Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR410.85 FtUSD391.7 FtCHF442.48 FtGBP498.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz zolko84 #124. hozzászólásáraSzia!
Ha van ilyen motorod, vagy tudsz eladót, tz4k-s ismerősömnek tegnap feküdt ki, és nem találunk sehol, tehát megvenné.
Tudna nekem valaki segíteni, hogy a Slavia 2 hengeres diesel motor az milyen fajta motor?
Jó fajta? Vagy nem annyira? Illetve hogy ez 2 v 4 ütemű e?
Mennyit fogyaszthat?
Jó napot!
Édesapámnak van egy kistrakija Pannónia motorra és Trabant váltóval.
Szeretné leheggeszteni a difit és az lenne a kérdés hogy mit kéne leheggeszteni?
Köszönöm szépen a hozzászólásod,megfogadom beszélek a szomszéddal ünnepek után h oda adja e a trabit, ha sikerül megügyeznem, megoldom a váltó difi hegesztést
Válasz puffadt #118. hozzászólásáraaz elv jó. DE elötte a forditott osztóművet kézzel pörgesd vég,hogy valóban úgy működjön. trabiváltó difit könnyű lesz lehegeszteni. Szétszedése sEm bonyolult. szerintem a szabadonfutóját,már ha még benne van,azt is hegezd le. Szabadonfutó Szétszedés nélkül ,ahogy bent a váltóban,ott a helyén a3milis alátétet a tengelyhez,3helyen,meg ugyanúgy az alátétet a szabadonfutó külső részéhez. Akkor tuti jó lesz. Mert különben elcsúszik,megszivat,mégegyszer szétszedhetetd. szoktak olyant csinálni,hogy a trabi difi közepéböl kiesztergálják a féltengely diók helyét,azt a kb60ascsövet,a helyére meg beleesztergálnak egy másik csövet,ami ugyan akkora,csak átmenő lesz a difin,bolygókerék nélkül,belehegesztve,a végére meg a niva kardán osztóműre szerelt részét. Tehát,a trabidifi kihajtásra 4csavarral rakhatóak fel a gyári kardáncsuklók. Esztétikusabb,mint a trabi lafogó féltengelye.
igazából azt terveztem a trabi váltóba lehegesztem a difit,az 1ik féltengelyt a megfordított terepváltóra kötöm, utánna lada váltó. A másik féltengelyt előre vezetem 1 zil v gaz csörlőre,bordás tengely-hüvely ki-be kapcsolással. A megfordított níva terepváltó előnye h lesz hátúl kardán kihajtás, ki-be lehet kapcsolni,a felező mivel el lesz fordítva duplázóként fog működni, teht a trabi motor 1 be kapcsolva a níva terepváltón duplázót bekapcsolva kéyelmesen tudok haladni erőlködés nélkül.
Válasz Richard. #113. hozzászólásáraKöszi az ötletet a trabant onnét jött h a 3. szomszédomba van 1 kivont trabi kb 5 éve álították le, kaszni az rohadt de igényes gazdája van tehát megkímélt jó motor van benne. Pannnónia az meg van nekem otthol, komplett blokk. most 1 kis polák motort beszerezni körülményes meg biztos nem olcso, 20-30 nál kezdődik meg elmenni érte hazahozni, mind körülményes
Hali! Ne haragudjatok, nem olvastam az elöző hozzászolást, trabantba persze h nincs tányér ill kúp kerék,Suzuki samurai difizáras hátsóhisdam lesz alatta, nehéz terepnél ill szántásnál majd összezárom a hidat h mind 2 kerék hajtson,jónak kell lennie. Majd csak azt kell eldöntenem pannónia v trabi motor legyen a szíve Köszönöm szépen a hozzászólásaitokat és a véleményeteket. Ha van kistrakitok tennétek képeket fel ha megkérlek titeket?
Hali, van benn kúpkerék, hogyne lenne, úgyan úgy mint az uaz ba, vagy zsuk ba, + difizár is van benne, megerőltetett terepnél majd összezárom a difit benn hogy mind 2 kerék hajtson, mindenhol el fog menni, ha meg gyenge pont lesz vmi akkor kiküszöbölöm,gondolom nem minden nap fog tönkre menni
Válasz a2457 #109. hozzászólásáranix benne kúpkerék! De az elv ugyan az. Osztómű bírja,hanem a hid difije mi lesz? Ez a kérdés. Zuk,uaz,bírja,ha nem platós gép. Nix akkora önsúly,hogy lefogazza.egyszerűen elcsúszik a kerék. Ha platós,kb15mázsa fölé rak rá súlyt,árkon átmászni szépen lepattintgathatja a fogakat. Extrém terepet kivéve, bőven elég oda. Níva Osztómű ilyent simán kibír. Hídnál van a nyomaték kiélezve.
Válasz puffadt #108. hozzászólásáraha a trabinak is 3.5 :1 körül van a kúp-táányérkerék áttétele akkor kevés lesz a níva osztómű.
mert túlsok lenne a nyomaték.
Hali köszi a választ, miért ne bírná, a lada níva 80 lovas, és lehet h nehéz terepen vallatja a terepváltót de mégis még a sínai hegyen is felmenne öszkerékbe, úgyhogy sztem bírni fogja az
Válasz puffadt #106. hozzászólásáratrabi motor 26 ló, de ha lehegeszted a difit és onnan hajtod a níva terep váltót akkor az nem fogja bírni a nyomatékot.
Üdv mindenkinek! Kistraktort szeretnék építeni, az elgondolásom Trabi vagy Pannónia motor+ lada níva terepváltó megfordítva(az elsőhajtás a tlt)+ lada váltó. Ha trabi motort teszek bele, a váltó difiét lehegesztem és a traki elején zil vagy gaz csörlőt fog hajtani a másik féltengej,erdei+kerti munkákra kellene a gép. Várom a véleményeteket hozzászólásaitokat az elgondolásomról.
Válasz Makker.jozsef1959 #104. hozzászólásáraüdv!csak egy szivagyut akartam volna ráépíteni ami három irányba dolgozik egy szelep segitségével, de ez már úgy tűnik felejtős az 50 lovas motorom miatt.Azt a nagy hibát követtem el hogy bolgár hidromotorokat vettem, ezek meg egyenként 175 bar 60 l/percesek.Ha a danfosst vettem volna háromszor annyíért akkor az lett volna megfelelő mert azok csak 100 bar 40 l/perc.ezekhez biztos jó lett volna az mtz szivatyu is.Úgyhogy most vagy veszek másik hidromotort valahol használtan vagy nem tudom mi is legyen.de az idén már valahogy jó lenne már használni a csonkázot.
Válasz molnar810111 #103. hozzászólásáraSzerintem nem kell nagy szivatyu sor hozzá elég lenne egy mtz hidraulika vagy ifa billencs szivatyu a meglévö mtz szervoszivatyu meg mehet a kormány szervohoz a szőlős gazdák a kik mtz-t használnak azok is a gyári szivatyuval hajtatják a csonkázot!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék, kérni egy komolyabb hidraulika rendszer kiépítéshez. Építetem, egy kistraktort mtz elosztó van, rajt mtz szervo szivattyúval.A következő a feladat szőlő csonkázót szeretnék vele üzemeltetni, 2 db hidromotor lesz rajt, aminek darabja 175 bar 60l/perc, és 2 db munkahenger van rajt. Szeretném úgy átépíteni, hogy a traktor hidraulikája alkalmas legyen a feladatra. Szeretném az mtz elosztot meghagyni a hátsó és a front hidraulika müködtetéséhez az uszoállás miatt és beépíteni egy másik elosztot a csonkázó és egyéb hasonló gépek üzemeltetéséhez. Nem tudom mekkora szivatyu mijan eloszto mekkora tartáj és milyen egyéb alkatrészek kellenek. A motor ami hajtaná a szivatyut főtengelyröl 1,4 diesel 50 lóerő. Van egy manitou szívatyum az egyik kör kb 200 bar 144l/perc a másik kör 140 bar 144 l/perc a harmadik 40 bar 144 l/perc gondolom ez nagyon nagy a motoromhoz képset kevés az 50 paci.?Meg lenne rajt szervo is amit az edigi szervo szivatyu fog mükődtetni egy sub-100-as orbitot. Az olaj hütésere mtz olajhűtöt tervezten. Tehét ebben szeretnék segitséget kérni. Elöre is köszönöm. „ja, még annyit szeretnék kérdezni, hogy a t-150 szivattyúja alkalmas lehet e vagy sem?”
Válasz pápainyulas #101. hozzászólásáravolt 2pannónia masinánk. Egy még van. Rotációs kapa. Másikon a gyujtás szarakodott. Gondoltam,kéne rá generátor,a saját megszakítóját felhasználva,egy simson kondit,meg trafót tenni rá,így jóval megbízhatóbb lenne a gyujtás,mert szerintem a saját gyújtása 50év alatt sokat romlott. Aztán eladtuk. Másik az jó. Tartalék hengerfej is legyen,gyertyamenetbetegség,vagy egy felfúrt fém betétes fej sokat bír. Nekem a stil,meg a makita olaj vált be náluk,mert az arol,meg mittudomén milyenek bekormolták a gyertyát,azt leállt. De,más gyújtással lehet jó lett volna.
Válasz pápainyulas #99. hozzászólásáragratula! Egy tipp. Hengerfejet a hűtés miatt el kell fordítani,hogy a bordák a lendkerék felé álLjanak. Lehet,nem mondtam újat. Ha a lendkerék rögzítő anya helyett egy rövid,menetes,anyát helyettesítő csőtengelyt csinálsz,amin van egy kicsi szíjtárcsa,meg egy trabi hűtőventillátor egy tartóra,az egyszerű,meg nem kell burkolat,stb. Ékszíj elhajtja. Ez hajthat még egy generátort is. ha később kellene.
Az emelő karoknak a tengelye az tárcsatengelyből van.Két végén megcsapágyazva.A függesztő lakatok MTZ feszítő lakatokból vannak.Ha kérdésed van szívesen segítek,ha tudok.
Válasz #91. hozzászólásra
Szia nézd meg ezt a videót és egy csomó kérdésedre meg lesz a válaszVagy esetleg ennek a feltöltőnek nézd meg az összes videóját. Nem kell neked homlokrakót csinálnod hanem elég,ha csak a hajtásláncot veszed ki belőle.Mert Ő az egyik féltengellyel a hátsót hajtja,másikkal meg az elsőt.De ez nem vesz ki semmit amit a2457 mondott mindent alaposan számolj ki!!
kell még hozzá szerezned valami böszme hátsóhidat.
úgy szokott lenni a tipikus "hagyományos" házi traktor hogy az autó motorját, kuplungját,váltóját használják fel kompletten. a differenciálművet le kell hegeszteni, a féltengelyről kell hajtatni vagy másik váltót még s arról egy hidat, vagy közvetlen egy hidat.
hozzávetőleg 3.5 :1 áttételezés szokott volt lenni a difiművekben vagy ekörüli.
ez azt jelenti ha a féltengelyről hajtasz közvetlen hidat, és a kerékméret nem változik, akkor az eredeti sebességeket osztod 3.5 el nagyjából ezt lehet várni tőle. ha a kocsi ment mondjuk 5. fokozatban 2000 es fordulaton 80 at, akkor a traki fog menni cirka 22 vel.
természetesen egy traktorra nagyobb kereket szeretnénk mint egy személyautóra. a sebesség a kerékátmérővel arányban változik. ennek okán szokás mégegy váltót beépíteni a hajtott híd elé.
a Zuk váltója szokott lenni az áldozat ha trabant motorból csinál az ember ilyet, de az is megszokta szenvedni. Lehetőség szerint ez a második váltó valami nagyon böszme dolog legyen.
Ha elég az eredeti 5 sebességfokozat akkor meglehet kockáztatni azt is ha tudsz szerezni jó széles fogaskerekeket hogy le magad csinálsz egy lassító áttételt.
ha felezi a fordulatszámot akkor szoktt az egyeneshidas mtz elsőkereke kényelmes méret lenni.
az 1.7 es astra TD motor meglehetősen erős, hajtott hídnak IFA híd alá nem mennék.
ha beszerezhető akkor IFA terepváltó az egy kényelmes és praktikus megoldás második váltónak. főleg hogy az összekrékhajtás lehetősége is egyúttal mondhatni adott.
ennyit a hajtsáláncról.
A hidraulika már bajosabb kérdés.
a motor főtengelyéről kell hajtéást levenni neki. hogy ezt kell e áttételezni az a hasznáklt szivattyútól függ. hogy ne pörgessed rommá menetelés közben.
be szokták állítani a maximális motorfordulatot vaaaalahova 2000-2500 közé diesel motoros kistrakin akik szakszerűen akarják csinálni, és akkor egyszerűbb a szivattyú választás.
a többi meg már csak fantázia dolga.
saja az IFA híd széles.
pontos fogszámokat nem ismerem az áttételezésében, ahogy az astra váltóját sem ismerem.
de ezekből kell kiindulni.
sokat kell számolni meg tervezni hogy az áttételek egy használható gépet eredményezzenek.
általában kisebb motorból szoktak kiindulni mint az astra motorja. leggyakoribb talán a trabant igénytelen motorja volt.
a legtöbb ilyen kistraktor azon vérzik el, hogy ugyan a motor ereje lóerőben mérve nem hat soknak. még a huszon pár lóerő amit a trabant tud sem sok. de a féltengelyen mérve az is elég nagy nyomatékot tud kifejteni. azzal is szét lehet tépetni egy zuk váltót. természetesen ekkora nyomatékot a tipikusan használt uaz híd sem tud elviselni. hiába kicsi a teljesítmény, a nyomaték nagy.
és ez is lenne a titok nyitja magában.
ezt várjuk el egy traktortól.
gyári traktorokon ebből a megfontolásból, hogy ne keljen bazinagy diferenciál műveket és nagyon vaskos váltó fogaskerekeket használni a hajtott hidak differenciálműve után a fltengelynél van áttételezés lefele.
így kisebb nyomatékra kell méretezni azokat, elég ha a kerekek lehajtása és a kerekek tengelye van nagy nyomatékra méretezve.
természetesen ezt is meglehet otthon valósítani, csak maceráns.
ilyen felállásban általában a hátsókerékhajtású kisbuszokat/kisteher járműveket szokták megmókolni.
nincs sszükség közbenső váltóra ha elg az eredeti fokozatszám, az eredeti hidat hajtatják ugyanúgy ahogy volt.
de le van keskenyítve a híd, és a hid nem közvetlen a kerekeket hajtja, hanem 1-1 lassító hajtóművet. valahol 4:1 től 10:1 arányban lassít.
Személyautó vásárlás miatt eladó sorban a kis traktorom! 2.5 TD Fiat Ducato motor&váltó (126le) Mitsubishi L300 hátsó híd 5 sebességes rövid áttételű váltó, hidraulika nem valami szépség de egy kulcsfordításra indul jön megy megáll (tárcsafékes) izzítás van rajta elektronika működik pörgős nagyon jó motor, veszi szépen a sebességeket alacsony fogyasztás Személyautó vásárlás és kihasználatlanság miatt szeretném eladni, természetesen adom hozzá az akkumulátort is amiről fogalmam nincs hogy hányas és mikori de erős, nem merül le, rendeltetésszerűen működik, a hidraulikája jelenleg nem működik mert szimeringet kellene cserélni benne (2 db 500ft) én nem használtam ezt a részét.. sosem hagyott cserben, igénytelen kis gépezet, hátul traktor mintás gumik elől utcai (hátulja hajt, nem öszkerekes) Negatívuma: Kormányzáson lehetne csiszolni de használható és működik, én így használtam a tervező nem gondolkodott sokat a külcsínen , a cél a megbízhatóság volt bármi kérdés van telefonon vagy E-mail-ben lehet érdeklődni Köszönöm hogy megtekintette hirdetésem. Ár: 100000 Ft.
Ha érdekel akkor írj emailt a kobolp@citromail.hu címre vagy hívj telefonon : 06 20 214 56 25
Sziasztok, szereztem egy Opel astra 1.7td-t, ebből szeretnék erős kerti traktort építeni, még nem volt hasonlóval dolgom, csak az épitgetés öröméért szeretném megcsinalni, az autó ki van vonva a forgalomból, +hhiányzik az első futómű, kormány összekötő, hogy a lényegre térjek az eddigi hozzászólásokból nem sok minden derült ki, havalaki tudna segíteni nekem az elméleti részében azt megköszönném! A válaszokat előre is köszönöm Norbi
Nekem is van egy pannonia kis traktor és csak a pannonia váltó van benne nem tettem bele zsuk váltot ,mert az nem jó .
Az egyik ismerösőmnek is van pannonia motoros kis traktor és neki benne van a zsuk váltó és nem bodogul vele.Én az enyémmel zsuk váltó nélkül jól boldogulok .
Van eladó ORSTA hidraulika vezértömböm. Egyes. Kar kell még hozzá, de szerintem megoldható.
Az olx-re feltettem 10 e-ért. Akit érdekel itt is zaklathat.
Sejtettem. Az a bajom, hogy eredeti Multicar 2 hengeres dízel meg a váltója van fenn. Ez után ott a kardán, mely a derékban csukló részt áthidalja. Ez előtt kellene levenni a meghajtást pl. lánckerékkel, de az a baj, hogy a gázolajtartályt meg ez alá tették. A hétvégén készítek pár képet. Korábbi tulaj hidraulikus kihajtást használt ill. hidromotor hajtotta a kaszát vagy a talajmarót. Köszönöm a választ, amennyiben van még ötlete, kérem ne kíméljen!
Sziasztok!
Az után érdeklödnék, hogy építek egy kistraktort 1.8-as Ford td motorral. Rajta van a szervószivatyú is. Van akkora nyomása, hogy a hidraulikát tudnám róla üzemeltetni? Válaszotokat elöre is köszönöm.
Üdv! Ja,nem egyszerü. Kérdés,hogy a kuplung meg a váltó egybe vane épitve,vagy közte vane kardán. Erőátviteli dolgokról,ha látható,dobjál pár képet,vannak itt sokan akik hozzá tudak szólni. Derékcsukló miatt bonyolultabb. Én cak hidat megplusz váltót raktam bele ami nekünk volt,de kardánhajtás nem kellett bele. Amit irtál megoldható,csak azt a nyomatékot a főtengely túloldalárol lekényszeriteni,nem bizti,hogy a motor is egyetért. Ventillátor meg generátorhajtás nem nyirja annyirag,mint egy rotáció a végén.
Új vagyok errefelé s a szakmám sem vág össze az itt elhangzottakkal. Előző életemben bizton tudom, hogy a főddel foglalkoztam (direkt írtam Főd-nek), mert úgy 6 éve újrakezdtük a kiskertünk rendezését. Nem túl nagy terület, de műveljük s azt is szeretném, ha gyermekeink megismernék az alapokat. 2 éve igen dühös lettem. Alig találni valakit, aki egy ilyen kiskertet megszánt ősszel. Elhatároztam: kell egy kistraki. Sikerült szert tennem egy Multicar motoros, váltós, hidas, derékban csukló masinára. Hátul visszaépítettem a 3pont függesztést, de ugye ide nehéz érdemi kihajtást készíteni. Az előző tulaj hidraulikusan oldotta meg, de azt az eladás előtt leszerelte. Jómagam előre terveznék egy kihajtást a főtengelyről, ami ráadásul oldható lenne. Gondolom leginkább láncosan lehetne hajtani, ráadásul úgy áttételezve, hogy se túl gyors ne legyen, se a tengelyt ne rángassa. Vagy felejtsem el a főtengelyt? Örülnék, ha segítenétek a gondolkodásban. Köszönöm!
276 hozzászólás
Válasz zolko84 #124. hozzászólásáraSzia!
Ha van ilyen motorod, vagy tudsz eladót, tz4k-s ismerősömnek tegnap feküdt ki, és nem találunk sehol, tehát megvenné.
Válasz Attila8805 #121. hozzászólásáraMilyen kistraki, tennél fel képet róla ha megkérlek rá? Szarvkormányos? Várom a képeket Köszönöm szépen
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, hogy a Slavia 2 hengeres diesel motor az milyen fajta motor?
Jó fajta? Vagy nem annyira? Illetve hogy ez 2 v 4 ütemű e?
Mennyit fogyaszthat?
Előre is köszönöm!
Nagyon szépen köszönjük a gyors választ!
Jó hétvégét!
Válasz Attila8805 #121. hozzászólásáraA két kis fogaskereket a tengelyhez.Fordulni nem nagyon kell majd vele.
Jó napot!
Édesapámnak van egy kistrakija Pannónia motorra és Trabant váltóval.
Szeretné leheggeszteni a difit és az lenne a kérdés hogy mit kéne leheggeszteni?
Köszönöm szépen a hozzászólásod,megfogadom beszélek a szomszéddal ünnepek után h oda adja e a trabit, ha sikerül megügyeznem, megoldom a váltó difi hegesztést
Válasz puffadt #118. hozzászólásáraaz elv jó. DE elötte a forditott osztóművet kézzel pörgesd vég,hogy valóban úgy működjön. trabiváltó difit könnyű lesz lehegeszteni. Szétszedése sEm bonyolult. szerintem a szabadonfutóját,már ha még benne van,azt is hegezd le. Szabadonfutó Szétszedés nélkül ,ahogy bent a váltóban,ott a helyén a3milis alátétet a tengelyhez,3helyen,meg ugyanúgy az alátétet a szabadonfutó külső részéhez. Akkor tuti jó lesz. Mert különben elcsúszik,megszivat,mégegyszer szétszedhetetd. szoktak olyant csinálni,hogy a trabi difi közepéböl kiesztergálják a féltengely diók helyét,azt a kb60ascsövet,a helyére meg beleesztergálnak egy másik csövet,ami ugyan akkora,csak átmenő lesz a difin,bolygókerék nélkül,belehegesztve,a végére meg a niva kardán osztóműre szerelt részét. Tehát,a trabidifi kihajtásra 4csavarral rakhatóak fel a gyári kardáncsuklók. Esztétikusabb,mint a trabi lafogó féltengelye.
igazából azt terveztem a trabi váltóba lehegesztem a difit,az 1ik féltengelyt a megfordított terepváltóra kötöm, utánna lada váltó. A másik féltengelyt előre vezetem 1 zil v gaz csörlőre,bordás tengely-hüvely ki-be kapcsolással. A megfordított níva terepváltó előnye h lesz hátúl kardán kihajtás, ki-be lehet kapcsolni,a felező mivel el lesz fordítva duplázóként fog működni, teht a trabi motor 1 be kapcsolva a níva terepváltón duplázót bekapcsolva kéyelmesen tudok haladni erőlködés nélkül.
Oks ha megtudom ügyezni a szomszéddal akkor trabit rakok bele, ha nem akkor 1 felújított pannónia blokkot marha nagy áttétellel
Válasz puffadt #114. hozzászólásáraAkkor trabi.
Válasz puffadt #114. hozzászólásáraAkkor trabi.
Válasz Richard. #113. hozzászólásáraKöszi az ötletet a trabant onnét jött h a 3. szomszédomba van 1 kivont trabi kb 5 éve álították le, kaszni az rohadt de igényes gazdája van tehát megkímélt jó motor van benne. Pannnónia az meg van nekem otthol, komplett blokk. most 1 kis polák motort beszerezni körülményes meg biztos nem olcso, 20-30 nál kezdődik meg elmenni érte hazahozni, mind körülményes
Válasz puffadt #112. hozzászólásáraSzerintem trabant. De,Kispolszkival jobban jàrnàl. Ott sincs víz,nem kènyes a főtengely,Stb. Nix elősüritès,nix gyujtàs hiba,Stb. Szerintem kevesebbet is eszik. Meggondolandò!
Hali! Ne haragudjatok, nem olvastam az elöző hozzászolást, trabantba persze h nincs tányér ill kúp kerék,Suzuki samurai difizáras hátsóhisdam lesz alatta, nehéz terepnél ill szántásnál majd összezárom a hidat h mind 2 kerék hajtson,jónak kell lennie. Majd csak azt kell eldöntenem pannónia v trabi motor legyen a szíve Köszönöm szépen a hozzászólásaitokat és a véleményeteket. Ha van kistrakitok tennétek képeket fel ha megkérlek titeket?
Hali, van benn kúpkerék, hogyne lenne, úgyan úgy mint az uaz ba, vagy zsuk ba, + difizár is van benne, megerőltetett terepnél majd összezárom a difit benn hogy mind 2 kerék hajtson, mindenhol el fog menni, ha meg gyenge pont lesz vmi akkor kiküszöbölöm,gondolom nem minden nap fog tönkre menni
Válasz a2457 #109. hozzászólásáranix benne kúpkerék! De az elv ugyan az. Osztómű bírja,hanem a hid difije mi lesz? Ez a kérdés. Zuk,uaz,bírja,ha nem platós gép. Nix akkora önsúly,hogy lefogazza.egyszerűen elcsúszik a kerék. Ha platós,kb15mázsa fölé rak rá súlyt,árkon átmászni szépen lepattintgathatja a fogakat. Extrém terepet kivéve, bőven elég oda. Níva Osztómű ilyent simán kibír. Hídnál van a nyomaték kiélezve.
Válasz puffadt #108. hozzászólásáraha a trabinak is 3.5 :1 körül van a kúp-táányérkerék áttétele akkor kevés lesz a níva osztómű.
mert túlsok lenne a nyomaték.
Hali köszi a választ, miért ne bírná, a lada níva 80 lovas, és lehet h nehéz terepen vallatja a terepváltót de mégis még a sínai hegyen is felmenne öszkerékbe, úgyhogy sztem bírni fogja az
Válasz puffadt #106. hozzászólásáratrabi motor 26 ló, de ha lehegeszted a difit és onnan hajtod a níva terep váltót akkor az nem fogja bírni a nyomatékot.
Üdv mindenkinek! Kistraktort szeretnék építeni, az elgondolásom Trabi vagy Pannónia motor+ lada níva terepváltó megfordítva(az elsőhajtás a tlt)+ lada váltó. Ha trabi motort teszek bele, a váltó difiét lehegesztem és a traki elején zil vagy gaz csörlőt fog hajtani a másik féltengej,erdei+kerti munkákra kellene a gép. Várom a véleményeteket hozzászólásaitokat az elgondolásomról.
Válasz Makker.jozsef1959 #104. hozzászólásáraüdv!csak egy szivagyut akartam volna ráépíteni ami három irányba dolgozik egy szelep segitségével, de ez már úgy tűnik felejtős az 50 lovas motorom miatt.Azt a nagy hibát követtem el hogy bolgár hidromotorokat vettem, ezek meg egyenként 175 bar 60 l/percesek.Ha a danfosst vettem volna háromszor annyíért akkor az lett volna megfelelő mert azok csak 100 bar 40 l/perc.ezekhez biztos jó lett volna az mtz szivatyu is.Úgyhogy most vagy veszek másik hidromotort valahol használtan vagy nem tudom mi is legyen.de az idén már valahogy jó lenne már használni a csonkázot.
Válasz molnar810111 #103. hozzászólásáraSzerintem nem kell nagy szivatyu sor hozzá elég lenne egy mtz hidraulika vagy ifa billencs szivatyu a meglévö mtz szervoszivatyu meg mehet a kormány szervohoz a szőlős gazdák a kik mtz-t használnak azok is a gyári szivatyuval hajtatják a csonkázot!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék, kérni egy komolyabb hidraulika rendszer kiépítéshez. Építetem, egy kistraktort mtz elosztó van, rajt mtz szervo szivattyúval.A következő a feladat szőlő csonkázót szeretnék vele üzemeltetni, 2 db hidromotor lesz rajt, aminek darabja 175 bar 60l/perc, és 2 db munkahenger van rajt. Szeretném úgy átépíteni, hogy a traktor hidraulikája alkalmas legyen a feladatra. Szeretném az mtz elosztot meghagyni a hátsó és a front hidraulika müködtetéséhez az uszoállás miatt és beépíteni egy másik elosztot a csonkázó és egyéb hasonló gépek üzemeltetéséhez. Nem tudom mekkora szivatyu mijan eloszto mekkora tartáj és milyen egyéb alkatrészek kellenek. A motor ami hajtaná a szivatyut főtengelyröl 1,4 diesel 50 lóerő. Van egy manitou szívatyum az egyik kör kb 200 bar 144l/perc a másik kör 140 bar 144 l/perc a harmadik 40 bar 144 l/perc gondolom ez nagyon nagy a motoromhoz képset kevés az 50 paci.?Meg lenne rajt szervo is amit az edigi szervo szivatyu fog mükődtetni egy sub-100-as orbitot. Az olaj hütésere mtz olajhűtöt tervezten. Tehét ebben szeretnék segitséget kérni. Elöre is köszönöm. „ja, még annyit szeretnék kérdezni, hogy a t-150 szivattyúja alkalmas lehet e vagy sem?”
Válasz pápainyulas #101. hozzászólásáravolt 2pannónia masinánk. Egy még van. Rotációs kapa. Másikon a gyujtás szarakodott. Gondoltam,kéne rá generátor,a saját megszakítóját felhasználva,egy simson kondit,meg trafót tenni rá,így jóval megbízhatóbb lenne a gyujtás,mert szerintem a saját gyújtása 50év alatt sokat romlott. Aztán eladtuk. Másik az jó. Tartalék hengerfej is legyen,gyertyamenetbetegség,vagy egy felfúrt fém betétes fej sokat bír. Nekem a stil,meg a makita olaj vált be náluk,mert az arol,meg mittudomén milyenek bekormolták a gyertyát,azt leállt. De,más gyújtással lehet jó lett volna.
Válasz Richard. #100. hozzászólásáraSzia! Köszönöm, minden ötletet szívesen fogadok.A hengerfej átfordítás nem is jutott eszembe, köszönöm a tippet!
Válasz pápainyulas #99. hozzászólásáragratula! Egy tipp. Hengerfejet a hűtés miatt el kell fordítani,hogy a bordák a lendkerék felé álLjanak. Lehet,nem mondtam újat. Ha a lendkerék rögzítő anya helyett egy rövid,menetes,anyát helyettesítő csőtengelyt csinálsz,amin van egy kicsi szíjtárcsa,meg egy trabi hűtőventillátor egy tartóra,az egyszerű,meg nem kell burkolat,stb. Ékszíj elhajtja. Ez hajthat még egy generátort is. ha később kellene.
Már lassan összeáll...
Válasz Plútó #96. hozzászólására#Plútó
Most van egy kis időnk csinálgatni a gépet!
Üdv.!
Holnap a hátsó részről is teszek fel képet.
Válasz Plútó #96. hozzászólásáraSzia! köszönöm, sokat segítettél a képekkel! Amint alakul a gépezet, én is teszek fel majd képeket!
Előre is köszönöm!
pápainyulas.
Ezeket a képeket találtam a mechanikai részéről.
Az emelő karoknak a tengelye az tárcsatengelyből van.Két végén megcsapágyazva.A függesztő lakatok MTZ feszítő lakatokból vannak.Ha kérdésed van szívesen segítek,ha tudok.
Kedves fórumozók!
Vettem egy 150 cm3-es diesel házi készítésű kistraktort, zsuk váltóval, /előre 3 hátra 1 sebesség/. Szőlőpermetezésre szeretném használni, de túl gyors. Hogyan lehetne lelassítani.
Kérem, ha valakinek van ötlete, ossza meg Velem, esetleg e-mail címemre írjon. zsigar.istvan@gmail.com ,
Köszönettel:István
Válasz #91. hozzászólásra
Szia nézd meg ezt a videót és egy csomó kérdésedre meg lesz a válaszVagy esetleg ennek a feltöltőnek nézd meg az összes videóját. Nem kell neked homlokrakót csinálnod hanem elég,ha csak a hajtásláncot veszed ki belőle.Mert Ő az egyik féltengellyel a hátsót hajtja,másikkal meg az elsőt.De ez nem vesz ki semmit amit a2457 mondott mindent alaposan számolj ki!!
Válasz #91. hozzászólásra
kell még hozzá szerezned valami böszme hátsóhidat.
úgy szokott lenni a tipikus "hagyományos" házi traktor hogy az autó motorját, kuplungját,váltóját használják fel kompletten. a differenciálművet le kell hegeszteni, a féltengelyről kell hajtatni vagy másik váltót még s arról egy hidat, vagy közvetlen egy hidat.
hozzávetőleg 3.5 :1 áttételezés szokott volt lenni a difiművekben vagy ekörüli.
ez azt jelenti ha a féltengelyről hajtasz közvetlen hidat, és a kerékméret nem változik, akkor az eredeti sebességeket osztod 3.5 el nagyjából ezt lehet várni tőle. ha a kocsi ment mondjuk 5. fokozatban 2000 es fordulaton 80 at, akkor a traki fog menni cirka 22 vel.
természetesen egy traktorra nagyobb kereket szeretnénk mint egy személyautóra. a sebesség a kerékátmérővel arányban változik. ennek okán szokás mégegy váltót beépíteni a hajtott híd elé.
a Zuk váltója szokott lenni az áldozat ha trabant motorból csinál az ember ilyet, de az is megszokta szenvedni. Lehetőség szerint ez a második váltó valami nagyon böszme dolog legyen.
Ha elég az eredeti 5 sebességfokozat akkor meglehet kockáztatni azt is ha tudsz szerezni jó széles fogaskerekeket hogy le magad csinálsz egy lassító áttételt.
ha felezi a fordulatszámot akkor szoktt az egyeneshidas mtz elsőkereke kényelmes méret lenni.
az 1.7 es astra TD motor meglehetősen erős, hajtott hídnak IFA híd alá nem mennék.
ha beszerezhető akkor IFA terepváltó az egy kényelmes és praktikus megoldás második váltónak. főleg hogy az összekrékhajtás lehetősége is egyúttal mondhatni adott.
ennyit a hajtsáláncról.
A hidraulika már bajosabb kérdés.
a motor főtengelyéről kell hajtéást levenni neki. hogy ezt kell e áttételezni az a hasznáklt szivattyútól függ. hogy ne pörgessed rommá menetelés közben.
be szokták állítani a maximális motorfordulatot vaaaalahova 2000-2500 közé diesel motoros kistrakin akik szakszerűen akarják csinálni, és akkor egyszerűbb a szivattyú választás.
a többi meg már csak fantázia dolga.
saja az IFA híd széles.
pontos fogszámokat nem ismerem az áttételezésében, ahogy az astra váltóját sem ismerem.
de ezekből kell kiindulni.
sokat kell számolni meg tervezni hogy az áttételek egy használható gépet eredményezzenek.
általában kisebb motorból szoktak kiindulni mint az astra motorja. leggyakoribb talán a trabant igénytelen motorja volt.
a legtöbb ilyen kistraktor azon vérzik el, hogy ugyan a motor ereje lóerőben mérve nem hat soknak. még a huszon pár lóerő amit a trabant tud sem sok. de a féltengelyen mérve az is elég nagy nyomatékot tud kifejteni. azzal is szét lehet tépetni egy zuk váltót. természetesen ekkora nyomatékot a tipikusan használt uaz híd sem tud elviselni. hiába kicsi a teljesítmény, a nyomaték nagy.
és ez is lenne a titok nyitja magában.
ezt várjuk el egy traktortól.
gyári traktorokon ebből a megfontolásból, hogy ne keljen bazinagy diferenciál műveket és nagyon vaskos váltó fogaskerekeket használni a hajtott hidak differenciálműve után a fltengelynél van áttételezés lefele.
így kisebb nyomatékra kell méretezni azokat, elég ha a kerekek lehajtása és a kerekek tengelye van nagy nyomatékra méretezve.
természetesen ezt is meglehet otthon valósítani, csak maceráns.
ilyen felállásban általában a hátsókerékhajtású kisbuszokat/kisteher járműveket szokták megmókolni.
nincs sszükség közbenső váltóra ha elg az eredeti fokozatszám, az eredeti hidat hajtatják ugyanúgy ahogy volt.
de le van keskenyítve a híd, és a hid nem közvetlen a kerekeket hajtja, hanem 1-1 lassító hajtóművet. valahol 4:1 től 10:1 arányban lassít.
remélem segítettem.
Személyautó vásárlás miatt eladó sorban a kis traktorom! 2.5 TD Fiat Ducato motor&váltó (126le) Mitsubishi L300 hátsó híd 5 sebességes rövid áttételű váltó, hidraulika nem valami szépség de egy kulcsfordításra indul jön megy megáll (tárcsafékes) izzítás van rajta elektronika működik pörgős nagyon jó motor, veszi szépen a sebességeket alacsony fogyasztás Személyautó vásárlás és kihasználatlanság miatt szeretném eladni, természetesen adom hozzá az akkumulátort is amiről fogalmam nincs hogy hányas és mikori de erős, nem merül le, rendeltetésszerűen működik, a hidraulikája jelenleg nem működik mert szimeringet kellene cserélni benne (2 db 500ft) én nem használtam ezt a részét.. sosem hagyott cserben, igénytelen kis gépezet, hátul traktor mintás gumik elől utcai (hátulja hajt, nem öszkerekes) Negatívuma: Kormányzáson lehetne csiszolni de használható és működik, én így használtam a tervező nem gondolkodott sokat a külcsínen , a cél a megbízhatóság volt bármi kérdés van telefonon vagy E-mail-ben lehet érdeklődni Köszönöm hogy megtekintette hirdetésem. Ár: 100000 Ft.
Ha érdekel akkor írj emailt a kobolp@citromail.hu címre vagy hívj telefonon : 06 20 214 56 25
Sziasztok, szereztem egy Opel astra 1.7td-t, ebből szeretnék erős kerti traktort építeni, még nem volt hasonlóval dolgom, csak az épitgetés öröméért szeretném megcsinalni, az autó ki van vonva a forgalomból, +hhiányzik az első futómű, kormány összekötő, hogy a lényegre térjek az eddigi hozzászólásokból nem sok minden derült ki, havalaki tudna segíteni nekem az elméleti részében azt megköszönném! A válaszokat előre is köszönöm Norbi
Válasz #89. hozzászólásra
Csak pannónia váltóval qrva gyors, és kevés a nyomaték
Válasz #45. hozzászólásra
Nekem is van egy pannonia kis traktor és csak a pannonia váltó van benne nem tettem bele zsuk váltot ,mert az nem jó .
Az egyik ismerösőmnek is van pannonia motoros kis traktor és neki benne van a zsuk váltó és nem bodogul vele.Én az enyémmel zsuk váltó nélkül jól boldogulok .
Készítek majd képet a "szöcskéről". Úgy gondolom, hogy egy terepváltó belefabrikálható. Annak az egyik "kimenetét" használhatnám kihajtásként?
BÚÉK!
Van eladó ORSTA hidraulika vezértömböm. Egyes. Kar kell még hozzá, de szerintem megoldható.
Az olx-re feltettem 10 e-ért. Akit érdekel itt is zaklathat.
Válasz #83. hozzászólásra
Sejtettem. Az a bajom, hogy eredeti Multicar 2 hengeres dízel meg a váltója van fenn. Ez után ott a kardán, mely a derékban csukló részt áthidalja. Ez előtt kellene levenni a meghajtást pl. lánckerékkel, de az a baj, hogy a gázolajtartályt meg ez alá tették. A hétvégén készítek pár képet. Korábbi tulaj hidraulikus kihajtást használt ill. hidromotor hajtotta a kaszát vagy a talajmarót. Köszönöm a választ, amennyiben van még ötlete, kérem ne kíméljen!
Válasz #84. hozzászólásra
Átépített TZ4K-n láttam már olyan megoldást, ahol szervószivattyúról üzemeltették a hidraulikát.
Sziasztok!
Az után érdeklödnék, hogy építek egy kistraktort 1.8-as Ford td motorral. Rajta van a szervószivatyú is. Van akkora nyomása, hogy a hidraulikát tudnám róla üzemeltetni? Válaszotokat elöre is köszönöm.
Válasz #82. hozzászólásra
Üdv! Ja,nem egyszerü. Kérdés,hogy a kuplung meg a váltó egybe vane épitve,vagy közte vane kardán. Erőátviteli dolgokról,ha látható,dobjál pár képet,vannak itt sokan akik hozzá tudak szólni. Derékcsukló miatt bonyolultabb. Én cak hidat megplusz váltót raktam bele ami nekünk volt,de kardánhajtás nem kellett bele. Amit irtál megoldható,csak azt a nyomatékot a főtengely túloldalárol lekényszeriteni,nem bizti,hogy a motor is egyetért. Ventillátor meg generátorhajtás nem nyirja annyirag,mint egy rotáció a végén.
Üdvözlöm Kedves mindnyájatokat!
Új vagyok errefelé s a szakmám sem vág össze az itt elhangzottakkal. Előző életemben bizton tudom, hogy a főddel foglalkoztam (direkt írtam Főd-nek), mert úgy 6 éve újrakezdtük a kiskertünk rendezését. Nem túl nagy terület, de műveljük s azt is szeretném, ha gyermekeink megismernék az alapokat. 2 éve igen dühös lettem. Alig találni valakit, aki egy ilyen kiskertet megszánt ősszel. Elhatároztam: kell egy kistraki. Sikerült szert tennem egy Multicar motoros, váltós, hidas, derékban csukló masinára. Hátul visszaépítettem a 3pont függesztést, de ugye ide nehéz érdemi kihajtást készíteni. Az előző tulaj hidraulikusan oldotta meg, de azt az eladás előtt leszerelte. Jómagam előre terveznék egy kihajtást a főtengelyről, ami ráadásul oldható lenne. Gondolom leginkább láncosan lehetne hajtani, ráadásul úgy áttételezve, hogy se túl gyors ne legyen, se a tengelyt ne rángassa. Vagy felejtsem el a főtengelyt? Örülnék, ha segítenétek a gondolkodásban. Köszönöm!
Válasz #80. hozzászólásra
ha belegondolok abba mibe kerülne egy ilyen tudású kis masina, és mennyiből lehet építeni, csak megérteni tudom.
meg most őszintén, ennek télleg minden csavarját ismeri. biztosan nem lesz gondja szakszervízre.
ezu egy követendő példa volna :D
Kistraktort házilag hehe.
A jobbak minirakodót építenek hehe.
Válasz #78. hozzászólásra
hivdfelesmegmondja@nemtudom.hu
és email cimet?
Válasz #76. hozzászólásra
Nem tudom.