2021. január 1-ével lépett hatályba a 70/2020. (XII. 29.) AM rendelet, amelynek értelmében a Magyarországon előállított és forgalomba hozni kívánt borászati termékek után szakmaközi bormarketing pénzügyi hozzájárulást kell fizetni. Ennek értelmében nem csak az itthoni borászatok, hanem a kereskedők, importőrök is érintettek – hívta fel a figyelmeztet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

A HNT az Országos Bormarketing Alapba befolyó összeget a magyar borászati termékek piaci helyzetének javítása, forgalmazásának elősegítése, fogyasztásának népszerűsítésére fogja fordítani, méghozzá 98%-ban, a fennmaradó 2% pedig a Kulturált Borfogyasztási Alapot gyarapítja, amivel a kulturált borfogyasztást népszerűsítik, amelyet a Wine in Moderation nemzetközi szervezet programjavaslatai alapján a Magyar Bor Akadémia szervez.

A részletes tájékoztató elérhető a HNT weboldalán.