Válasz Mtz 550E #59225. hozzászólásáraPerselyezni akárhányszor lehet a hídközepet! A hegesztések miatt akarsz 150eft-tot a kukába dobni? Egy új hídközépbe lehet már fele annyi anyag sincs mint ebbe. A kétrészes hídközép amúgy is drága. A 3 részes hídközéphez meg a difit is dobhatod a kukába, illetve venned kell balra is a hídközépre csavarozható részt amivel együtt a 3 részes hídközép kb 200eft.
Válasz medikus #59220. hozzászólásáraNa most már 33%-ban minden világos,köszönöm.Ezt is kitanulom lassan de semmi kedvem.200 eurós búza és kukorica árnál eldobtam volna a fenébe,és vettem volna újat.
Válasz ...:::Pisti:::... #59224. hozzászólásáraNekem ahol van benne a két ékcsavar ott valaminek már hegesztették eltörték vagy megrepesztették nem tudom azért is dillemmázok hogy mit csinàljak a királycsapszegnél maradjon ez vagy cseréljem ki a hídközepet!
Válasz Mtz 550E #59223. hozzászólásáraÁltalában azért tesznek valahova perselyt, hogy ne a fél traktort kelljen cserélni, hanem a csapot és a kopott perselyt. Ha már lóg a gyári persely, csináltass bele kicsit nagyobbat esztergályossal
Hali!
Mtz 552 a királycsapot hányszor lehet perselyezni a hídközépbe? Mert azon gondolkozok hogy vegyek egy új hídközepet vagy ezt perselyeztessem be? Perselyezés hogy bírja akárhányszor lehet cserélni a perselyt benne?
Válasz mtz1221 #59219. hozzászólásáraA fejben 2 tekercs van!Az egyik behúzó,a másik benn tartó.A 2 tekercs közös kivezetésére megy az indító relé árama!A behúzó tekercs vége az alsó vastag csavarra van hidalva azzal a fém lemezzel.A benntartó tekercs vége meg testre van kötve!Mikor indítasz,és áramot kap az indító,akkor a behúzó tekercs mind két vége + áramot kap,(kisöntölődik),nem fogyaszt,a benntartó tekercs meg mint a neve is mutatja,benn tartja a behúzó mágnest!
Válasz medikus #59216. hozzászólásáraAzt fel se lehetett tenni,vagyis én nem mertem.6 mm voltak besüllyesztve az érintkezők,emennél meg 9 mm re.Meg fordítva voltak is a cinezni való érintkezők. Vagy azoknak mindegy merről kapja az indító kulcsról az áramot ??
Válasz csoppika #59214. hozzászólásáraSzedd már magad össze és rakd fel.Az újak itt mind azzal jönnek és hajtanak mint az áttételesek.Nekem is ki kell mennem és vennem egyet őszig.
Válasz medikus #59210. hozzászólásáraSzórakoztam ma a vacak önindítóval.A fej amit adtak használhatatlan,állandóra zárná az áramot..Betettem 2 réz alátétet a beégett réz csavar alá.Menyire lesz ez így életképes,meg meddig ?? Csopika a mahlet felraktad már ?? Hajt mint az állat ??
Válasz medikus #59210. hozzászólásáraorosznak van humora mert gond nélkül megméri a csúcs nyomatékot aztán beszorozza a max fordulattal és osztja a szükséges konstanssal. bámulatos megoldás, azt hazudik amit akar.
a vicc az hogy az 50 es mtz meg 60+ lovas, ugye a 80 as mtz meg 75 körül :D
persze függ attól is épp mi volt polcon.
A másik érdekesség, hogy azt modják még, hogy TLT-n csak 50-55 Le-t ad le az MTZ.
Lehet a teszten valami spéci TLT beállítás is lehet, hogy ne a csúszás határolja az adatokat, inkább csak a fogaskerék veszteség legyen befolyásoló tényező.
A gyakorlatba is egy újabb 90Le zetor jobban viszi a bálázót mint egy turbós MTZ.
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásáraNézd,nincs ezen semmi meghökkentő, a motor névleges teljesítményét, ami a gépkönyvbe is van írva, azt a motoron mérik. TLT-n mindig kisebbet lehet mérni, hisz a nyomatékátvitel is veszteséggel jár. A motoron való mérésnek is több fajtája van, valamelyik verziónál kiiktatják még a segédberendezéseket is, mint generátor, kompresszor, lehet még a vízszivattyút is.
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásárapto (rated engine speed) : legmagasabb motorfordulaton kardánon mért lóerő
pto (rated pto speed) : megadott kardánfordulaton mért legnagyobb lóerő
drawbar power : vontatási lóerő max
drawbar pull : vonóerő
max pull gear : legnagyobb vonóerőhöz tartozó sebesség fokozat
az adatok hitelesek szerintem. a motor lehet 80 ló, van veszteség is a világon. sok sok fogaskerék. ezért a kardánon mértek 75 lovat ami reális.
kerékre meg úgymond 62 ló jutna.
ha 80 lovas a motor, akkor azt jelenti hogy a váltóban csak 18 ló vész el. az jó arány nagyon. a teljes hajtásláncon akár 30% veszteség sem kiugróan magas a valóságban.
azokon a masinákon amik kizárólag nehéz talajmunkára születtek azért van kevés sebeségfokozat hogy minnél több jusson a motorerőből a kerekekre, kicsi legyen a veszteség.
CVT től szívrohamot kapnál, azok még többet is lerámolnak.
ha a magán véleményemre vagy kíváncsi a mérésben szereplő gép motorja inkább 85 lovat tudhatott. ismerve az mtz váltó "hatékonyságát". leg kedvezőbb eredményt és széles sebesség tartományt pediglen szerintem diesel-elektromos hajtás lánccal érhetnének el. fix 20% körüli veszteség cserébe ténylegesen fokozatmentes nyomaték váltás.
Válasz gazda.f #59203. hozzászólásáraTettünk bele hosszabb tő csavarokat még volt bőven menet.Ja és oda hegesztettem a paltnit ott ahol flexel le lehet csiszolni a varatot. Eltört e kardán kapcsoló tengely is azt is cserélni kellett.
Lenne itt egy hiteles teszt, melyben régen egy exportra szánt MTZ-80-ast mértek meg lóerő szerint.
Az akkori legjobb összeszerelésű és beállítású ÚJ gépnek ezek az adatok jöttek ki:
Ez a PTO power 75Le és Drawbar power 62Le mi lehet?
Helló! Mtz82-n az emelő-munkahenger tartókonzoljának első két csavarja fel van szakadva (ill. a furatból van kiszakadva a menet). Ennek a javításához kérnék valami jó ötletet...
Gondolom fel kéne fúrni 22-esre, de elég rossz helyen van.
Válasz Mtz 550E #59201. hozzászólásáraVastag tàrcsàt bele,jó,ha a tàrcsa borda lòg a tengelyen,volt, mikor kireszeltem a bordákát,hogy billegjen ,könnyen mozogjon. Golyòpàlya váll nèlkül legyen. A dobon van fül amibe a szerkezet elakad,hogy a tàrcsa ne forgassa körbe fèkezèskor. Nem az àllito csavar fogja! Na,ezeket a helyeket kell kenni.
Üdv Nektek!
Ezt Szeni kolléga írta valamikor! Csak nem értem hogy hol kell felcsiszolni hogy ne legyen fék bekapás!
A féknél valóban jelent gondot ha a golyók beverték a golyópáját.Ez azonban ritkán,öreg gépeknél fordul elő.Ami gyakrabban előfordul az az,h. berozsdásodik a fék ház belső oldalán lévő felfekvő felület,ami megvezeti a fékszerkezetet,és az ezeken felfekvő felülete a fékszerkezetnek.Na ez okozza a fék bekapását.Csiszoljul meg durva,majd simításképpen finomabb csiszolópapírral,majd véknyan(mivel igen közel van a fékbetét) kenjük meg a felületet szilikonzsírral(szilorett-B).Vigyázzunk az összerakáskor h. ne kerüljön a tárcsára zsír!
Meglett,Az akkumulátortól jövő vezeték csavarja beégett a kalapba.Hab a tortán hogy csak olyan fejet kaptam,amin az ellenkező oldalon van az indító áram bemenője + még sarus is a csavaros helyett.Aki megereszti hogy behozzák ezt a sok után gyártott szart annak a seggébe kellene,legalább 10 kiló alkatrészt feldugni.
Válasz Mtz 550E #59189. hozzászólásáraAmi forog, mozog zsírozzál mindent.
A rugózást meg menet közben tudod beállítani, úgy hogy rúgozzon is alattad, de túl kemény ne legyen. És igen nekem is felüt egy nagyobb gödörnél. De ez ilyen.
Nekem vmi grammer utánzat van benne, nem egy nagy valami. Annyi, hogy nekem mutatja a kilót ahogy tekered.
Gyors tesztelni úgy szokták,
hogy a vastag vezetékhez, ami az aksiról jön (2.) hozzányomnak egy erősebb szárú csavarhúzót, villáskulcsot
és ezt neki érintik annak a pontnak ahova a vékony vezeték csatlakozik (1.),
ilyenkor az önindítónak rendesen hajtania kéne a motort.
- ha csattan mágneskapcsoló és forog az önindító, de mégse hajtsa a motort, akkor bendix
- ha nem csinál semmit akkor mágneskapcsoló (behúzótekercs)
- ha csattan a mágneskapcsoló, de nem forog az önindító akkor a mágneskapcsoló fenekében az mágneskapcsoló érintkezői,
- ha a vastag vezetéket(2.) a másik nagy anyás csatlakozáshoz(3.) érintjük ilyenkor kihagyjuk a behúzót és az indítómotort teszteljük ilyenkor csak felpörög, de nem hajtsa meg a motort
- ha lehúzod az önindítóról a vékony vezetéket (1.) és elfordítod a kulcsot, akkor kéne legyen benne ménkő
Válasz medikus #59195. hozzászólásáraNa végre leesett,az indítómágnesen kell lámpázni.Ha visszajön az áram akkor valamiért nem bírja belökni ha jól értem ??
Válasz medikus #59194. hozzászólásáraSzerintem össze vagyis a csavarhúzót meghegesztette direktbe.Sötétbe kezdett el sz@rakodni,majd holnap leveszem.Nem szeretek az elektronikához tudás nélkül hozzányúlni,de lassan mindenki nálatok dolgozik.Szóval áramot húz rendesen,de nem forgassa meg ezért gondoltam hogy a bendix felakadt.
Válasz medikus #59194. hozzászólásáraHogy jól fejezzem ki magam,lámpázd le hogy a fej zár e!Ha nem akkor az a kuka,ha zár akkor belül az indítóban van baj,pl kefe elégett!
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraJobb felső sarkán mik azok a dudorok ?? Nem lehet a rugó erőtől függetlenül állítani a csukló részét valahogy 3 pozícióban ??
Válasz Tomi81 #59187. hozzászólásáraMár szétvágtam a konzolt lesülyeztettem majdnem teljesen így már jó a magasság! Csak a rugózást kellene beállítani hogy jó legyen! Belül van benne 4db kiskerék sín között azt nem kell zsírozni kicsit? Neked is ilyen ülés van benne? Te is azt mondod ha beállittom egy nagyobb gödörbe hirtelen még attól felütközhet?
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraA konzol helyett rakjál már alá két zártszelvényt(30x30 vagy 20x40) oszt reméljük jó lesz a magasság.
A tekerővel a súlyodhoz állítod a rugózást, nem arra való hogy emeld-süllyesd. Vagy vegyél egy grammert
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraTe, figyelj, azért állítható a testsúlyhoz, mert elvileg úgy optimális. Aztán persze ez nem azt jelenti hogy úgy nem ütközhet fel, ha mondjuk elég nagy gödörbe mész bele kellő sebességgel. Ha nagyobbra állítod persze hogy keményebb lesz, ha kisebbre akkor meg lágyabb, ez a lényege. Feszítesz egy rugót akkor ez van.
Próbáld ki a légrugósat!
Tegyél rá ballasztsúlyt, ha kevesled a 80kilódat, vagy téglákat a zsebedbe, vagy 2db 40-es köracélt köss a nyakadba
Az átfolyásszabályzót hogy éred el, hátulról benyúlsz a tank között? Mert ha bent az ülés akkor nem lehet, mert ahogy látom ez alatta van. Vagy ki kell venni az ülést?
Hali!
Nekem így nézki az ülés belselye nem tudom tietek milyen? Mert ha nagyon kitekerem a rugózást akkor alul koppan vissza üt ha erősebbre akkor meg nem igazán rugózik vagy a 80kg súlyom kevés hozzá? Vagy ti hogy állitjátok be?
Egy kis tuningot is csináltam hogy ne vágja földhöz a nehezebb munkagépeket!
Másik még fék bekapás ellen mit lehet tenni tavaj cseréltem nyomszerkezetet!
Üdv Mindenkinek!
Érdeklődnék hogy van-e valakinek olyan műszere amelyiknek a fülkéhez van vezetve a levegőszűrő??
Ha igen kíváncsi volnék a hogy tisztább-e a betét ,ritkábban kell-e tisztítani??
Üdv mtz 820.2 belülröl kulcsal nem indul kivüröl igen kicsreltem az indittó kapcsolót de igy sem jó de eggyik vezeteéken sem.jön fel pozitiv a kapcsolóhoz szerintetek mi a baj?
Válasz mtz1221 #59160. hozzászólásáraMa neki álltam a hibakeresésnek,levettem az adagolóról jövő rudazatot,az adagoló tökéletesen mozgott,mindjárt jobb kedvem lett a kedvem.Végignéztem a rudazat többi részét minden jó.Visszatettem az adagolótól jövő rudazatot,próba,rögtön megakadt,de akkor már láttam,hogy mi a gond.Az adagolótól jövő rudazat csapjai annyira megkoptak,hogy emiatt a rudazat annyira elmozdult oldalra,hogy az önninditó fölötti csapja beakadt az oldalburkolat tartójába.Kis renoválással most már tökéletes.
93078 hozzászólás
Üdv!
Felújítottunk egy 80-ás Mtz-t, már csak a festés van hàtra. Úgy akarjuk le festeni ahogy az újak vannak. Nem tudja valaki a “piros” színkódját?
Válasz Mtz 550E #59225. hozzászólásáraPerselyezni akárhányszor lehet a hídközepet! A hegesztések miatt akarsz 150eft-tot a kukába dobni? Egy új hídközépbe lehet már fele annyi anyag sincs mint ebbe. A kétrészes hídközép amúgy is drága. A 3 részes hídközéphez meg a difit is dobhatod a kukába, illetve venned kell balra is a hídközépre csavarozható részt amivel együtt a 3 részes hídközép kb 200eft.
Válasz medikus #59220. hozzászólásáraNa most már 33%-ban minden világos
,köszönöm.Ezt is kitanulom lassan de semmi kedvem.200 eurós búza és kukorica árnál eldobtam volna a fenébe,és vettem volna újat.
Válasz ...:::Pisti:::... #59224. hozzászólásáraNekem ahol van benne a két ékcsavar ott valaminek már hegesztették eltörték vagy megrepesztették nem tudom azért is dillemmázok hogy mit csinàljak a királycsapszegnél maradjon ez vagy cseréljem ki a hídközepet!


Válasz Mtz 550E #59223. hozzászólásáraÁltalában azért tesznek valahova perselyt, hogy ne a fél traktort kelljen cserélni, hanem a csapot és a kopott perselyt. Ha már lóg a gyári persely, csináltass bele kicsit nagyobbat esztergályossal
Hali!
Mtz 552 a királycsapot hányszor lehet perselyezni a hídközépbe? Mert azon gondolkozok hogy vegyek egy új hídközepet vagy ezt perselyeztessem be? Perselyezés hogy bírja akárhányszor lehet cserélni a perselyt benne?
Válasz Mtz 550E #59221. hozzászólásáraElvileg hétfőn mehetek érte.
Üdv Máris szomszéd!
Adagolóval kapcsolatban nincs még fejlemény?
Válasz mtz1221 #59219. hozzászólásáraA fejben 2 tekercs van!Az egyik behúzó,a másik benn tartó.A 2 tekercs közös kivezetésére megy az indító relé árama!A behúzó tekercs vége az alsó vastag csavarra van hidalva azzal a fém lemezzel.A benntartó tekercs vége meg testre van kötve!Mikor indítasz,és áramot kap az indító,akkor a behúzó tekercs mind két vége + áramot kap,(kisöntölődik),nem fogyaszt,a benntartó tekercs meg mint a neve is mutatja,benn tartja a behúzó mágnest!
Válasz medikus #59218. hozzászólásáraNa faca jó hogy nem bírtam fel tenni.
Ennek az sima drótosnál lett volna a saruja.


http://webaruhaz.habi.hu/termekek/6494/Behuzomagnes_fedel_kpl_CSEH_tipus_.html
Válasz mtz1221 #59217. hozzászólásáraNem mindegy!A dupla dróton kell áramot kapnia!
Válasz medikus #59216. hozzászólásáraAzt fel se lehetett tenni,vagyis én nem mertem.6 mm voltak besüllyesztve az érintkezők,emennél meg 9 mm re.Meg fordítva voltak is a cinezni való érintkezők. Vagy azoknak mindegy merről kapja az indító kulcsról az áramot ??
Válasz mtz1221 #59213. hozzászólásáraDarabig jó lesz!A műanyag fedéltől amit árulnak biztosan jobb!
Válasz csoppika #59214. hozzászólásáraSzedd már magad össze és rakd fel.Az újak itt mind azzal jönnek és hajtanak mint az áttételesek.Nekem is ki kell mennem és vennem egyet őszig.
Válasz mtz1221 #59213. hozzászólásáraLusta vagyok... A régi még szolgál...





Válasz medikus #59210. hozzászólásáraSzórakoztam ma a vacak önindítóval.A fej amit adtak használhatatlan,állandóra zárná az áramot.

.Betettem 2 réz alátétet a beégett réz csavar alá.Menyire lesz ez így életképes,meg meddig ?? Csopika a mahlet felraktad már ?? Hajt mint az állat ??
Válasz medikus #59210. hozzászólásáraorosznak van humora mert gond nélkül megméri a csúcs nyomatékot aztán beszorozza a max fordulattal és osztja a szükséges konstanssal. bámulatos megoldás, azt hazudik amit akar.
a vicc az hogy az 50 es mtz meg 60+ lovas, ugye a 80 as mtz meg 75 körül :D
persze függ attól is épp mi volt polcon.
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásáraA TractorData.com oldal,
http://www.tractordata.com/farm-tractors/tractor-brands/belarus/belarus-tractors.html
a Nebraska Test eredményeit használja, már ha volt az adott típushoz ilyen.
https://tractortestlab.unl.edu/
A képedről pont a pdf elérhetőség maradt le
Test 1139: Belarus MTZ 80 Diesel
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásáraValahol olvastam hogy az Orosz másképp számolja a lovakat!
Köszi a magyarázatot. Valahol reális valóban.
A másik érdekesség, hogy azt modják még, hogy TLT-n csak 50-55 Le-t ad le az MTZ.
Lehet a teszten valami spéci TLT beállítás is lehet, hogy ne a csúszás határolja az adatokat, inkább csak a fogaskerék veszteség legyen befolyásoló tényező.
A gyakorlatba is egy újabb 90Le zetor jobban viszi a bálázót mint egy turbós MTZ.
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásáraNézd,nincs ezen semmi meghökkentő, a motor névleges teljesítményét, ami a gépkönyvbe is van írva, azt a motoron mérik. TLT-n mindig kisebbet lehet mérni, hisz a nyomatékátvitel is veszteséggel jár. A motoron való mérésnek is több fajtája van, valamelyik verziónál kiiktatják még a segédberendezéseket is, mint generátor, kompresszor, lehet még a vízszivattyút is.
Sziasztok,
http://webshop.axial.hu/alkatresz/mtz/luk-kuplungszerkezet-rep-set-2-160-0095-00.html
Elvileg ez szerelhető 820.4-be is ?
Az eredetit 800 óra alatt megette homlokrakodóval, aztán nem ártana valami komolyabb.
Köszönöm.
Válasz Sanyee #59204. hozzászólásárapto (rated engine speed) : legmagasabb motorfordulaton kardánon mért lóerő
pto (rated pto speed) : megadott kardánfordulaton mért legnagyobb lóerő
drawbar power : vontatási lóerő max
drawbar pull : vonóerő
max pull gear : legnagyobb vonóerőhöz tartozó sebesség fokozat
az adatok hitelesek szerintem. a motor lehet 80 ló, van veszteség is a világon. sok sok fogaskerék. ezért a kardánon mértek 75 lovat ami reális.
kerékre meg úgymond 62 ló jutna.
ha 80 lovas a motor, akkor azt jelenti hogy a váltóban csak 18 ló vész el. az jó arány nagyon. a teljes hajtásláncon akár 30% veszteség sem kiugróan magas a valóságban.
azokon a masinákon amik kizárólag nehéz talajmunkára születtek azért van kevés sebeségfokozat hogy minnél több jusson a motorerőből a kerekekre, kicsi legyen a veszteség.
CVT től szívrohamot kapnál, azok még többet is lerámolnak.
ha a magán véleményemre vagy kíváncsi a mérésben szereplő gép motorja inkább 85 lovat tudhatott. ismerve az mtz váltó "hatékonyságát". leg kedvezőbb eredményt és széles sebesség tartományt pediglen szerintem diesel-elektromos hajtás lánccal érhetnének el. fix 20% körüli veszteség cserébe ténylegesen fokozatmentes nyomaték váltás.
Válasz gazda.f #59203. hozzászólásáraTettünk bele hosszabb tő csavarokat még volt bőven menet.Ja és oda hegesztettem a paltnit ott ahol flexel le lehet csiszolni a varatot. Eltört e kardán kapcsoló tengely is azt is cserélni kellett.
Sziasztok!

Lenne itt egy hiteles teszt, melyben régen egy exportra szánt MTZ-80-ast mértek meg lóerő szerint.
Az akkori legjobb összeszerelésű és beállítású ÚJ gépnek ezek az adatok jöttek ki:
Ez a PTO power 75Le és Drawbar power 62Le mi lehet?
80 lóerőt sehol se ír.
Helló! Mtz82-n az emelő-munkahenger tartókonzoljának első két csavarja fel van szakadva (ill. a furatból van kiszakadva a menet). Ennek a javításához kérnék valami jó ötletet...
Gondolom fel kéne fúrni 22-esre, de elég rossz helyen van.
Válasz Mtz 550E #59201. hozzászólásáraVastag tàrcsàt bele,jó,ha a tàrcsa borda lòg a tengelyen,volt, mikor kireszeltem a bordákát,hogy billegjen ,könnyen mozogjon. Golyòpàlya váll nèlkül legyen. A dobon van fül amibe a szerkezet elakad,hogy a tàrcsa ne forgassa körbe fèkezèskor. Nem az àllito csavar fogja! Na,ezeket a helyeket kell kenni.
Üdv Nektek!
Ezt Szeni kolléga írta valamikor! Csak nem értem hogy hol kell felcsiszolni hogy ne legyen fék bekapás!
A féknél valóban jelent gondot ha a golyók beverték a golyópáját.Ez azonban ritkán,öreg gépeknél fordul elő.Ami gyakrabban előfordul az az,h. berozsdásodik a fék ház belső oldalán lévő felfekvő felület,ami megvezeti a fékszerkezetet,és az ezeken felfekvő felülete a fékszerkezetnek.Na ez okozza a fék bekapását.Csiszoljul meg durva,majd simításképpen finomabb csiszolópapírral,majd véknyan(mivel igen közel van a fékbetét) kenjük meg a felületet szilikonzsírral(szilorett-B).Vigyázzunk az összerakáskor h. ne kerüljön a tárcsára zsír!
Meglett,Az akkumulátortól jövő vezeték csavarja beégett a kalapba.Hab a tortán hogy csak olyan fejet kaptam,amin az ellenkező oldalon van az indító áram bemenője + még sarus is a csavaros helyett.
Aki megereszti hogy behozzák ezt a sok után gyártott szart annak a seggébe kellene,legalább 10 kiló alkatrészt feldugni. 
Válasz Mtz 550E #59189. hozzászólásáraAmi forog, mozog zsírozzál mindent.
A rugózást meg menet közben tudod beállítani, úgy hogy rúgozzon is alattad, de túl kemény ne legyen. És igen nekem is felüt egy nagyobb gödörnél. De ez ilyen.
Nekem vmi grammer utánzat van benne, nem egy nagy valami. Annyi, hogy nekem mutatja a kilót ahogy tekered.
Válasz mtz1221 #59197. hozzászólására

Gyors tesztelni úgy szokták,
hogy a vastag vezetékhez, ami az aksiról jön (2.) hozzányomnak egy erősebb szárú csavarhúzót, villáskulcsot
és ezt neki érintik annak a pontnak ahova a vékony vezeték csatlakozik (1.),
ilyenkor az önindítónak rendesen hajtania kéne a motort.
- ha csattan mágneskapcsoló és forog az önindító, de mégse hajtsa a motort, akkor bendix
- ha nem csinál semmit akkor mágneskapcsoló (behúzótekercs)
- ha csattan a mágneskapcsoló, de nem forog az önindító akkor a mágneskapcsoló fenekében az mágneskapcsoló érintkezői,
- ha a vastag vezetéket(2.) a másik nagy anyás csatlakozáshoz(3.) érintjük ilyenkor kihagyjuk a behúzót és az indítómotort teszteljük ilyenkor csak felpörög, de nem hajtsa meg a motort
- ha lehúzod az önindítóról a vékony vezetéket (1.) és elfordítod a kulcsot, akkor kéne legyen benne ménkő
Válasz medikus #59195. hozzászólásáraNa végre leesett,az indítómágnesen kell lámpázni.Ha visszajön az áram akkor valamiért nem bírja belökni ha jól értem ??
Válasz medikus #59194. hozzászólásáraSzerintem össze vagyis a csavarhúzót meghegesztette direktbe.Sötétbe kezdett el sz@rakodni,majd holnap leveszem.Nem szeretek az elektronikához tudás nélkül hozzányúlni,de lassan mindenki nálatok dolgozik.Szóval áramot húz rendesen,de nem forgassa meg ezért gondoltam hogy a bendix felakadt.
Válasz medikus #59194. hozzászólásáraHogy jól fejezzem ki magam,lámpázd le hogy a fej zár e!Ha nem akkor az a kuka,ha zár akkor belül az indítóban van baj,pl kefe elégett!

Válasz mtz1221 #59193. hozzászólásáraValószínű belül van baj!Mikor kattan összezáródik a 2 nagy csavar?
Válasz medikus #59190. hozzászólásáraBendix betudhat szorulni ??,csak kattog a behúzó mágnes direktbe is ??
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraJobb felső sarkán mik azok a dudorok ?? Nem lehet a rugó erőtől függetlenül állítani a csukló részét valahogy 3 pozícióban ??
Válasz gabika82 #59183. hozzászólásáraEsetleg nézd meg a váltónál a biztonsági kapcsolót.
Válasz gabika82 #59183. hozzászólásáraMenetes csatlakozó lelazult a műszerfal alatt!
Válasz Tomi81 #59187. hozzászólásáraMár szétvágtam a konzolt lesülyeztettem majdnem teljesen így már jó a magasság! Csak a rugózást kellene beállítani hogy jó legyen! Belül van benne 4db kiskerék sín között azt nem kell zsírozni kicsit? Neked is ilyen ülés van benne? Te is azt mondod ha beállittom egy nagyobb gödörbe hirtelen még attól felütközhet?
Válasz Tomszi #59186. hozzászólásáraÍgy van hátulról a tanknál benyulok és elérem!
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraA konzol helyett rakjál már alá két zártszelvényt(30x30 vagy 20x40) oszt reméljük jó lesz a magasság.
A tekerővel a súlyodhoz állítod a rugózást, nem arra való hogy emeld-süllyesd. Vagy vegyél egy grammert
Válasz Mtz 550E #59185. hozzászólásáraTe, figyelj, azért állítható a testsúlyhoz, mert elvileg úgy optimális. Aztán persze ez nem azt jelenti hogy úgy nem ütközhet fel, ha mondjuk elég nagy gödörbe mész bele kellő sebességgel. Ha nagyobbra állítod persze hogy keményebb lesz, ha kisebbre akkor meg lágyabb, ez a lényege. Feszítesz egy rugót akkor ez van.







Próbáld ki a légrugósat!
Tegyél rá ballasztsúlyt, ha kevesled a 80kilódat, vagy téglákat a zsebedbe, vagy 2db 40-es köracélt köss a nyakadba
Az átfolyásszabályzót hogy éred el, hátulról benyúlsz a tank között? Mert ha bent az ülés akkor nem lehet, mert ahogy látom ez alatta van. Vagy ki kell venni az ülést?
Hali!


Nekem így nézki az ülés belselye nem tudom tietek milyen? Mert ha nagyon kitekerem a rugózást akkor alul koppan vissza üt ha erősebbre akkor meg nem igazán rugózik vagy a 80kg súlyom kevés hozzá? Vagy ti hogy állitjátok be?
Egy kis tuningot is csináltam hogy ne vágja földhöz a nehezebb munkagépeket!
Másik még fék bekapás ellen mit lehet tenni tavaj cseréltem nyomszerkezetet!
Üdv Mindenkinek!
Érdeklődnék hogy van-e valakinek olyan műszere amelyiknek a fülkéhez van vezetve a levegőszűrő??
Ha igen kíváncsi volnék a hogy tisztább-e a betét ,ritkábban kell-e tisztítani??
Üdv mtz 820.2 belülröl kulcsal nem indul kivüröl igen kicsreltem az indittó kapcsolót de igy sem jó de eggyik vezeteéken sem.jön fel pozitiv a kapcsolóhoz szerintetek mi a baj?
Válasz ..MZ/X.. #59177. hozzászólásáraHűtővíz nem fogy...és az olajban sincs víz, fordítva sem
Válasz gjoni #59126. hozzászólásáraMeglett a hiba.Az adagolótól jövő rudazat nagymértékű kopása.
Válasz mtz1221 #59160. hozzászólásáraMa neki álltam a hibakeresésnek,levettem az adagolóról jövő rudazatot,az adagoló tökéletesen mozgott,mindjárt jobb kedvem lett a kedvem.Végignéztem a rudazat többi részét minden jó.Visszatettem az adagolótól jövő rudazatot,próba,rögtön megakadt,de akkor már láttam,hogy mi a gond.Az adagolótól jövő rudazat csapjai annyira megkoptak,hogy emiatt a rudazat annyira elmozdult oldalra,hogy az önninditó fölötti csapja beakadt az oldalburkolat tartójába.Kis renoválással most már tökéletes.
Válasz Bzsr #59175. hozzászólásáraPici előtöltést adni neki.