JCB 403 Plus mini rakodógép

Ez a mini csuklótörzsű rakodó a már ismert 403 Smart Power ikertestvére, de 25 helyett 50 lóerővel, valamint 43 helyett 60 liter/perc kapacitású hidraulika szivattyúval. Az 1,7 literes motor Kubota, a tengelyek ZF gyártmányok, míg a hidraulika-rendszer a Bosch-Rexroth-tól származik. Az első- és hátsó tengelyek egyaránt differenciálzárral vannak szerelve, 100 %-os zárással. A motor időzített leállítással rendelkezik alapjárati fordulaton a takarékosság érdekében. Az üzemeltetési adatok az új JCB LiveLink által távolról is leolvashatók.

JCB mezőgazdasági rakodógép

A gyors, kényelmes eszközcserét a vezetőülésből működtethető, hidraulikus rögzítőszerkezet biztosítja.

A géphez 20 vagy 30 km/órás maximális sebesség választható, fokozatmentes, hidrosztatikus hajtással. A hatékony munkavégzést egyedi formájú, párhuzamos emelőkarok segítik, a bebillentés-magasság 2,6 m, a maximális emelési magasság rakodóvillával 2,7 m, a széria rakodókanál mérete 0,4 m3. Opcióban nyújtott gémszerkezet kérhető, 2,7 méteres bebillentéssel és 2,91 méteres rakodással. A 403-asok szűk udvarokban, alacsony gazdasági épületekben előnyösek, 1,1 méteres szélességgel és 2,2 méteres magassággal, a maximális elkormányzási szög 45 fok.

A Smart Power (1,5 l motorral) 2682 kg önsúlyú és 575 kg a teherbírása, a Plus változat 2711 kg és 616 kg a teherbírása. Mindkét modellhez 50 mm-es vonógömb kérhető, a 750 kilogrammos vontatókapacitáshoz. A gyors, kényelmes eszközcserét, a vezetőülésből működtethető, hidraulikus rögzítőszerkezet biztosítja.

A leendő alkalmazáshoz, a munka jellegéhez háromféle fülkekialakítás közül választhatunk. Állandó külső munkákhoz a teljesen zárt és üvegezett, fűthető fülkét, a gyakori be- és kiszálláshoz kétoldalt nyitott, de elöl-hátul szélvédővel ellátott kialakítást. A harmadik egy egyedi, 40 másodperc alatt, hátra lecsukható, de a nemzetközi FOPS/ROPS előírásoknak megfelelő biztonsági vázszerkezet. Ezáltal a teljes magasság 2,23 méterről 1,84 méterre csökkenthető. Alacsony kapuzatnál vagy belmagasságnál, tornácos épületeknél előnyös. Az esőtől üvegezett tetőrész védi a gépkezelőt. A motorházfedél hátra lenyitható, könnyen hozzáférhető, a motorteret félkörben, az ellensúly formai kialakítása védi.

homlokrakodó

Az esőtől üvegezett tetőrész védi a gépkezelőt.

Serie III Loadall rakodógép – új műszaki tartalommal

A merevvázas, teleszkópgémes rakodók 6 altípusa (532-től 560-ig) új erőforrást és hajtásláncokat kapott. A kínálat legújabb tagja az 532-60 AGRI Super. Erőforrásként egységesen a 4,8 literes, JCB DieselMAX blokkja szolgál. Az AGRI (alap)modelleknél maradt a 109 LE és 516 Nm, de az AGRI Super paraméterei 130 lóerőre és 550 newtonméterre, míg az AGRI Xtra 150 lóerőre és 600 newtonméterre változtak. Ezek 5, illetve 7 százalékos növekedések.

Bővült a JCB kimondottan agrárcélú rakodógép kínálata.

A kipufogót áttervezték, a teljes utánkezelő rendszert beleintegrálták és a motortérbe helyezték a lehető legjobb kilátás érdekében.

A Stage V szintet EGR, SCR, DPF kombinációval teljesítik, de a változó geometriás turbó egyszerűbb vezérlést kapott, valamint egységesen automatikus, alapjárati leállítást alkalmaznak. A kipufogót áttervezték, a teljes utánkezelő rendszert beleintegrálták és a motortérbe helyezték a lehető legjobb kilátás érdekében. A fülkében a zajszint maximum 65 decibel. A hűtőrendszer ellenáramlású gyorstisztító funkciója gombnyomásra működik.

Az erőátviteli kínálat szintén bővült: az AGRI változat 109 lovas motorjához a 4 fokozatú, Powershift váltómű kapcsolódik, a már ismert Torquelock-kal, amely folyamatos tempós haladásnál vagy nagy terhelésnél fix mechanikus kapcsolatot létesít a motorral. A 130 lovas, AGRI Supernél a 4 vagy 6 fokozatú Powershift vagy a változó áttételű, hidro-mechanikus Dualtec VT közül választhatunk. A legerősebb 150 LE-s AGRI Xtránál a 6 fokozatú Powershift vagy a Dualtec VT választható és az első tengelyen korlátozott csúszású differenciál zárat is beépítettek.

JCB

A 7 és 9,5 méteres emelési magassághoz automatikus vízszintező rendszer kapcsolódik.

A maximális haladási sebesség egységesen 40 km/óra közúton. Elöl az eszközcsatakozásnál, valamint hátul, két-két hidraulikus csatlakozó található szériában és a vonófej magassága hidraulikusan, fokozatmentesen állítható. A teleszkópos rakodógépeknél a második két típusszám a maximális emelési magasságot jelöli: 60; 70; 80; 95 – 6; 7; 8 és 9,5 méter. A 7 és 9,5 méteres emelési magassághoz automatikus vízszintező rendszer kapcsolódik, a biztonságosabb munkavégzés érdekében, de minden modellnél széria a fülkében lévő, billentőnyomaték-érzékelő, amely figyelmeztet a veszélyesen távoli pillanatnyi súlypontra.

A gépek teherbírása típustól függően 3,2-6 tonna. A gémszerkezet tagjai közt szériában szennyeződésvédelem is van, a 7 és 8 méteres emeléshez, hátsó elhelyezésű, központi zsírzó is tartozik. Ma már egy mezőgazdasági rakodógépben is széria a Bluetooth-kihangosítós audiórendszer, az automata klíma pedig opcionális. A fülkeajtó felső üvegezett része külön is nyitható, rögzíthető. A kapcsolók, a vezetőülés belső oldalánál logikus csoportosításban kaptak helyet.

JCB agrár rakodgépek

11 darab ledes munkalámpa áll rendelkezésre az AGRI Xtra felszereltségben.

A gépek működése, üzemeltetési adatai itt is a LiveLink segítségével követhetők. AGRI Xtra felszereltség esetén széria a 11 db LED-es munkalámpa. A hátsó lámpák 180 fokkal befordíthatók, nehogy megsérüljenek szűk helyen, rakodás közben.

Középkategória, nagyobb teljesítménnyel

A JCB 411 AGRI, 413S Agri és a 417 Agri középkategóriás, csuklótörzsű rakodógépek szintén megkapták a már említett, 4,8 literes JCB DieselMAX erőforrásokat, a korábbi, 4,4 literes helyett, a nagyobb teljesítmények és nyomatékok érdekében. A kipufogógáz-utánkezelő rendszer szintén egyszerűbb és kompaktabb lett, a felesleges motorjáratást automatikus leállítás felügyeli. A 411 AGRI 109 lóerős, 4 fokozatú Powershift váltóval szerelt, 40 km/óra maximális sebessége, a fogaskerekes szivattyúja 123 liter/perc kapacitású. A gép önsúlya 8,7 tonna.

JCB homlokrakodó

Szűk helyen nagy előny a magas, középre helyezett vezetőállás.

A 417 AGRI 9,4 tonnás, 130 lovas motorral, szintén 4 fokozatú Powershift váltóval és 40 km/órás haladással rendelkezik, a dugattyús szivattyúja 156 l/perc kapacitású. A 413S AGRI 8,95 tonnás, motorja JCB EcoMAX típusú, 150 lóerős és 600 newtonméteres, utóbbi 7 százalékkal több, mint korábban. Sebessége 40 vagy 48 km/óra lehet, a hidraulikaszivattyú itt is dugattyús, 156 l/perc kapacitással. A 411 Agri és 417 Agri modelleket kimondottan szilárd burkolatú területekre, gazdaságon belüli rakodási, kiszolgálási munkákhoz ajánlják, szűk helyen nagy előny a magas, középre helyezett vezetőállás.

A 411 AGRI esetében a gémszerkezet 3,36 méteres rakodási magasságot biztosít, függőleges kanállebillentéssel, valamivel több, mint 5 tonna teherbírással, 1,2-1,6 köbméteres kanálméretnél.

A 417 AGRI modellhez rakodógém is választható, amely villa szerelékkel 4,2 méteres bálarakodás tesz lehetővé vagy 3,9 tonnás teherbírást, más rakodási feladatokhoz, pl. BigBag. Normál gémmel, 5,8 tonna teherbírása, függőleges kanálbillentéssel 3,3 méteres rakodási magassággal.

Szántóföldön is jól használható rakodógép

A majd 50 km/órás menetsebességgel a szántóföldi munkákhoz is gyorsan megérkezhet.

A JCB 413S AGRI már sokkal többféle feladatra és körülmény között alkalmazható, a 6 fokozatú Powershift váltó és opciós, korlátozott csúszású differenciálzárak (elöl és hátul) miatt: például silózási munkák, vagy trágyaszórók feltöltéséhez. A majd 50 km/órás menetsebességgel a szántóföldi munkákhoz is gyorsan megérkezhet. Opcióban, magas emelésű gémmel 3,61 méter a bebillentési magasság, a teherbírás, szereléktől függően 4,6-5,6 tonna.

Csuklótörzsű, teleszkópgémes rakodók

Ebben a kategóriában két alapmodellt kell megemlíteni: az új TM420 és TM420S a második legnagyobb gép a kínálatban, a már meglévő 540-es alá pozícionálva. Motorja szintén a 4,8 literes, JCB DieselMAX 150 és 173 lóerővel, valamint 600 és 690 newtonméterrel. A váltómű egyaránt 8 fokozatú JCB Powershift típusú, a 150 lovas motornál 40 km/ó a maximális tempó és az 5-8 fokozatok záródnak mechanikusan (Torquelock). A 170 lóerősnél már szériában 50, opcióban 40 km/óra a maximum tempó és előre menetben mind a 8 fokozatnál, míg hátrafelé 1-4 fokozatokban működik a Torquelock. Az automatikus kapcsolás mellett természetesen lehetőség van a manuális fokozatváltásokra is, a központi joysticken.

homlokrakodó

A kisebb teljesítménynél is működik a Torquelock.

A teherbírás egyaránt 4,1 tonna, 5,45 méteres emelési magasság mellett. A gémszerkezet újratervezett Z-kinematikájú kanálmozgatással és siló/takarmánybontó rudazattal. A hidraulika-rendszer változó szállítási kapacitású, 160 l/perc, a kiegészítő köré 100 liter/perc. A TM320 és TM320S típusok 130 és 150 lóerősek, 550 és 600 Nm forgatónyomatékkal. A 8 fokozatú Powershift váltóval 40 km vagy 50 km/ó a maximum. A kisebb teljesítménynél itt is az 5-8 fokozatoknál működik a Torquelock, az erősebbnél szintén mind a 8 előremeneti fokozatnál és az 1-4 hátrameneti fokozatoknál. Manuális kapcsolás szintén lehetséges.

A hidraulika-rendszer 140 és 160 liter/perc kapacitású, a kiegészítő kör 90 liter/perc kapacitású. A maximális teherbírás 3,2 tonna, a maximális rakodási magasság 5,2 méter.Az „S” típusoknál kb. 17 LE/t a teljesítménydotáció. A 320-asokon a fékrendszer belső, nedves lamellás, csak elöl, 40 km/óráig csak elöl, 50 km/órához kétkörös, elöl és hátul. A 420-asnál elöl és hátul, a 420S-nál elöl-hátul kétkörös. Mindkét széria tagjai megkapták a legújabb fejlesztésű Command plus fülkekialakítás, amelynél bár 52 százalékkal nagyobb lett a teljes üvegfelület – ebből 13%-kal a tetőablak – mégis teljes mértékben megfelel a hatályos védelemnek (ROPS/FOPS).

JCB agrár rakodgépek

A körkörös esti kivilágítással munka után, sötétben is biztonsággal el tudjuk hagyni a gép környezetét.

A biztonságos munkavégzést még felső tetőablaktörlő (opció), valamint széria tolatókamera növelik. Újdonság, a memóriával rendelkező kormányoszlop, amely újbóli beszálláskor a legutóbbi pozícióba áll vissza. Ugyanígy újdonság, a körkörös esti kivilágítás, időzített lekapcsolással, hogy munka után, sötétben is biztonsággal el tudjuk hagyni a gép környezetét. Mindkét szériánál a Pro Edition kivitelek menet közbeni gémcsillapítással, alsó, erőátvitel-védelemmel és terhelésfüggő motorhűtés-intenzitással is rendelkeznek.

Forrás: www.jcb.com