Az Agrármarketing Centrum zártkörű sajtóreggelijén betekintést nyerhettünk az AMC munkájába, terveibe, a Hungarian Food Business program eredményeibe, és az idei OMÉK részleteibe is.

Az Agrármarketing Centrum főbb feladatai

Az AMC, vagyis az Agrármarketing Centrum egy nonprofit gazdasági társaság, amelynek egyik legfontosabb feladata a belföldi agrárpromóció, vagyis a belföldi piacon a magyar termékek pozíciójának javítása.

Fontos feladatuk még a magyar termékek exportpiacának fejlesztése, ezért a magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi kiállítási lehetőséget szerveznek. Ezeket a lehetőségeket kiegészítették B2B rendezvényekkel, amelyek keretén belül az érdeklődő magyar cégvezetők megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával - tájékoztatta a jelenlévőket Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.

AMC

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Giczi Gergely, Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese az Agrármarketing Centrum sajtóreggelijén. Fotó: Agrármarketing Centrum

De nem csak az exportra koncentrálnak. Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettesének tájékoztatása szerint idén is lesznek belföldi kampányaik, melyek fókusza leginkább a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására irányul.

A Hungarian Food Business program

Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeket, a személyes találkozások beszűkülésével így egyre jobban el kellett tolódniuk az online világ irányába. Ezért jött létre a Hungarian Food Business program, amelyben ma már 200-250 magyar, exportképes élelmiszeripari cég található. Ez egy olyan digitális platform, amelyen keresztül a hazai élelmiszeripari vállalkozások be tudják mutatni élelmiszerkínálatukat, illetve termékeiket a külföldi piacok felé - mondta el Ondré Péter.


Giczi Gergely kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az online katalógus valós idejű információkat tartalmaz. A cégek között a legnagyobbak is megtalálhatók. Az online katalógusba meghatározott kritériumok alapján, az exportképes cégek kerülhetnek be. A feltételeknek egyelőre nem megfelelő kisebb cégek részére pedig inkubációt ajánlanak.

Nem a mennyiség, a minőség számít

A katalógus a program gerince. Emellett 2022-ben elindították a személyes kiutazással járó B2B delegációs programot. Itt olyan állomások voltak, mint például Madrid, Barcelona, Helsinki, de a program eljutott Tokióba és Hongkongba is, továbbá az erdélyi kapcsolatok építésének céljából Csíkszeredára is ellátogattak.

Ez egy nagyon költséghatékony módja az exportterjesztésnek. Egy ilyen látogatás során 5-15 cég vezetője tekinthet meg 4-5 üzletláncot, így kiváló lehetőség nyílik a versenytársak elemzésére, a külföldi rendezvényeken pedig nemcsak a direkt üzletkötés valósulhat meg, de fontos, hogy a cégek vezetői benne legyenek a köztudatban is - mondta Giczi Gergely.

AMC

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Giczi Gergely, Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese. Fotó: Agroinform

Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog. A magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb felvevőpiacai Románia, Németország, Olaszország, Szlovákia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia, de nagyon jelentős az érdeklődés a magyar élelmiszertermékek iránt Ázsiában, a Közel-Keleten, sőt, még Afrikában és Észak-Amerikában is.

Idén is megrendezésre kerül az OMÉK

Az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, mely a Hungexpo területén lesz megtartva, 2023. október 20-22-e között. A rendezvény a közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválja is lesz egyben. A magyar agrárium termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.