Egy éve a SUV vagyis a terepviszonyokat is kedvelő szabadidő-autók és a középkategóriát lefedő típusok eladás szempontjából még bőven fej-fej mellett húzták a magyar piacot, mindkettő a 30 százalékos arány közelében. Azonban a Datahouse adataiból jól látszik, hogy idén a két kategória között már több mint 6 százalékpont a különbség, ráadásul a terepre szánt gépek javára.

Az első három hónapból már jól látszik a SUV hatalom  – fotó: Datahouse

Sok érv szól a fent említett típus mellett és persze ellene is. Manapság már nem kell attól tartani, hogy egy ekkora kasztnit nem fog könnyedén rángatni a hozzátervezett motor, így a biztonságérzet tökéletes érv a SUV rajongók oldalán, csakúgy, mint tágas utastér, vagy a magabiztos megjelenés. A pozitívumoknál meg kell említeni a tereptulajdonságokat is, mert ugyan nem Somogybabodra tervezték ezeket a jószágokat, de ha valaki nem becsüli túl autója képességeit, és a rendelkezésre álló nyomatékon okosan használja, akkor egy-egy erdei úton nem kell a családnak sétálni, hátrahagyva a „terepjárót”.

Egyébként, ahogy a nevében is benne van szabadidő-autó, tehát a füves domboldalon felkapaszkodunk vele, leterítjük a kockás plédet, megesszük a májkrémes szendvicset, és elégedett mosollyal az arcunkon hazagurulunk. Nem kell tőle többet várni, mint amire tervezték, mivel a legtöbb kivitel csak elsőkerekes, a felezőről sohasem hallott a difizárat pedig nem is értem miért írom egy oldalra a SUV szóval. Picit olyan, mint azok, akik a Facebookon lefotózzák magukat egy Lamborghini mellett, aztán indulnak haza BKV-val. Mert nem azzal van baj, ha valaki busszal jár, hanem azzal, hogy hülyének akar nézni másokat.

Szóval a SUV egy igazi illuzionista,

jó megjelenés, magabiztos kiállás, sokat adunk a látszatra, csak terepre ne kelljen menni. Egyébként pedig már a 90-es évek óta a vevői igények is azt támasztják alá, hogy egyre kisebb szükség van komoly tereptulajdonságokra, hiszen a tulajdonosok nem használják ki. Vagyis az ilyen típusú autókat már régóta sokan csak a tágas utastér, a könnyen pakolható csomagtartó és a megjelenés miatt választják.

Ssz. Márka-Modell-Verzió 2017.01 - 03 2016.01 - 03
1 SUZUKI VITARA 1784 1660
2 DACIA DUSTER 844 409
3 FORD KUGA 564 246
4 NISSAN QASHQAI 444 345
5 TOYOTA RAV4 326 92
6 HYUNDAI TUCSON 267 219
7 KIA SPORTAGE 255 370
8 OPEL MOKKA X 255 0
9 TOYOTA C-HR 203 0
10 VOLKSWAGEN TIGUAN 202 14

Egyszerűen menő a SUV és kész  – fotó: Datahouse

Egyébként a top tízes listából jól látszik a Vitara elsősége, de mögötte – ha nem is szorosan, de magabiztosan – ott van a Dacia siker sztorija a Duster. A Ford egyelőre hozza a kötelezőt csakúgy, mint a Nissan, viszont szép meglepetéssel rajtolt az Opel legújabb Mokkája az X, és a Toyota C-HR-je is.

Ssz. Márka-Modell-Verzió
Make-Model-Version
2017.01 - 03 2016.01 - 03
1 SUZUKI VITARA 1784 1660
2 DACIA DUSTER 844 409
3 FORD KUGA 564 246
4 NISSAN QASHQAI 444 345
5 TOYOTA RAV4 326 92
6 HYUNDAI TUCSON 267 219
7 KIA SPORTAGE 255 370
8 OPEL MOKKA X 255 0
9 TOYOTA C-HR 203 0
10 VOLKSWAGEN TIGUAN 202 14