Válasz #706. hozzászólásra
Az ekevázon kellene állítani(nyitni vagy zárni). Ezen gondolom nincs orsó, de az eke felfüggesztésénél kell, hogy legyen állítási lehetőség.
az első ekefejnek kissebbet kellene fogni 5cm-rel, majd az "ekevas" miatt hagyd lazán a kereszthúzó ütkőcsavarait majd lassúfokozatba kiszálva, ha egyiksem tart nyertügyed van.. hozzátekered elöröl-hátulrol és kész. ehez nemárt mélyebben szántani egy párcentivel erre az időre.
Szeva! Szerintem ez azért tekeri a traktort mer a képen ahogy látszik az ekevas kijjebb van mint a kormánylemezed és akkor simán belevág a barázdafalba 3-4cm-t és az ekenádtól is kijjebb és ezért az ekenád nem tud betámasztani és ezért tekeri a gépet! De ez az én véleményem! vannak itt tőlem nagyobb szakik is!
Szia, ez nem volt szerencsés dolog.El fog törni,és minden elnyomorodik,vídia fúróval, vagy ha nincs akkor kobalt fúróval kitudod fúrni,persze hűteni és kenni kell.
Válasz #701. hozzászólásra
Ugy ertem, hogy a szelein szepen levaghato modon odahegesztettem a testhez. A vas ajandekba jott, ugyhogy inkabb azt raktam ra, mint frank utangyartottat ki tudja mennyiert...
Olyan nem létezik, hogy ne lehessen kifúrni! A csapágyat is meg lehet fúrni megfelelő fúróval és előtolással! Rugólapokat edzés után gyakran kellett kifúrni. A fúró mégis bírja!
Válasz #699. hozzászólásra
Hali! Nem tudom, ti hogy furtok pl eketestet, de az enyemen a bekebeli furohegyek csak megkarcolni tudtak az anyagot... Igy inkabb mivel 1 lyuk passzolt, a tobbit hegesztessel illesztettem:-)))
A laposvas szögben áll. De a kopás lehet a laposvas eredeti szélességétől akár 5 centiméter is. Egy kovácsolt vasnál. Ezért sokan az ekefej első élével is szántanak. Amikor olyan mértékben elkoptatják a vasat. Egyébként kis eltérés nem okoz problémát
A kopott vas sem arra való, ha megegyezik. A lénye: fél centinél többet ne nyúljon túl az ekenád vonalán! De a kormánylemez éle is megkopott. Azt is érdemes lenne kicserélni, vagy felújítani.
Egy kis segítség ekéhez:
http://zeus.nyf.hu/~jmgt/letolt/novgep_1/eke.pdf
Nem érdemes próbálkozni!
Az ekenád, a laposvas és a kormánylemez első éle egy vonalban kell, hogy legyen! Pár milliméter laposvas túlnyúlás nem okoz problémát. A képen csak egy nem látszik, ami a lényeg!
A laposvasakon lévő furatok. Fordítsd át a felsőt és tedd egymás mellé! Ha a furatok egy vonalba esnek, az első él csak pár milliméterrel lehet hosszabb az új vason!
Ha nem így van(ami valószínű),akkor vagy az élből vágsz le. Vagy átfúrod a furatokat a vason, esetleg az ekefejeken.A szántott rész felé nem számít a túlnyúlás.
és ha az orra rendbe van, de pl mondjuk az ekevas magassága nem egyezik? mondjuk az uj magasabb 2-3 centivel mert elnyújtotta a kovács.. :) az határoz valamit?
Az új vasad az Orosz ekére való.Nekünk is volt mind a két fajta ekénk,de az utóbbi években már nem tudtunk keríteni vasat a Román ekére,ezért csináltunk nádat rá féderből,és rászabtuk az Orosz vasat.Az sokkal jobb,mert felrakott.Még most jut eszembe,h. nem is az orrát vágtuk el,hanem átfúrtuk az ekevas csavarnak a lyukat
Josey néven szokott itt lenni egy mezőgépes kolléga, ő kerít neked az ekédre rávaló vasat, akármilyen ekéd is van. próbálj rákeresni valahol
hirdetései is vannak fent
és itten-e:
agroporta
keress rá guglival, és megtalálod
Most alkalmad van egy jó nagy ekenádat rászerkeszteni az ekére,ami vonalban van az új vassal,de ahogy nézem,lehet h. kicsit még vágni is kell a vas elejéből
jó estét.én ugy látom a te ekéd egy román eke ,szokták z vázunak is nevezni.erre próbálj meg keresgetni.vagy ha mégy valami kereskedő felé akkor vidd magadal ahasználtat ami neked a fényes és a jukakhoz legközelebb lévöt keresd nekem is volt ilyen ekém aközépső csavar nem volt betéve,igy jóvolt a kühne 35vagy rabawerk vas.
Ezzel az új ekevassal eléggé tekeri a traktort..
AZ előző ekevassal minden okés volt, egyenesen ment a gép ellenkormányzás nélkül. De az előző kopott ekevas pont az ekenáddal volt egy vonalban. Az új, ahogy a képen is látszik jóval kijjebb van, mint az ekenád.
Gondolom mindenféleképpen érdemes kijjebb raknom az ekenádat, hogy tartsa irányban az ekét. (?)
tegnap tm 190-est láttam 3-as ekével
Biztos nem kemény ott se a föld.
Mi tárcsa meg lazító után szántottuk a rosszabbakat, a jobbakat meg tárcsa után.
Akik csak úgy szántani akartak minden előzmény nélkül azok mind abbahagyták vagy eketörés vagy a traktor miatt.
Várják az esőt.
Több helyre hívtak volna bérbe szántani de inkább meghagyom másnak hadd próbálkozzanak.
Itt 12+ gázolajat fizetnének de nincs jelentkező rá.
Na mi vogel ekével szántunk, és eddig nem tört semmi, az ekevas jobban kopik mint máskor, de le tudunk menni 32 cm-re. Van egy két terület ahol nem megy bele az eke, egyszerűen kidobja és 10-15cm-re szánt, ott jön lazítás...
En is mar 2 fejjel nyomulok csak. Hiaba vinne a 80-as gyorsabban, kenytelen vagyok 3.ban menni, hogy valamennyire belemenjen... Remelem a hattyunyakas ekem kibirja ezt a 3 hektart, ami maradt... Oktoberben 20 centi volt atazva, de mar az is eleg szaraz. Ahol foltokban vizesebb, ott elmegy ezzel a beallitassal nyakig... Lehet kezdo barazdat is kellene huznom keresztben, hogy idoben belekapjon az eke... Volt, mikor 3-4metert futott, mire beletalalt. Gyatra szantas lesz ez az idei...olyan jo eros tarlohantas...
Sajnos törött el zsírúj kühne kormánylemez is, meg egy csomó gyári kühne ekevas is majdnem új korában.
Amelyik nem az sem állja sokáig helyét mert kopik mint a fene
Viszont tényleg csak a régi rabe meg kondorral lehet most rombolni különösebb következmények nélkül!
Válasz #663. hozzászólásra
Itt Pl.a VOGEL ekével nem tud szántani senki.
A Kondorral verhetetlenek vagyunk idén!!!
Ha nem kopott a kormánylemez,nem nagyon törhet,a vasak meg kopnak rendesen szó ami szó.
Itthon 7-8-at nyomunk ki vele ilyen munkaidőben de van hogy kevesebbet. 5-fejes rabewer Kleibert, a kondor hattyúnyakas régebbi változata, egyébként ugyanaz a rendszer tudod.
Mézgánál jók a fődek talán túl jók is, homokosak a fődek aztán ott menne a 15akármikor.
1259 hozzászólás
Válasz #706. hozzászólásra
Az ekevázon kellene állítani(nyitni vagy zárni). Ezen gondolom nincs orsó, de az eke felfüggesztésénél kell, hogy legyen állítási lehetőség.
Válasz #706. hozzászólásra
az első ekefejnek kissebbet kellene fogni 5cm-rel, majd az "ekevas" miatt hagyd lazán a kereszthúzó ütkőcsavarait majd lassúfokozatba kiszálva, ha egyiksem tart nyertügyed van.. hozzátekered elöröl-hátulrol és kész. ehez nemárt mélyebben szántani egy párcentivel erre az időre.
Válasz #706. hozzászólásra
Szeva! Szerintem ez azért tekeri a traktort mer a képen ahogy látszik az ekevas kijjebb van mint a kormánylemezed és akkor simán belevág a barázdafalba 3-4cm-t és az ekenádtól is kijjebb és ezért az ekenád nem tud betámasztani és ezért tekeri a gépet! De ez az én véleményem! vannak itt tőlem nagyobb szakik is!
Üdv.!




Képek az ekéről és arról a bizonyos ekevasról:
Jövőre cserélem a kormánylemezt, az is el van kopva.
Válasz #700. hozzászólásra
Szia, ez nem volt szerencsés dolog.El fog törni,és minden elnyomorodik,vídia fúróval, vagy ha nincs akkor kobalt fúróval kitudod fúrni,persze hűteni és kenni kell.
Válasz #701. hozzászólásra
Ugy ertem, hogy a szelein szepen levaghato modon odahegesztettem a testhez. A vas ajandekba jott, ugyhogy inkabb azt raktam ra, mint frank utangyartottat ki tudja mennyiert...
Válasz #702. hozzászólásra
A fúró hűtéséről gondoskodni kell, ez természetes! A fordulatszám is alacsony!
Válasz #700. hozzászólásra
Olyan nem létezik, hogy ne lehessen kifúrni! A csapágyat is meg lehet fúrni megfelelő fúróval és előtolással! Rugólapokat edzés után gyakran kellett kifúrni. A fúró mégis bírja!
Válasz #700. hozzászólásra

Hegesztéskor megváltozik az anyagkristályrács szerkezete.
Nem előnyére.
Válasz #699. hozzászólásra
Hali! Nem tudom, ti hogy furtok pl eketestet, de az enyemen a bekebeli furohegyek csak megkarcolni tudtak az anyagot... Igy inkabb mivel 1 lyuk passzolt, a tobbit hegesztessel illesztettem:-)))
Válasz #697. hozzászólásra
Igazad van! Ez a lényeg! Vagy fúrja hátrébb.
Válasz #692. hozzászólásra
A laposvas szögben áll. De a kopás lehet a laposvas eredeti szélességétől akár 5 centiméter is. Egy kovácsolt vasnál. Ezért sokan az ekefej első élével is szántanak. Amikor olyan mértékben elkoptatják a vasat. Egyébként kis eltérés nem okoz problémát
Válasz #695. hozzászólásra

Essé neki flexel és szabd az elejét egyformára!!!
És legközelebb olyan helyről szerezd be az alkatrészt ahol tudják,h.mit és mire árulnak!!!!!!
Válasz #695. hozzászólásra
A kopott vas sem arra való, ha megegyezik. A lénye: fél centinél többet ne nyúljon túl az ekenád vonalán! De a kormánylemez éle is megkopott. Azt is érdemes lenne kicserélni, vagy felújítani.
Egy kis segítség ekéhez:
http://zeus.nyf.hu/~jmgt/letolt/novgep_1/eke.pdf
Válasz #691. hozzászólásra
A furatok teljes mértékben megegyeznek a régi ekevassal! A képen pont úgy tettem egymásra a kettőt, hogy a furatok épp egyeznek.
Válasz #693. hozzászólásra
Pontosabban a szántás mélysége változik kismértékben. Egy teljesen elkopott vas és egy új közt akár 2 centiméter is lehet.
Válasz #690. hozzászólásra
Igen, határoz!
Kicsivel mélyebben megy az eke. Ezért minden laposvasat egyszerre és egyformára kell cserélni!
Válasz #690. hozzászólásra
nem
Válasz #683. hozzászólásra
Nem érdemes próbálkozni!
Az ekenád, a laposvas és a kormánylemez első éle egy vonalban kell, hogy legyen! Pár milliméter laposvas túlnyúlás nem okoz problémát. A képen csak egy nem látszik, ami a lényeg!
A laposvasakon lévő furatok. Fordítsd át a felsőt és tedd egymás mellé! Ha a furatok egy vonalba esnek, az első él csak pár milliméterrel lehet hosszabb az új vason!
Ha nem így van(ami valószínű),akkor vagy az élből vágsz le. Vagy átfúrod a furatokat a vason, esetleg az ekefejeken.A szántott rész felé nem számít a túlnyúlás.
Válasz #689. hozzászólásra
és ha az orra rendbe van, de pl mondjuk az ekevas magassága nem egyezik? mondjuk az uj magasabb 2-3 centivel mert elnyújtotta a kovács.. :) az határoz valamit?
Válasz #687. hozzászólásra
igen
Válasz #684. hozzászólásra
Az új vasad az Orosz ekére való.Nekünk is volt mind a két fajta ekénk,de az utóbbi években már nem tudtunk keríteni vasat a Román ekére,ezért csináltunk nádat rá féderből,és rászabtuk az Orosz vasat.Az sokkal jobb,mert felrakott.Még most jut eszembe,h. nem is az orrát vágtuk el,hanem átfúrtuk az ekevas csavarnak a lyukat
Válasz #685. hozzászólásra
oksi köszi a választ. ha többet lóg ki akkor húz keresztbe ezek szerint.
Válasz #680. hozzászólásra
szerintem az alsó az orosz PLN 335 vas.
Válasz #681. hozzászólásra
Nem,mert akkor a föld megeszi a vas mögötti öntvényt,és az ekenád elejét.Egy kicsit nem árt ha a vas kijjebb áll,talán 5-6 mm-t
Válasz #682. hozzászólásra
, megkeresem feltétlenül!
Köszönöm az infót
Válasz #679. hozzászólásra
Úgy van, szerintem megpróbálkozok azzal, hogy kijjebb rakom az ekenádat, bízok benne, hogy rendben lesz majd így!
Válasz #680. hozzászólásra
Josey néven szokott itt lenni egy mezőgépes kolléga, ő kerít neked az ekédre rávaló vasat, akármilyen ekéd is van. próbálj rákeresni valahol
hirdetései is vannak fent
és itten-e:
agroporta
keress rá guglival, és megtalálod
Válasz #679. hozzászólásra
pontosan futnia kell az ekenádnak és a vas orrának?
Rendben, köszönöm a tanácsot, utána nézek ezeknek! Mit tudni erről, ezek az ekevasak melyik ekéhez lennének jók?
Válasz #675. hozzászólásra
Most alkalmad van egy jó nagy ekenádat rászerkeszteni az ekére,ami vonalban van az új vassal,de ahogy nézem,lehet h. kicsit még vágni is kell a vas elejéből
Válasz #675. hozzászólásra
ez biztos hogy csak hasonló, és nem ugyan az a vas szerintem...
ahol nem kopik a vas, ott is kisebb, mint az új, nem?
Válasz #675. hozzászólásra
jó estét.én ugy látom a te ekéd egy román eke ,szokták z vázunak is nevezni.erre próbálj meg keresgetni.vagy ha mégy valami kereskedő felé akkor vidd magadal ahasználtat ami neked a fényes és a jukakhoz legközelebb lévöt keresd nekem is volt ilyen ekém aközépső csavar nem volt betéve,igy jóvolt a kühne 35vagy rabawerk vas.
Válasz #675. hozzászólásra
ki kellett volna kováccsal üttetni a vasat és akkor nem ennyivel lenne nagyobb hanem csak egy kevéssel, akkor biztos nem húzná félre a gépet
Válasz #674. hozzászólásra

A régi és az új (a régi a fényes, az új pedig alatta van)
Válasz #673. hozzászólásra
rávaló azaz ekevas egyébként??? nem hiszem hogy ennyivel kintebb kéne rakni a nádat inkább másik ekevas kéne ahol máshol van a luk!!!!
Ezzel az új ekevassal eléggé tekeri a traktort..

AZ előző ekevassal minden okés volt, egyenesen ment a gép ellenkormányzás nélkül. De az előző kopott ekevas pont az ekenáddal volt egy vonalban. Az új, ahogy a képen is látszik jóval kijjebb van, mint az ekenád.
Gondolom mindenféleképpen érdemes kijjebb raknom az ekenádat, hogy tartsa irányban az ekét. (?)
tegnap tm 190-est láttam 3-as ekével
Biztos nem kemény ott se a föld.
Mi tárcsa meg lazító után szántottuk a rosszabbakat, a jobbakat meg tárcsa után.
Akik csak úgy szántani akartak minden előzmény nélkül azok mind abbahagyták vagy eketörés vagy a traktor miatt.
Várják az esőt.
Több helyre hívtak volna bérbe szántani de inkább meghagyom másnak hadd próbálkozzanak.
Itt 12+ gázolajat fizetnének de nincs jelentkező rá.
Válasz #670. hozzászólásra
azt hitem boltoltál Voogel-t
Válasz #669. hozzászólásra
Egy maszek neve nincs 3 késes, de elég erős darab, Dunaföldváron árulták...
Válasz #668. hozzászólásra
milyen lazítótok van?
Válasz #664. hozzászólásra
Na mi vogel ekével szántunk, és eddig nem tört semmi, az ekevas jobban kopik mint máskor, de le tudunk menni 32 cm-re. Van egy két terület ahol nem megy bele az eke, egyszerűen kidobja és 10-15cm-re szánt, ott jön lazítás...
En is mar 2 fejjel nyomulok csak. Hiaba vinne a 80-as gyorsabban, kenytelen vagyok 3.ban menni, hogy valamennyire belemenjen... Remelem a hattyunyakas ekem kibirja ezt a 3 hektart, ami maradt... Oktoberben 20 centi volt atazva, de mar az is eleg szaraz. Ahol foltokban vizesebb, ott elmegy ezzel a beallitassal nyakig... Lehet kezdo barazdat is kellene huznom keresztben, hogy idoben belekapjon az eke... Volt, mikor 3-4metert futott, mire beletalalt. Gyatra szantas lesz ez az idei...olyan jo eros tarlohantas...
Válasz #665. hozzászólásra



Csak brutális technikával lehet brutális dolgokat művelni!
Ezt csináljuk most
Válasz #664. hozzászólásra

Sajnos törött el zsírúj kühne kormánylemez is, meg egy csomó gyári kühne ekevas is majdnem új korában.
Amelyik nem az sem állja sokáig helyét mert kopik mint a fene
Viszont tényleg csak a régi rabe meg kondorral lehet most rombolni különösebb következmények nélkül!
Válasz #663. hozzászólásra
Itt Pl.a VOGEL ekével nem tud szántani senki.
A Kondorral verhetetlenek vagyunk idén!!!
Ha nem kopott a kormánylemez,nem nagyon törhet,a vasak meg kopnak rendesen szó ami szó.
nekem tört a rabe ekén ekevas kormánylemez, nyírócsavarok folyamatosan, pedig ebbe baxus 20-as kemény nyírócsavar van!!!
szerintem az összes új eke elvérezne és megreccsentenénk! Azokban holmi 16-os csapocskák vannak meg ilyenek...
Válasz #659. hozzászólásra
Itthon 7-8-at nyomunk ki vele ilyen munkaidőben de van hogy kevesebbet. 5-fejes rabewer Kleibert, a kondor hattyúnyakas régebbi változata, egyébként ugyanaz a rendszer tudod.
Mézgánál jók a fődek talán túl jók is, homokosak a fődek aztán ott menne a 15akármikor.
Válasz #651. hozzászólásra




Mi már 300 HA felett tartunk az elvégzett munkával,a részleteket hagyjuk
Válasz #644. hozzászólásra
Hát én szerintem túl sokat fog!
És azt hogy kell megmérni hogy a második illetve a harmadik fej mennyit fog maximumnál? Az előtte lévő ekefejnek az ekenádja hová érne rá az ekevasra!