Az elmúlt két-három évben nagyot változott a világ körülöttünk: járványügyi korlátozások, háború a szomszédos országban, árrobbanás a mezőgazdasági alapanyagok piacán, egymást követő aszályos évjáratok, emelkedő infláció és a gazdasági válság előjelei.

Ezek a kiszámíthatatlan időszakok felértékelik a korrekt kapcsolatok, hiteles források és megbízható adatok jelentőségét. Mindannyian keressük a kiutat, gyűjtjük az információt, mérlegeljük a kockázatokat és lehetőségeket, számolunk. Talán többet, mint eddig bármikor.

Néhány támpontot szeretnék adni a jövő évi kommunikáció megtervezéséhez, a korlátozott költségvetés felosztásához. Ehhez hiteles forrásból származó adatok állnak rendelkezésünkre, melyeket érdemes figyelembe venni a döntés előtt. Nézzük először a KSH ide vonatkozó adatait!

  • 2020-ban a hazai háztartások 88%-a rendelkezett internet-hozzáféréssel, 87%-a széles sávú eléréssel.
  • A webre magáncélból csatlakozó 65–74 éves lakosság 44%-a már naponta használta az online teret magáncélból.
  • A 45–54 és az 55–64 év közötti korcsoportokban 90% illetve 85% arányt képviselt a termékekről és szolgáltatásokról történő internetes információkeresés.
  • 2021-ben a 16–74 éves népesség 89%-a volt internethasználó Magyarországon.
  • 2021-ben szinte minden hazai vállalkozásnak volt internetkapcsolata (94%).

És azóta eltelt egy újabb év...

A gazdálkodók szakmai információforrásai 2022-ben
(első öt rendszeresen-gyakran használt)
Forrás: AgroStratéga-felmérés 2022 (teljes minta, n=1.465)

Öt vezető információforrásból három digitális

Az AgroStratéga idén összesen 14 szakmai információforrás használatát mérte fel a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők körében. A gazdálkodók által rendszeresen-gyakran használt szakmai információforrások között első helyen szerepel a személyes kapcsolat. Ezt az online-digitális források követik, majd ötödik helyen megjelenik a nyomtatott szaklap. Tehát az első harmadba eső öt vezető forrásból három digitális, egy személyes és egy nyomtatott.

A gazdák 80%-a ma már az elektronikus csatornákat preferálja

A gazdák 80%-a ma már az elektronikus csatornákat preferálja

A termelők a nyomtatott kiadványokkal szemben évek óta előnyben részesítik az online fogyasztható tartalmakat. Ez a tendencia tehát nem új, azonban a mérleg az elmúlt néhány évben még tovább billent az online javára. Manapság a gazdák négyötöde (80%) szívesebben használja az elektronikus csatornákat és 45%-uk már elsősorban ezeken tájékozódik.

Tízből kilenc gazda ma már elérhető az Agroinform portálon

Tízből kilenc gazda ma már elérhető az Agroinform portálon

Számos agrárszakmai portál áll a gazdálkodók rendelkezésére, azonban ezek látogatottsága nagyon eltér egymástól. Az Agroinform.hu látogatóinak száma dinamikusan emelkedik, ma már tízből kilenc gazda gyűjt szakmai információkat ezen a felületen. Sőt, a webhely minden második látogatója olyannyira hűséges a portálhoz, hogy ezt választaná akkor is, ha csak egy szakmai honlapot látogathatna. Az Agroinform ezen a téren kétségkívül egyedülálló.

Tízből hat Y generációs gazda (61%) választja első helyen az Agroinform portált

Tízből hat Y generációs gazda (61%) választja első helyen az Agroinform portált

Tény, hogy a 100 hektárnál nagyobb területen gazdálkodók látogatottsági (90%) és preferenciaadatai (43%) is a teljes mintáéhoz hasonlóan alakulnak. Az Y generációs gazdák közül pedig szinte mindegyik (97%) elérhető a portálon keresztül. Az ő lojalitásuk minden várakozásunkat felülmúlja, hiszen tízből hatan választanák az Agroinform portált, ha csak egy szakmai weboldalt látogathatnának.

Ön elképzelhetőnek tartja, hogy cégének ügyfelei, potenciális ügyfelei nem használják az internetet szakmai információ keresésére? És azt el tudja képzelni, hogy eközben nem találkoznak az Agroinform portállal?

Kommunikációs céljai eléréséhez válassza Ön is Magyarország mezőgazdasági portálját, legyen az Agroinform.hu partnere 2023-ban is!

Kérjen testre szabott ajánlatot kiemelt ügyfél-kapcsolattartó kollégáinktól az alábbi elérhetőségeken: