Folyamatosan zajlanak a munkálatok az M7-es autópályán, ahol a két pályatestet elválasztó sávban betonelemek kerülnek kihelyezésre az eddig alkalmazott acél szalagkorlát helyett. Az átalakítás nemcsak közlekedésbiztonsági, hanem üzemeltetési szempontból is jelentős előrelépés, és hosszú távon egyszerűbb fenntartást, valamint kevesebb forgalomkorlátozást ígér.



Miért jobb a betonelválasztó?

A projekt jelenlegi szakaszában az M7-es siófoki és zamárdi csomópont közötti részen zajlanak a munkálatok. A betonelemek súlya és stabilitása miatt alapozási, vízelvezetési és aszfaltozási előkészítések is szükségesek – ez jelenleg is folyamatban van.

A betonelemek egyik legnagyobb előnye, hogy stabilabb védelmet nyújtanak a szalagkorlátoknál, így baleset esetén hatékonyabban képesek megakadályozni az átsodródást a szembesávba. Emellett karbantartásuk is egyszerűbb és olcsóbb hosszú távon.

Kisebb forgalmi korlátozások – nagyobb biztonság

A kivitelezés ideje alatt hétköznapokon irányonként csak egy sáv járható, de hétvégére mindig biztosítanak 2×2 sávos forgalmat. Június 13-tól pedig állandóan 2×2 sáv áll majd rendelkezésre, ezzel is segítve a balatoni szezon kezdetét.

Az üzemeltetők tapasztalatai szerint azokon a szakaszokon, ahol nincs növényzet az elválasztó sávban, kevesebb gondozás szükséges, így az ott dolgozó munkatársaknak ritkábban kell belépniük a forgalmi sávok közé – ezzel csökken a balesetveszély és a torlódások kockázata.

Nem lesz felújítás a nyári csúcsban

Fontos és megnyugtató információ a nyaralók számára: az M0 és Balatonvilágos közötti szakaszon a vakáció ideje alatt nem terveznek felújítási munkákat, ahogyan az elmúlt két évben sem. Így a Balatonra igyekvőknek zavartalanabb közlekedésre van kilátásuk.

Forrás és indexkép: MKIF Zrt. Facebook-oldala