Az idei ConExpo 2023 kiállításon mutatta be a Kubota az első hidrogénüzemű motorját, csatlakozva több más neves gyártóhoz, bizonyítva, hogy ennek a technikának igenis van jövője és létjogosultsága, igaz, egyelőre még nem munkagépbe, hanem mobil áramfejlesztőbe építve, az eddigi dízelerőforrást helyettesítve.

motor

A Kubota új, 3,8 literes, 4 hengeres, WG3800H2 típusjelű, hidrogénüzemű motorja – fotó: www.kubota.com

Benzin/LPG-alapokon

Az új hidrogénmotor a jól bevált, szikragyújtású, benzin/LPG üzemű, WG3800-G-E3 típuson alapul, ezt tervezték át. A soros, 4 hengeres, 3769 köbcentiméteres blokk teljesítménye 114 lóerő (85 kW), ami elegendő egy 45 kVA teljesítményű mobil generátor működtetéséhez. A tervezők megtartották az eredeti WG3800-as kiegészítők és segédberendezések elhelyezését is, megkönnyítve a leendő beépíthetőséget és a sorozatgyártást is.

Az új hidrogénüzemű motort elsőként a szintén japán Denyo (ejtsd: denijo) fogja alkalmazni a fenti 45 kVA-s mobil áramfejlesztőiben, ezáltal kiküszöbölve a CO2-kibocsátást, és még a zajszint is csökken némileg. A hidrogénmotoros generátort hamarosan bevezetik a piacra.

hidrogén

A Denyo első hidrogénmotoros mobil áramfejlesztője – fotó: www.kubota.com

Forrás: www.dieselprogress.com