A trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére országos kampányt indított az Agrármarketing Centrum, a Tej Terméktanács és az Agrárminisztérium. A promóció célja, hogy a hazai előállítású trappista újra a mindennapok kedvelt sajtfélesége legyen, valamint a közelmúltban bemutatott Sajtszív védjegyet is megismertessék.
Az ezzel a logóval ellátott termékek a magyar eredetet, a hagyományokat, az otthonosság érzetét és a minőséget képviselik. A kampányt indító sajtótájékoztatón elhangzott: a promóciós időszak a június 1-jei Tej Világnaphoz is kapcsolódik, amelyet az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) hívott életre a tej pozitív egészségügyi és gazdasági hatásainak elismeréseként.
A sajtok – különösen a trappista – kiváló fehérje- és kalciumforrások, hozzájárulnak a csontozat, az immunrendszer, az idegrendszer és az izmok egészségéhez. A trappista sajt 45%-os zsírtartalmával, félkemény állagával és enyhén savanykás ízével a kiegyensúlyozott táplálkozás sokoldalú alapélelmiszere, amely minden korosztály számára ajánlott.
A Magyarországon közkedvelt sajtféleség népszerűsítését célzó kampány nyitó sajtótájékoztatóján Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: a következő hetekben országos kereskedelmi rádiókban, online platformokon, valamint influencerek bevonásával igyekeznek minél szélesebb körben megismertetni a tejtermékek, azon belül is trappista sajt fogyasztásának előnyeit.
A szakember hozzátette: mivel nagy népszerűségnek örvendenek a nyereményjátékok, ezért a www.sajtsziv.hu oldalon található kvízkérdések megválaszolásával a szerencsés nyertes egy nagy értékű hűtőszekrény boldog tulajdonosa lehet. A játék várhatóan június közepén indul, a kezdésről az Agrármarketing Centrum social média felületeiről, valamint a www.sajtsziv.hu oldalon tájékozódhatnak.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője – fotó: Agrármarketing Centrum
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára elmondta, hogy számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárult többek között a genetikai és termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is. Az Agrárminisztérium továbbra is megad minden közvetlen, fejlesztési anyagi és szakmai támogatást. A fejlesztésekre nyitottak a gazdálkodók, a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat teljes mértékben fel tudják felhasználni.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára – fotó: Agrármarketing Centrum
Zászlós Tibor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mezőgazdaságért felelős alelnöke hangsúlyozta: a magyar tejtermékek egészségesek, nyomon követhetők, nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat. Amennyiben valakinek nincsenek egészségügyi indokai, mindenképpen érdemes a jó minőségű, hagyományos tejtermékeket fogyasztani. Beszédében elhangzott, hogy a magyar szarvasmarha, különösen a holstein-fríz genetikai állománya kiváló, ennek okán a tejtermelés tekintetében, világviszonylatban az 5-6. helyen állunk.
Zászlós Tibor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mezőgazdaságért felelős alelnöke – fotó: Agrármarketing Centrum
A kampány fókuszában ezúttal nem véletlenül szerepel a trappista, amely az egyik legismertebb és legsokoldalúbb sajtféleség. Talán kevesen tudják, hogy a Magyarországon gyártott trappista korong alakú, így ha ilyen terméket választunk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy hazai előállítású áru kerül a kosarunkba.
Koller Attila, a Tej Terméktanács feldolgozói társelnöke köszöntőjében kiemelte, hogy a feldolgozók nagyon várják a beruházási támogatásokkal kapcsolatos pozitív döntéseket. A Terméktanács azon dolgozik, hogy megjelenjen a hazai tejipar által már 2019-ben konszenzusosan elfogadott Magyar Élelmiszerkönyv Trappista sajtról szóló fejezete.
Koller Attila, a Tej Terméktanács feldolgozói társelnöke – fotó: Agrármarketing Centrum
Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács termelői társelnöke beszédében arról számolt be, hogy az elmúlt hónapokban a tejtermelők és az egész tejszektor működését alapvetően meghatározta a száj és körömfájás járvány okozta problémák, illetve az erőforrásigényes védekezés. Ezekben az időszakokban felértékelődik az olyan programok szerepe, mint az iskolatejprogram vagy közétkeztetés.
Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács termelői társelnöke – fotó: Agrármarketing Centrum
Zséli Ilona, a Tej Terméktanács kiskereskedő elnökségi tagja elmondta, hogy a kiskereskedelem örömmel konstatálja a feldolgozók beruházási támogatási lehetőségeit, mivel elsősorban a gyümölcsjoghurtok, a tömbsajtok és a tejdesszertek vonatkozásában jelenleg az import sajnos megkerülhetetlen. A magyar tejiparnak hatékonynak, innovatívnak és versenyképesnek kell lennie.
Zséli Ilona, a Tej Terméktanács kiskereskedő elnökségi tagja – fotó: Agrármarketing Centrum
A sajtótájékoztatón Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető-igazgatója átadta a közelmúltban alapított „A MAGYAR TEJÁGAZATÉRT” szakmai kitüntetést. A díjazott Koller Ferenc, a Tolnatej Zrt. igazgatóságának elnöke, aki az ágazatban betöltött példaértékű szerepvállalása elismeréseként kapta meg a kitüntető címet. A méltatásban elhangzott: a tejszakma közösségében általános elismerést vívott ki, tevékenysége és jelleme széles körben kedvelt, elfogadott és tisztelt volt az elmúlt évtizedekben és jelenleg is az.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető-igazgatója átadta a közelmúltban alapított „A MAGYAR TEJÁGAZATÉRT” szakmai kitüntetést Koller Ferencnek, a Tolnatej Zrt. igazgatóságának elnökének – fotó: Agrármarketing Centrum
A sajtótájékoztatón többször is hangsúlyozták, a most induló kampány edukációs célt is szolgál: ha a vásárló Sajtszív vagy Tejszív logóval ellátott terméket választ, az nemcsak a minőséget garantálja, de támogatja a magyar tejágazatot is.
További információ a kampányról: www.amc.hu, www.sajtsziv.hu, www.tejtermek.hu.
Forrás: Agrármarketing Centrum
Indexkép: Agrármarketing Centrum