Landini ültetvényes traktor szőlőben

Hatékonyságnövelés, kényelem a hosszú munkaórák során, könnyű kezelhetőség és alacsony üzemköltség – fotó: Landini

Az Argo Tractors rengeteg erőforrást használt fel a hibrid rendszer kifejlesztésére, sikerült mechanikai és elektromos tökéletesítéseivel több üzemanyagot megtakarítani, kisebb bekormányzási szöget, nagyobb stabilitást és kényelmet kínálni.

A kompakt hibrid traktor 110 lóerős dízelmotorja generátorral és akkumulátorral látja el energiával az első kerekeket hajtó két villanymotort. A többi várható előny mellett ez a megoldás a környezetre és a fenntarthatóságra összpontosít.

Landini – Szenvedéllyel az innováció iránt

Az Electra rendszer legfontosabb újításai a független elektromos elsőkerék-hajtás, az elektronikus vezérlésű fülkefelfüggesztés és a félautomatikus sebességváltó még jobb kezelhetősége, nagyobb kényelme.

elektromos traktor a Landinitől

Független elektromos elsőkerék-hajtás, elektronikus vezérlésű fülkefelfüggesztés és a félautomatikus sebességváltó még jobb kezelhetősége – fotó: Landini

Kétségtelenül a legjelentősebb újdonság a teljesen elektromos fronthajtás, rugózott első tengellyel. A két független villanymotor érzékelői és vezérlése fékezés és lassítás közben, a generátorral az akkumulátort töltve nyeri vissza és tárolja az energiát.

Az egész rendszert a PMS (energiagazdálkodási rendszer) vezérli, felügyelve az összes eszköz működését, beleértve az akkumulátort, a motort és a generátort.

Landini REX 4 traktor szőlőültetvényben

A traktorban a legjelentősebb újdonság a teljesen elektromos fronthajtás, rugózott első tengellyel – fotó: Landini

Az Electra–Evolving Hybrid vitathatatlan előnyei:

• a traktor 10 százalékos üzemanyag-megtakarítása;

• 15 százalékkal jobb kormányzási szög, könnyebb manőverezhetőség;

• nagyobb stabilitás szállítás közben, a teljes integrációnak köszönhetően a jelenlegi elektromos kormányrendszerrel;

• igény szerint választható az első és a hátsó kerekek hajtásának aránya;

• a kényelmet új, elektronikus vezérlésű, félig aktív fülkefelfüggesztés fokozza, hasonlóan a csúcskategóriás traktorokhoz. A négy ponton felfüggesztett vezetőfülke két első felfüggesztése passzív, hátul elektronikus jellel vezérelt két hidraulikus lengéscsillapító csökkenti a vibrációt;

• a vezérlés érzékeli a traktor mozgását és a talaj durvaságát, valós időben és folyamatosan szabályozza a csillapítást, kiegyensúlyozott kompromisszumot nyújtva a „puha” és a „merevebb” beállítás között, felfogja az ütéseket. Menet közben 15 százalékkal kevesebb a rezgés, ami nagyban javítja a kényelmet,

• sebességet váltani még könnyebb a hagyományos mechanikus kar helyett joystickkel kapcsolható félautomatával (drive by wire), amely elküldi a bemeneti jeleket az elektronikus vezérlőegységnek (ECU), és az működteti a sebességváltás végrehajtó elemeit. A teljesen automatizált váltás mellett előnye a csekélyebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás.

traktor szőlő - és gyümölcs kertészetbe

A teljesen automatizált sebességváltón kívül előnye a csekélyebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás – fotó: Landini

A REX 4 Electra – Evolving Hybrid rendszer újabb bizonyíték arra, hogy a Landini mennyire szenvedélyesen dolgozik a mezőgazdasági gépesítés megújításán, és hogy továbbra is világszerte vitathatatlan vezető szerepet tölt be az ágazatban.

Somogyi Ákos, termékmenedzser, AXIÁL Kft.

Forrás: AXIÁL Híradó 2021. 1. szám