A nyolcvanas években első autóm egy Renault 4-es volt, aztán természetesen jött a Renault 5. Így kicsit szívemhez is közel állnak a Renault-k. Örültem is, mikor leegyeztettük a képviselettel a Koleos tesztjét. Mint gyermek az első iskolai napot, izgatottan vártam már az átvételt. Persze a Koleos nemcsak technikailag, de méretben és kategóriában is messze felülmúlja kis Renault-imat.

Mikor kezemben a kulccsal megközelítettem, mégis elcsodálkoztam a méretein. Akkor láttam igazán, nem is az átlagos SUV. Robusztus, tekintélyt parancsoló, kissé szögletes karakteres vonalai, full LED-es első és hátsó lámpái formájukkal már messziről felismerhetővé és a mai elvárásoknak megfelelően trendivé teszik a Koleost. Sötétben is felismerhető a LED-helyzetjelzők egyedi alakjáról.

autó

Tekintélyt parancsoló, kissé szögletes karakteres vonalai, full LED-es első és hátsó lámpái formájukkal már messziről felismerhetővé teszik.

Belseje is minőségi, kellemes tapintású műanyagokkal és bőrkárpittal burkolt. Elegáns a műszerfal vonalvezetése. Középen mindjárt feltűnik egy rendhagyó módon függőlegesen magasodó, hatalmas, 8,7 colos érintőképernyős LCD-kijelző. Beindítás után szembeötlő a jó kezelhetősége. A gombok, az érintőikonok, minden kézre áll, a menüje logikus, könnyen kezelhető.

autó

Belseje is minőségi, kellemes tapintású műanyagokkal és bőrkárpittal burkolt, elegáns a műszerfal vonalvezetése.

Alapszabály egy új autónál a jó beállítás, tükrök, ülések, kormány, de a Koleosnál a mérnökök a műszerfal, a világítások testre szabásával is elkényeztettek minket. A kormány előtti műszeregységet 4-féle grafikonnal tudjuk tetszés szerint változtatni. Van egyszerűbb, sematikusabb, sortosabb, informatívabb grafika is. A műszereken, az ajtókon, a lábtérben a háttérvilágítás pedig 6 színben kápráztatja a vezetőt. Egyszóval a komfortérzetünket nagyon megemeli ez a kis figyelmes apróság, amire címünkben is utaltunk.

autó

A műszereken, az ajtókon, a lábtérben a háttérvilágítás 6 színben kápráztatja a vezetőt.

Az indulás természetesen kulcs nélküli. A gombnyomás után fülelés, mintha valamii „hibrid” lenne, motorhangja szinte semmi. Menet közben is alig hallani valami zajt. A futómű is csendes, tovább fokozva komfortérzetünket.

A 2000 cm3 dízel ,175 lóerős motorja nagyon jól húz már kis fordulattól is. Csak úgy repíti a testes Koleost. Az új X- TRONIC váltó hihetetlen gyorsan kapcsol, és nagyon dinamikussá teszi méretes járművünket. Fogyasztása 6-8 liter közt van a gáztaposástól és útviszonyoktól függően. Előzésnél, nagy gázadásnál is villámgyorsan reagál a váltó, és ha a nyomaték megigényli egy padlógázas előzésnél, egy pillanat alatt visszakacsol két fokozatot is.

A menetstabilizáló rendszerek erős oldalszélnél is jól dolgoznak. A hajtást 3 üzemmódban állíthatjuk az ALL MODE 4x4-es technológiának köszönhetően. Van 2WD-, Auto-, LOCK-állásunk.

Az automata összkerékhajtás gyorsításnál is segít, de terepen, latyakos, saras útviszonyoknál szinte észrevehetetlenül, jól dolgozik.

autó

Az automata összkerékhajtás terepen, latyakos, saras útviszonyoknál szinte észrevehetetlenül, jól dolgozik.

Már éppen kezdek elolvadni a Renault Koleostól, mikor felfedezek néhány aprócska hibát. Oldalsó tükrei kicsit magasan, pont a látótérben vannak. Kanyarodásnál figyelni, hajolgatni kell a holtérben megbúvó gyalogosok, kerékpárosok észrevételéhez. Az ülőfelületünk is lehetne kissé nagyobb, hogy jobban tartsa a combrészeket. Sajnálatosan a tempomatja nem adaptív, ami ebben a kategóriában elvárt lenne. Főleg mivel a radarok kéznél vannak. Segítik a parkolást, a forgalom figyelését. No de ennél nagyobb baj azért ne legyen.

Kápráztassuk tovább magunkat! Ha már említettük a radarokat, holttér, sávtartásfigyelő, parkolássegítő, vészfékező rendszerek támogatják a biztonságos vezetést. A Renault R-LINK2-rendszerével GPS-navigáció, bluetooth-os telefonkapcsolat és audió kezelhető a 8,7 colos hatalmas kijelzőben. A BOSE Surround hangrendszer 12 db hangfallal és mélynyomóval tisztán, torzításmentesen szólaltatja meg a rádiót, az USB-, az SD-, illetve a bluetooth-os bemenetre csatlakoztatott zeneeszközöket.

Belső terünk világos a panorámaablakokkal, és tágas. Sok pakolóhely az ajtókban, középen. A hátsó üléseknél is kényelmes, nagy lábtér.

autó

Tágas a belső tér, a hátsó üléseknél is kényelmes, nagy a lábtér.

Elöl szellőztethető és fűthető ülések, és hátulra is jutott az ülésfűtésből. Csomagjainknak is van hely bőven a 973 milliméter hosszú csomagtartóban! A hátsó ülések ledöntésével 1890 milliméterre is bővíthetjük. A csomagtérajtó láblengetésre is nyílik. Amíg nem tapasztaljuk ki a nyitás mechanizmusát, addig a külső szemlélőnek nagy élményt nyújthatnak tornamutatványaink. De ha ráérzünk a láblengetésre, nemcsak vagány, hanem a csomagokkal teli kezeknél jól is jön az ajtónyitás. Természetesen gombnyomásra is nyitható, zárható a műszerfalról.

autó

Csomagjainknak is van hely bőven a 973 milliméter hosszú csomagtartóban.

Összegezve: a műszerek grafikái, a belső terek fényeinek testre szabásával egyenesen elkápráztat minket a Koleos. Tekintélyes méretével feltűnik a forgalomban, és kényelmessé teszi az utazást. A biztonságunkat vezetéstechnikát segítő rendszereivel szolgálja a Koleos.

Képgaléria
Képgaléria

Renault Koleos műszaki adatai:

Motorok:
1,6 DCI dízel kézi váltóval, 130 LE/96 kW, 320 Nm nyomaték, 4,6 gyári fogyasztás.
2,0 DCI dízel kézi és automata váltóval, 175 LE/130 kW, 380 Nm nyomaték, 5,3/5,8 gyári fogyasztás.
All MODE 4x4-es automata összkerékhajtás.
Hossza: 4673 mm
Tengelytáv: 2705 mm
Hasmagasság: 210 mm
Csomagtér hossza ülések mögött: 973 mm
Csomagtérmagasság kalaptartó alatt: 366 mm
Szélesség tükörrel: 2063 mm