Válasz jupiter #4973. hozzászólásáraSzija.nekem is ijen bálázom van.nèzd még a kèst mert èletlen,a másik az hogy a rugó ami a gumihenger ès az aluhenger kőzőt van az ki van nyitva,vagy akazd a hátsó jukba.
Válasz vereszs #4995. hozzászólásáraValóban vastagabb madzagot használok most, mivel a kiskocka bálázóról nyergeltem át erre de a szorító csipeszeket kiengedtem és elég lazán lehet is húzni bennük, én is erre gyanakodtam mindjárt de nem! Tavaly volt nálam az első szezonja akkor az 50db bálánál talán 2x csinálta ezt és a madzag is ugyan ez volt.Veszek most 600-ast hátha létre jön.
De továbbra is várom a hasznos infókat.
Van-e valakinek vagy ismeri-e közületek a Deutz-Fahr GP 510-es körbálázót, nem egy mai gyerek már de nekem a pár Ha-ra elég.Kellene pár tapasztalatból szerzett infó róla főleg a mostanira mert ugyan kötéskor beejti a madzagot de nem a hevederig(nem kapja el) és nem indul el a bála kötözése.Már nagyon idegesítő hogy minden bálánál megállás madzag bepiszkálás és indulás újra.
helló mindenkinek van egy m1300 bálázóm olyan jelenséggel amikor tölti az anyagot elmásznak a szalagok hogy lehet ezt be állittani mi alapján.
udv konyal
Válasz vereszs #4981. hozzászólásáraEbben biztos vagy? Mert én is tapasztaltam ezt, de pont hogy fordítva. Nem lehet, hogy több, de gyengébb hosszanti szál van a Jutában?
Válasz Claassic #4979. hozzászólásáraA Claas hálóban 40db hosszanti szál van a 3000m 30kg, Jutában 49db 3600m 44kg a juta 2,5 körrel kötve erősebb mint a Claas 3,5 körrel.Tavaly csutkában kifogyott a Juta beraktam a Claast és szakadtak a bálák ez akkor derült ki.
Válasz Claassic #4979. hozzászólásáraSzerintem túletette...
Vagy sokat csak középre szedett. Én úgy szoktam menni, ha kicsik a rendek, hogy néhány méter a rend jobb és néhány méter a bal oldalán. Ha középre veszi folyamatosan a kis rendet, akkor lesz tojás alakú, kiröffent bála.
Sziasztok!
Egy Krone KR(?)rúdláncos bálázó dolgozott nálam bérbe, és néhány szénabála középen "sérves" lett, vagy "kipukkadt" a hálót szétszakítva. CLAAS hálót használt a gépész.
Korrekt volt, mert széthajtottuk, és újra betekerte, meg a végén nem is számolt bele mindent. Tehát nincs gond, csak kíváncsi lennék, hogy ez a jelenség mitől van?
Tiszteletem! Krone KR 8-16 bálázóm cafatosra elnyúltan vágja el a hálót! A másik probléma:amikor már kevés a háló a tekercsen nem akarja adagolni befele a hálót,de a gumi henger az forog! Valaki tud valami probléma megoldást rá? Előre is köszönöm!
Válasz lycandog75 #4930. hozzászólásáraTaláltam neked képeket. Ezen látszik a szögtengely és a rámpa is. A tengelyen az osztrák hegesztette fel a kopóléceket, gyárilag nincs hegesztés rajta. A rámpán egy dolgot rontottunk el, az U szelvény ami kereszteben tartja az hidegen hengerelt került bele és nem elég vastag. Kicsit nyeklik.
Van még egy kép az egyik hengerről, ilyen lehúzó kés van rajtuk, hogy ne tekerjék fel az anyagot.
Válasz endypapa #4970. hozzászólásáraÜdv Endypapa, megvan köszönöm, de tegnap és ma nagy meló van, a gyepszéna vége,de elkezdett szakadni.
Holnap hívlak.
Válasz kisssteve #4932. hozzászólásáraÜdv,éppen tegnap olvastam erről az idióta eus szabványról.120x120. Még az oroszoknál is a külföldi érdekeltségű telepeken le kell cserélni a bálázókat,holott eddig jó volt a 150x150 is.
Válasz balazoooo #4962. hozzászólásáraA lácolajzás müködik mindkét oldalon rendesen mert ha nem a surlódástól melegedhet,esetleg valamelyik lánckerék csapágya szorul és nem forog rendesen.(én még egyszer sem tapogattam a hesstont azt hányszor )
Válasz Zetoros #4961. hozzászólásáranekem egyik oldalt éppen, hogy álja a kezem másik oldalt meg már nem lehet megfogni, az összes "görgő" amin forog a lánc kb ugyan olyan meleg, mi lehet a gond?
Válasz lycandog75 #4941. hozzászólásáraKöszi!
Fémből van az enyém is, de a hegesztés nem megoldás. Egyet vennem kellett mert az előző gazda már kísérletezett vele, össze-vissza volt taknyolva. Nem sikerült nekik egyenesre visszahozni. Maradt hegesztési kráter és félrecsúszott benne a madzag.
Végül a megoldás az lett, hogy lánggal élkefémmel feltöltöttük a kopásokat aztán síkköszörűn egyenesre húztuk. Meglátjuk mi lesz belőle.
Válasz bandibarany #4954. hozzászólásáraA kötésnél először rögtön menj a szélső helyzetbe,/külső oldal/ néhány tekerés aztán a másik szélsőbe / kés felöli/ utána vissza az előző szélső mellé / 1 vonással befelé/ és innen rovátkánként egészen a madzag elvágásáig. Lényeg hogy az elején keresztezzék egymást a madzagok mert akkor egyik a másikat fogja és nem csúszik meg
Válasz szg1 #4944. hozzászólásáraLehet olyan baj is,hogy a kés életlen,a madzagfeszítőt nagyon össze kell húzni,hogy elvágja/elrágja/ igy viszont a túl feszes madzag vissza ugrik a csőbe. A madzag útjában levő összes vezetőt, szorítót tisztítsd ki, ne legyen kopott sehol és tegyél fel új késeket.
Hesston 5580 bálázó ban a felső tengely csapágy mértetét tipusát meg tudnátok mondani ami a gumis tengely alatt van a bálázó felső részében illetve az lenne a kérdésem még hogy a madzag időnként teljesen laza a bála közepén mit kellene állítanom rajta a szélein teljesen feszes és hibátlanul vágdea széna kötözése nem százas és vajon milyen kardánfordulattal mentek szénában.
Válasz szucsi24 #4949. hozzászólásáraa vezetőcső laposvas tartójában nem csak egy lukon megy át a csavar hanem forgó alátétet tartalmaz ha ez nem mozog elhajolhat az egész és nem húz-mozdít elég távolságon és erővel.ezenkívül banális hiba hogy lent keresi az ember a bibit és a madzagszorító visszajelző pálcája megakadhat a lecsukható gardán burkolatban,ki kell hajlítgatni a lemezt ,beolajozni a mechanikát,motorról lekötve megmozgatni és vágja ide -oda ahogy akarod. a manuális kötözés előnye így ismerszik ki különben csak kínlódás.
7951 hozzászólás
Sziasztok!A SIPMA PS-1521Farma Plus bálázóról kinek mi a véleménye? Esetleg valaki használja?
Válasz jupiter #4973. hozzászólásáraSzija.nekem is ijen bálázom van.nèzd még a kèst mert èletlen,a másik az hogy a rugó ami a gumihenger ès az aluhenger kőzőt van az ki van nyitva,vagy akazd a hátsó jukba.
Sziasztok.segitsetek.van egy vario kamrás krone bálázom,le akarom cserélni.mijet vegyek?
160 ha búza szalma terület eladó!!!
Helyileg ibrányban!! 06309116854
Vagy körbálás búza-árpa,tritkálé szalma eladó!!!
Válasz vereszs #4995. hozzászólásáraValóban vastagabb madzagot használok most, mivel a kiskocka bálázóról nyergeltem át erre de a szorító csipeszeket kiengedtem és elég lazán lehet is húzni bennük, én is erre gyanakodtam mindjárt de nem! Tavaly volt nálam az első szezonja akkor az 50db bálánál talán 2x csinálta ezt és a madzag is ugyan ez volt.Veszek most 600-ast hátha létre jön.
De továbbra is várom a hasznos infókat.
Válasz lycandog75 #4992. hozzászólásáraköszi igy utolag is valoszinu vágás lesz
Válasz Tisler #4993. hozzászólásáraNem vastagabb madzagot használsz mint eddig mert azt jobban fogja a fék.
Válasz Tisler #4993. hozzászólásáraLehet hogy szoros a madzagfék és rövidre vágja a madzagot, meg nem engedi rendesen befele hogy elkapja a bála.
Tisztelt Fórumtársak!

Van-e valakinek vagy ismeri-e közületek a Deutz-Fahr GP 510-es körbálázót, nem egy mai gyerek már de nekem a pár Ha-ra elég.Kellene pár tapasztalatból szerzett infó róla főleg a mostanira mert ugyan kötéskor beejti a madzagot de nem a hevederig(nem kapja el) és nem indul el a bála kötözése.Már nagyon idegesítő hogy minden bálánál megállás madzag bepiszkálás és indulás újra.
Válasz konyal #4989. hozzászólásáraakkor valószínű hogy megnyúltak.... vagy méretre vágod vagy fent megspanolod a bálázó tetején
Válasz nagy.franciska86 #4990. hozzászólásáraNehéz kérdés ezt csak te tudod kiszámolni hogy menyiért veszed menyi munka lesz vele menyiért bálázol, -költségek.
sziasztok az lenne a kérdésem, hogy egy krone bálázó ára mennyi idő alatt térül meg, ha bérbe bálázunk vele.
Válasz lycandog75 #4988. hozzászólásáraszia kolbászolnak a hevederek de középen és csak ha felénél több van benne.
A szélső hevederek? a legelején? az egyik szélén kezdés egyből a másik szélére menj és nem fognak szórakozni :D
szió még valami ha van valakinek használt hevederből egymásfél méteres darab azt is kellene
anyagi dolgokat meg beszéljuk-
udv konyal
helló mindenkinek van egy m1300 bálázóm olyan jelenséggel amikor tölti az anyagot elmásznak a szalagok hogy lehet ezt be állittani mi alapján.


udv konyal
Válasz MFM #4984. hozzászólásáraBiztos!Súly szerint a Claas=1000m/10kg,Juta=1000m/12,2kg,tehát 22%al több anyag van benne,az ára meg kevesebb.
Válasz vereszs #4981. hozzászólásáraEbben biztos vagy? Mert én is tapasztaltam ezt, de pont hogy fordítva. Nem lehet, hogy több, de gyengébb hosszanti szál van a Jutában?
Válasz deki #4982. hozzászólásáraMegoldódott, mégiscsak van hézaglógyűrű.
Üdvözletem!
Hesston körbálázó előtét tengelye, tengely irányban mozdul befele a hajtómű fele (kuplung agyába be), lánc eléri a csapágyházat.
Csak megerősítés képpen kérdezem, csapágycsere? (PF 85-45 FJ)
Mivel semmiféle hézaglógyűrűt nem látok a lánckerék és a csapágy közé az alkatrészkatalógusban.
Válasz Claassic #4979. hozzászólásáraA Claas hálóban 40db hosszanti szál van a 3000m 30kg, Jutában 49db 3600m 44kg a juta 2,5 körrel kötve erősebb mint a Claas 3,5 körrel.Tavaly csutkában kifogyott a Juta beraktam a Claast és szakadtak a bálák ez akkor derült ki.
Válasz Claassic #4979. hozzászólásáraSzerintem túletette...
Vagy sokat csak középre szedett. Én úgy szoktam menni, ha kicsik a rendek, hogy néhány méter a rend jobb és néhány méter a bal oldalán. Ha középre veszi folyamatosan a kis rendet, akkor lesz tojás alakú, kiröffent bála.
Sziasztok!
Egy Krone KR(?)rúdláncos bálázó dolgozott nálam bérbe, és néhány szénabála középen "sérves" lett, vagy "kipukkadt" a hálót szétszakítva. CLAAS hálót használt a gépész.
Korrekt volt, mert széthajtottuk, és újra betekerte, meg a végén nem is számolt bele mindent. Tehát nincs gond, csak kíváncsi lennék, hogy ez a jelenség mitől van?
Válasz számüzött #4976. hozzászólásáraköszi az információt
Válasz fecee #4975. hozzászólásárahttp://www.jofogas.hu/veszprem/Elado_heston_balazo_kotozo_motor_50813876.htm
Sos bontott ,működőképes hesston kötözőmotort keresnék.
Valaki esetleg tud?
Válasz jupiter #4973. hozzászólására1.Életlen a kés vagy nem jól áll. 2.a hálófék fogja a hálót.
Tiszteletem! Krone KR 8-16 bálázóm cafatosra elnyúltan vágja el a hálót! A másik probléma:amikor már kevés a háló a tekercsen nem akarja adagolni befele a hálót,de a gumi henger az forog! Valaki tud valami probléma megoldást rá? Előre is köszönöm!
Válasz lycandog75 #4930. hozzászólásáraTaláltam neked képeket. Ezen látszik a szögtengely és a rámpa is. A tengelyen az osztrák hegesztette fel a kopóléceket, gyárilag nincs hegesztés rajta. A rámpán egy dolgot rontottunk el, az U szelvény ami kereszteben tartja az hidegen hengerelt került bele és nem elég vastag. Kicsit nyeklik.


Van még egy kép az egyik hengerről, ilyen lehúzó kés van rajtuk, hogy ne tekerjék fel az anyagot.
Válasz endypapa #4970. hozzászólásáraÜdv Endypapa, megvan köszönöm, de tegnap és ma nagy meló van, a gyepszéna vége,de elkezdett szakadni.
Holnap hívlak.
Válasz Pintér Zoltán #4968. hozzászólásáraKüldtem a tel.számot.
Válasz Pintér Zoltán #4968. hozzászólásárabérmunkázni vagy eladásra optimálisabb a 120x120.
Válasz kisssteve #4932. hozzászólásáraÜdv,éppen tegnap olvastam erről az idióta eus szabványról.120x120. Még az oroszoknál is a külföldi érdekeltségű telepeken le kell cserélni a bálázókat,holott eddig jó volt a 150x150 is.
Köszönöm a segítséget
Sziasztok!
Claas rollant 66-os bálázót szeretnék venni, valakinek van-e tapasztalata vele kapcsolatban? Mire kell figyelni vásárláskor, mennyire bevált típus?
Előre is köszönöm.
Válasz balazoooo #4960. hozzászólásáraSosem fogtam meg,nem érdekelt valahogy
,de szerintem 40fok-nál nemigen lehet melegebb.
láncolajzás
Válasz balazoooo #4962. hozzászólásáraA lácolajzás müködik mindkét oldalon rendesen mert ha nem a surlódástól melegedhet,esetleg valamelyik lánckerék csapágya szorul és nem forog rendesen.(én még egyszer sem tapogattam a hesstont azt hányszor
)
Válasz Zetoros #4961. hozzászólásáranekem egyik oldalt éppen, hogy álja a kezem másik oldalt meg már nem lehet megfogni, az összes "görgő" amin forog a lánc kb ugyan olyan meleg, mi lehet a gond?
Válasz balazoooo #4960. hozzászólásáraAmilyen meleg van.

A csapágyak forognak csak!
Diesel Tibor ha olvasod a topikot egy kis segítséget szeretnék kérni, RP-nek mennyire lehet napközben meleg a rúdlánca?
Válasz kisssteve #4957. hozzászólásáraKöszönöm a segítséged amint lehet kipróbálom.
Válasz lycandog75 #4941. hozzászólásáraKöszi!
Fémből van az enyém is, de a hegesztés nem megoldás. Egyet vennem kellett mert az előző gazda már kísérletezett vele, össze-vissza volt taknyolva. Nem sikerült nekik egyenesre visszahozni. Maradt hegesztési kráter és félrecsúszott benne a madzag.
Végül a megoldás az lett, hogy lánggal élkefémmel feltöltöttük a kopásokat aztán síkköszörűn egyenesre húztuk. Meglátjuk mi lesz belőle.
Válasz bandibarany #4954. hozzászólásáraA kötésnél először rögtön menj a szélső helyzetbe,/külső oldal/ néhány tekerés aztán a másik szélsőbe / kés felöli/ utána vissza az előző szélső mellé / 1 vonással befelé/ és innen rovátkánként egészen a madzag elvágásáig. Lényeg hogy az elején keresztezzék egymást a madzagok mert akkor egyik a másikat fogja és nem csúszik meg
A többi kollega tanácsai is nagyon jók, ha ezek szerint csinálod tuti a siker
Válasz szg1 #4944. hozzászólásáraLehet olyan baj is,hogy a kés életlen,a madzagfeszítőt nagyon össze kell húzni,hogy elvágja/elrágja/ igy viszont a túl feszes madzag vissza ugrik a csőbe. A madzag útjában levő összes vezetőt, szorítót tisztítsd ki, ne legyen kopott sehol és tegyél fel új késeket.
Hesston 5580 bálázó ban a felső tengely csapágy mértetét tipusát meg tudnátok mondani ami a gumis tengely alatt van a bálázó felső részében illetve az lenne a kérdésem még hogy a madzag időnként teljesen laza a bála közepén mit kellene állítanom rajta a szélein teljesen feszes és hibátlanul vágdea széna kötözése nem százas és vajon milyen kardánfordulattal mentek szénában.
Válasz szucsi24 #4949. hozzászólásáraa vezetőcső laposvas tartójában nem csak egy lukon megy át a csavar hanem forgó alátétet tartalmaz ha ez nem mozog elhajolhat az egész és nem húz-mozdít elég távolságon és erővel.ezenkívül banális hiba hogy lent keresi az ember a bibit és a madzagszorító visszajelző pálcája megakadhat a lecsukható gardán burkolatban,ki kell hajlítgatni a lemezt ,beolajozni a mechanikát,motorról lekötve megmozgatni és vágja ide -oda ahogy akarod. a manuális kötözés előnye így ismerszik ki különben csak kínlódás.
Válasz szucsi24 #4949. hozzászólásáraA késeknek is borotvaélesnek kell lenni..