Az már régi és az utóbbi időben egyre terjedő szokása a fogyasztóknak, hogy ha igazán friss zöldséget akarnak vásárolni, akkor elmennek a termesztés helyére. Most egy német újítás magát a termesztést viszi a vásárlókhoz.
A berlini INFARM vállalat olyan, kisméretű üvegházakat konstruál, amelyek egy szupermarketen belül elhelyezhetők – írja a topagrar.com. Ezek az ún. „instore-farmok” a termesztést – elsősorban rövid tenyészidejű zöldségekből – a vásárlók szeme előtt végzik, így azok teljesen meg lehetnek győződve a kínálat abszolút frissességéről.
Emellett az ilyen üvegházak teljesen automata és zárt rendszerben működnek, ami jelentős megtakarítást tesz lehetővé a tápanyagok, növényvédő szerek és a víz felhasználásában. További megtakarítást jelent a termőhelytől a szupermarketekbe történő szállítás alatti minőségromlás és veszteség teljes kiküszöbölése. Az INFARM vállalat ilyen típusú üvegházai megkapták az SGS, független minőségvizsgáló intézet minősítését, amely minden hajtatóház működtetéséhez szükséges. A szállítás kiküszöbölésével pénzt spórolnak a boltok – fotó: Shutterstock
Az első két ilyen üvegházat a berlini METRO és az antwerpeni Makro áruházban helyezték üzembe. Ezek sikeres működése esetén a közeli jövőben újabb kihelyezésekre kerülhet sor.