ha a SUPER verzió a gép akkor terhelés alatt is kapcsolható ( bontható ) lamellás difizár , olajfürdős , nedves fék van benne .

Nincs profilkép
#391 Sk Laci
2020-12-09 18:59:27

Válasz patakirobika #390. hozzászólására
Klaszikus 16245 van kilátásban, vagy a super kivitel?
Hidraulikából is van több fajta teherbírású.
Ekénél is sok múlik, milyen vázu. Valami 180-as vázu, 100 cm ekefej osztásuért biztosan nem lessz oda.
Nekem tetszettek a Crystálok, a 16245-ben kevés a sebesség, de viszont a motor harapós. Szállitásra lassú, de viszont a földeken szépen eldolgoz.
Orosz traktorokból csak a Kirovecet ismerem úgy ahogyan, ahoz viszonyítani nem lehet.
Alkatrész nem drága hozzá, de viszont már több mint 1 évtizede a gyár nem léttezik /felszámolták a félresikerült privatizáció miatt/.

Nincs profilkép
#390 patakirobika
2020-12-09 18:26:46

Sziasztok. A 16245 ös zetor mennyire be vàlt gép?? Bírja e a 4 vasu forrgatós ekét a hidraulika?? Fogyasztàsra milyen?? A vàltó hogy bírja a terhelést?? Főleg nehéz talaj munkàra lenne hasznàlva. A gazdasàgban eddig csak orosz van meg a környéken egyet se talàlni hasznàlatban, nincsen kitől infót kérni róla. Mindent meg halgatnàk. Van egy ki nézve 1998 As évjàratu. Annyit észre vettem hogy a régebbiek màs a kabin fülke ki nézete. ????????

Nincs profilkép
#389 G e r g e l y
2020-03-29 22:26:23

Válasz T.f. #388. hozzászólására

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Holnap rendelem is a generátort

#387 T.f.
2020-03-26 17:19:01

Válasz G e r g e l y #386. hozzászólására

Interchanges / Cross References
Manufacturer No Manufacturer Name
12554 LESTER
205-211 PIC
12554 BBB HD
112035 CARGO
400-42003 J & N
LRA01654 LUCAS ELECTRICAL EUROPE
443-113-516-670 MAGNETON
443-113-516-673 MAGNETON
9516673 MAGNETON
X612554 MPA HD
612554 NAPA HD
53-350-906 ZETOR
https://www.atpmotor.cz/en/e-shop/54071-alternator-with-regulator-14v-70a-d-20-00-mm-m97-jrl-frt-avia-ags-premium-quality
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/6888-alternator-14v-70a-/
https://shop.marting.sk/en/zetor-forterra-proxima-lkt-transmission-chassis-brakes-heating-kabin/alternator-14v-70a-magneton-53350906-89-359-901-443113516673smile mellow

Nincs profilkép
#386 G e r g e l y
2020-03-26 14:59:09

Válasz T.f. #384. hozzászólására

Jelenleg ez a generátor van rajta. Ezen sehol sem látok W betűt smile cool

Cikkajánló


Vissza kell vágni a gázfogyasztást – vajon sikerül?
Vissza kell vágni a gázfogyasztást – vajon sikerül?
Így takarékoskodnak a gázzal az európaiak.
Nem kellett a vevőnek a nemrég kiszabadult ukrán kukorica?

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

Busa FKM 2,7 forgókapás magágykészítő
Busa FKM 2,7 forgókapás magágykészítő

2.400.000 Ft

Irsai Olivér szőlő termelőtől eladó
Irsai Olivér szőlő termelőtől eladó

200 Ft

Linde 1,5t  benzin gázos  targonca
Linde 1,5t benzin gázos targonca

1.100.000 Ft

Növendék bivaly üszők,  bikák eladó
Növendék bivaly üszők, bikák eladó

750 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2022 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]