A megújult 8R traktorsorozat immár háromféle járószerkezettel érhető el a John Deere kínálatában. A hagyományos, kerekes kivitelben 5 modellt kínálnak, 280-410 LE névleges motorteljesítmény között. A teljes gumihevederes, megszokott RT kivitelben az 5 modellből négy érhető el, a legkisebb, 280 LE-s nem. A kínálat a 8RX szériával jelentősen bővült, ahol a mellső és hátsó tengelyek, külön-külön pár gumihevederes járószerkezetet kaptak lényegében a gumikerekek helyén.

A gyártó tájékoztatása szerint, az új talajkímélő járószerkezet koncepcióval a 3 méteres szélességen belül maradva 40 km/h maximális sebességgel haladhat a 8RX, mivel a manőverezhetősége sokkal jobb, mint az RT kivitelnek. Jelentősen kisebb a lejtőkön az elcsúszás veszélye és a rövidebb hevedereknek jobb az öntisztulása. A hevederes járószerkezet 41 – 76 cm szélességben érhető el majd, amelyek teljes felfekvő felülete több, mint 4,5 m2. Az RX verzió, szintén a 8R 280 kivételével, mindegyik teljesítmény változatban elérhető. 
Az új 8R/RT/RX széria megjelenésben is jelentősen változott. A gyártó, a kaliforniai BMW Designworks stúdió szakértőivel együttműködve tervezte meg az új design-t.

Az új generációba a jól bevált és gazdaságos 6 hengeres, 9 literes PowerTech PVS & PSS motorok kerülnek beépítésre, amelyek kielégítik a Stage V emissziós előírásokat. A motortérben előrébb helyeződött a Visco hűtőventillátor és a motor egyéb kiegészítő rendszerei, így javult a traktor hűtése. A motorok teljesítménye az Intelligent Power Management (IPM) használatával még magasabb lett.

Az új 8R szériában is a bevált 6 hengeres, 9 literes PowerTech PVS & PSS motorok kerültek beépítésre - fotó: deere.com

Erőátvitel szempontjából a bevált egységeket alkalmazza az új generáció is, a következő elosztásban: A 8R 280-as, 310 és 340 kérhető majd mindhárom, 16/5 PowerShift, 23/11 e23 mechanikus és az AutoPowr fokozatmentes váltóval, míg a 8R 370 csak az utóbbi kettővel, a legnagyobb 8R 410 pedig csak az e23 mechanikus váltóművel kapható majd a közlemény szerint. A gumihevederes RT és RX szériák közül a 310, 340 és 370 az e23, és az AutoPowr váltóművekkel rendelhető majd, míg a legnagyobb 410-es, szintén csak az e23-as mechanikus sebességváltóval érhető majd el.

Igazi újdonság az 8RX széria, amelynél a mellső és hátsó tengelyek, külön-külön pár gumihevederes járószerkezetet kaptak - fotó: deere.com

A hátsó tengelyek fékeit megerősítették, így akár 50 km/h maximális sebesség mellett is biztonságos, gyors lassulást garantálnak. A teljesen új kialakítású fülkében csúcsminőségű maximális kényelmet biztosító vezetőülés fogadja a kezelőt: bőrkárpitozással, fűtéssel, aktív légkeringéssel, két üzemmódú masszázs funkcióval, valamint különféle elektromos és pneumatikus beállítási lehetőséggel. A továbbfejlesztett Active Seat II ülésfelfüggesztés még jobb reakciót nyújt és tovább csökkentek a függőleges káros lengések az első generációs rendszerhez képest.

A hagyományos 8RT kivitel is elérhető négy teljesítményben - fotó: deere.com

A beépített hűtőszekrény kapacitása megduplázódott, így már 11 literes térfogatú. Nem feledkeztek meg azokról sem, akik szeretnek zenét hallgatni a hosszú munkanapok alatt. A 6.1-es mélysugárzóval ellátott hangrendszer koncertterem hangzású zenei élményt nyújt, míg a 6.5 in DAB + érintőképernyős rádió csúcstechnológiájú információs és szórakoztató funkciókat kínál és együttműködik az Apple CarPlay-val.

Az új fülkét a felhasználó igények alapján fejlesztették - fotó: deere.com

A felhasználói visszajelzések alapján további fejlesztéseket hajtottak végre a fülkén. Szélesebb lett az ajtóbejárat és alacsonyabbra kerül az ajtófogantyú. Áthelyezték a fülke alá a légkondicionáló rendszert, ezzel emeltek a fülke magasságán és csökkentették a zajszintjét úgy, hogy mindeközben a hűtési és fűtési kapacitás, illetve hatásfok majdnem megduplázódott.

Az AutoTrac automatikus kormányzási rendszert, beleértve az opcionálisan elérhető StarFire 6000 integrált műholdas vevőkészüléket, tovább optimalizálták. A vezeték nélküli adatátvitelt a John Deere Operations Centerbe öt évig ingyenesen biztosítják a csatlakozási csomag kiválasztásakor. A terepi határok, az irányvonalak és a beállítási adatok, valamint a terméstervezés és a dokumentáció mind gyorsan és biztonságosan kezelhetők ezen a web-alapú platformon.

Egy vadonatúj, forradalmi funkció az AutoSetup, amely lehetővé teszi az egyes munkákhoz szükséges adatok: a területek, a gép és munkaeszköz adatainak közvetlen letöltését a traktorba. Ez jelentősen leegyszerűsíti a folyamatot, és a traktor sokkal gyorsabban használható a szántóföldön, miközben kiküszöböli a helytelen beállítás lehetőségét. Természetesen az új 8R/RT/RX traktorok is rendelhetők a  JDLink™ Dashboard távfelügyeleti rendszerrel is.

John Deere traktorok, kombájnok minden mennyiségben az Agroinform Fórum rovatában! Itt mindent kitárgyalhatsz a többi gazdával a gépekről.