2019. november 10 -16. között mutatja be a MAN Truck & Bus a MAN Engines mezőgazdasági gépekhez fejlesztett új dízelmotorját, valamint a TGS 18.510 4x4 BLS alapú mezőgazdasági teherautót az AGRITECHNICA agrárkiállításon, Hannoverben, több mint 200 négyzetméter.

A TGS 18.510 4x4 BLS a MAN AgroTruck széria újabb generációs modellje, a továbbfejlesztett D26 motorral van felszerelve, amely megfelel a legújabb Euro 6 emissziós szabványoknak. Az új motor a korábbi generációhoz képest 10 lóerő teljesítmény-, illetve 100 Nm nyomatéknövekedést kínál. A különböző modellek új névleges teljesítménye 430 LE, 470 LE és 510 LE lesz, és alternatív üzemanyagokkal, például HVO, CTL, GTL és BTL –el képes üzemelni. Az erőátvitelért egy félautomata kapcsolású, 12 fokozatú sebességváltó a felelős.

A MAN AgroTruck új generációja, a hannoveri szakvásáron mutatkozik be a nagyközönség előtt – fotó: truck.man.eu

A kiállításon látható 510 lóerős, 4x4-es agrár nyergesvontató olyan mezőgazdasági gumiabroncsokkal büszkélkedhet, amelyek kímélik a talajt (elöl 445 / 65R22.5 és hátul 600 / 50R22.5).  A mezőgazdasági igényekhez igazodó funkciók közé tartozik az állandó összkerék meghajtás, a terhelésérzékelõs hidraulikus rendszer, hátsó TLT hajtás, különféle pótkocsi-csatlakozók és opcionális típusjóváhagyás, amellyel mezőgazdasági vagy erdészeti traktorként lehet használni.

A kiállításon bemutatásra kerülő motorok között újdonság lesz az új, 16,2 literes MAN dízelmotor, amelyet mezőgazdasági gépek számára készített a nagy múltú gyártó. Ez a legerősebb hathengeres motor, amelyet valaha a MAN mezőgazdasági gépek erőforrásaként fejlesztett. A motort kifejezetten a legnagyobb teljesítményt igénylő szántóföldi, nehéz terepen való munkákhoz tervezték.

Az új 16,2 literes MAN dízelmotor – fotó: truck.man.eu

Ez a motor messze a legnagyobb teljesítményt nyújtja a nagy teljesítményű mezőgazdasági gépekben, főként nagy terhelési ingadozásokkal dolgozó kombájnokban és önjáró silózókban.

Egyelőre a MAN nem fedte fel az új motor teljesítményét, feltételezhető azonban, hogy hasonló kategóriájú erőforrás lesz, mint az új generációs Claas Lexion kombájnban alkalmazott 16,2 literes és 790 lóerős teljesítményű MAN motor. Valószínű, hogy az új motor a MAN átfogó motorválasztékában – a 15,2 literes, V8-as D3876 és a 24,2 literes, V12-es D2862 motorok közötti hézagot tölti majd ki a kínálatban.