Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93555 hozzászólás
Nincs profilkép
#59705 Claastra.
2018-09-01 23:49:07

Válasz rigás #59703. hozzászólásáraszerintem meg nem áéította középre

#59704 _NB_
2018-09-01 23:13:32

Videó hegyek

Papírbetétes légszűrő takarításához







----------------------------------------------------------------------------
A Donaldson-os videóban

kezdik a külső átlátszó oldalú porgyűjtős ciklonnal,

majd bemutatják az "aktív" ciklont ami már nem gyűjti a port hanem kidobja

majd a papírbetétes műanyagházas szűrőt ami belül szintén ciklonként viselkedik,
de a porleválasztója nem valami nagy, visszont erre is mutatnak megoldást meglehet hosszabbítani egy darab akár átlátszó csővel is


majd ezután jön a kipufogó elszívásos technológia ami Rába-s és a Fortschritt-s gépekben is volt




--------------------------------------------------------------------------
Lehet ő volt a névadó ?








#59703 rigás
2018-09-01 23:03:31

Válasz szikszaikrisztian #59696. hozzászólásáraÉpp most bütykölök kettőt is az egyik koppra fel lett újítva a másikat csak javítani kellett, holnap kezdem a beállításokat hézagolásokat.
Az egyik nem fordult el jobbra teljesen, le kellett vágnom a munkahenger szár menetes részéről kb 2mm-t így lett jó.
Sajnos azt kell mondanom ami új az nem biztos, hogy jó is. Nem tudom beállítva kihézagolva dobják é piacra az újat, vagy csak úgy összedobálva. Ez utóbbi esetben lehet minden baj, szorulhat, tele lehet forgáccsal, nincs beállítva a nyomás stb...
Ha már fent van a helyén emeld meg a gép elejét és forgasd el a kormányt mindkét irányban. Könnyedén kell neki fordulni, ha szorul akadozik vagy valamelyik irányba nem fordul el teljesen akkor mechanikus eredetű a hiba. Ha ilyen bajt nem tapasztalsz akkor hidraulikus probléma van. Bár új alkatrésznél bármi baj van az cserés, vagy nem?

#59701 atisgyulai
2018-09-01 21:47:00

Válasz ..MZ/X.. #59699. hozzászólásáraIgen az.
Mondjuk ha így számolom; neked kibírt 3000-et, akkor ennek még van vagy 4-5 éve. (2013-as 1600úó.) smile lol

#59700 ...:::Pisti:::...
2018-09-01 21:12:31

Válasz Viktorius1 #59697. hozzászólásáraJó lesz
Azért irja 80 as hoz mert 50 es be nincs
smile wink
Jó lesz bele.
Tömítés is kell. Vagy vágsz egyet.
Köszi. Neked is, meg mindenkinek

#59698 ..MZ/X..
2018-09-01 21:11:41

Válasz Tekergőkee #59679. hozzászólásáraA gyári nekem most ~3000-nél megköszönte a munkát, nem kapcsol össze.
Nem tudom milyen amit originalnak árulnak 20-ért, sejtéseim mondjuk vannak...smile bored

#59697 Viktorius1
2018-09-01 20:51:16

Válasz ...:::Pisti:::... #59683. hozzászólásáraÜdv!
Köszi a segítséget!
Óra meghajtó mechanizmust valóban nem vettem....
Agro-szakinál a legolcsóbb, bár 80-ashoz írják.
Vajon jó lesz az 50-esbe is?
Jó hétvégét!

Nincs profilkép
#59696 szikszaikrisztian
2018-09-01 20:15:29

Hello segitseget szeretnek kerni vetem egy uj szervo oszlopot es a szivattyu is kivolt cserelve es az tortenik hogy nemtudom alavenni teljesen es csunyan visit nem engedi. valaki esetleg tudja hol kell alitani mert nem mertem hozzanyulni eddig?valaszokat elore is koszonom

Nincs profilkép
#59695 .Richard.
2018-09-01 20:13:07

Válasz atisgyulai #59694. hozzászólásáraA Ràba kipufogó ès szűrő kombinàcioja talàn jo ötlet volt nem? Csak feledèsbe merült.

#59694 atisgyulai
2018-09-01 19:59:21

Válasz csferri #59691. hozzászólásáraHa ilyen körülmények ( por+ rossz szélirány) vannak, akkor mindennap kifújom, hűtőt, szűrőt.
És van benne rendesen.
Mi alapján döntitek el, hogy mikor cserés a filter?

Nincs profilkép
#59693 Tomszi
2018-09-01 19:45:11

Válasz atisgyulai #59687. hozzászólásáraMilyen sűrűn pucolod most? Mennyi por van benne?

Nincs profilkép
#59692 hlac69
2018-09-01 19:37:37

Tisztelt Uraim.
Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy alapjáraton a motor erősen zajos, ha megmozďítom a kormányt , orbitos, tejesen eltűnik a zaj, tökéletes hangja lesz. Ha vissza áll középre újra zajos lessz a motor.
Terheli a kormányszivattyú a motort akkor elhalgat.1025.5 mtz.

#59691 csferri
2018-09-01 19:32:24

Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraÉn is azt nem tudom elképzelni hogy hogy tudod esztétikusan elvezetni, másrészt az egy donaldson szűrő amibe eleve van porkidobó , úgy működik mint a ciklon, . Így most sűrűn kell fúvatni, sok por van benne?

#59690 mtz1221
2018-09-01 18:42:40

Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraNem ismerem a műanyag motorháztetőt,de ha ott elviszel 2-2.5 méter 90mm-es csövet hogy ne dörgölőzzön meg ne legyen a javítás útjába akkor le a kalappal.A hosszúsága nem fog a szívásnál semmit zavarni,az biztos.Én vagy ki teném a szűrőt is,vagy az elején valahová kifúrnám a ciklont.

#59689 atisgyulai
2018-09-01 17:40:06

Válasz mtz1221 #59688. hozzászólásáraA burkolat alatt rátenni egy ciklont? Tuti nem fér el, már csak azért sem, mert nekem a szűrő le van eresztve egészen az akksikra, és fölötte ott van a klíma egyik hűtője, egy ventillátorra együtt.
Én valami olyasmit akarok, hogy szűrőtől gégecsővel visszafordulni a motorháztető alá, ott egyenesen hátra a fülkéig, ott újra gége, ki oldalra és fel, majd egy egyenes a fülke oszlopon, végén a ciklonnal.
Csak a megfelelő méretű(hajlékonyságú) gégecső, és a hozzá illeszkedö egyenesek kellenének. Mindez ha lehet feketében.
A túl hosszú szívórész, ráadásul kanyargatva, nem nehezíti nagyon a beszívást?

#59688 mtz1221
2018-09-01 17:23:18

Válasz atisgyulai #59687. hozzászólásáraJut eszembe nekem az IMTÉN valamikor az elején volt.Mikor tettem rá mtz nagy ciklont,akkor nagyon jó lett,felét kellett fújni mint most az 1221-et.Ha nem akarod a motorháztetőt kifúrni szerintem egy próbát megérne ha csak a szűrőházra ráraknál egyet.smile whistling

#59687 atisgyulai
2018-09-01 17:10:39

Válasz Tomszi #59682. hozzászólásáraMost jöttem haza tárcsázásból. Pont ezért hagytam ott. Egyik irányba, srégan hátulról fújt a szél. Végig a traki alatt küldte elölre az anyagot. Direkt figyeltem, hogy az orra végig porban ment, viszont a fülke jobb felső sakánál, csak fordulóknál kapott egy kicsit.
Szóval lehet akármilyen univerzális nyugati konstrukció, néha a tapasztalat felülírja a "mérnöki" kitalációkat.

#59686 atisgyulai
2018-09-01 16:56:32

Válasz mtz1221 #59680. hozzászólásáraKöszi!

Csak olyat találtam, ahol a légtartály fölé lehozta a szűrőházat. Nem lenne rossz, de ha nem muszály , nem hoznám el onnan elölről a szűrőt.smile wink

#59684 atisgyulai
2018-09-01 16:47:57

Válasz atisgyulai #59673. hozzászólásáraÍgy néz ki:



És így van felfogatva:



A fülkén pont ott van két furat, ahol kell Csak belülről kifelé tettem egy-egy csavart, és ahhoz fogattam a két gyári hullámos vasdarabbal, amit elölről levettem.
+ kellett a két-két közcsavar, és a tömlők a hosszabbításhoz.

#59683 ...:::Pisti:::...
2018-09-01 11:51:08

Válasz Viktorius1 #59681. hozzászólásáraÜdv.
Az órának csinálnod kell helyet. Légy kreatív.
Az órának meghajtó mechanikáját is meg kellett volna vedd. Az üzemóra számláló helyére kell feltenned. Motor jobb eleje, generátor alatt, 3 darab csavar fogja

Nincs profilkép
#59682 Tomszi
2018-09-01 11:45:09

Válasz atisgyulai #59677. hozzászólásáraNana. A legtöbb nehézuniverzális nyugati traktornál, meg a kisebbeknél is, elöl szívja a levegőt, a hűtő felett. Az orra legtöbbször nem megy porba.

#59681 Viktorius1
2018-09-01 11:44:53

Sziasztok!
Egy kis segítség kéne.

Vettem egy TH-135 üzemórát, szeretném beépíteni a kisfülkés 50-esbe.
Néhány probléma adódik.
1; hol helyezzem el az órát 85mm az átmérője és jó mélly...
2; hová kell bekötni a spirált? Motor? Váltó?

Előre is köszi a válaszokat

#59679 Tekergőkee
2018-09-01 08:51:27

Válasz ..MZ/X.. #59678. hozzászólásáraHelló, ugyan nem engem kérdeztél, de nekem az van a 952.3 ason az orrában amit linkeltél. Ez még gyári áramtalanítója a gépnek, 2260 órás. A fülkéből is lehet kapcsolni, meg kint az órrát fel nyitva is.

#59678 ..MZ/X..
2018-09-01 08:37:56

Válasz atisgyulai #59677. hozzászólásáraMűanyagoson neked milyen áramtalanító van? Nyomógombos vagy a hagyományos benyomós/tekerős?

#59677 atisgyulai
2018-09-01 07:22:54

Válasz csferri #59675. hozzászólásáraIlyen száraz időben kap rendesen.
Ahogy látom, fönt jobb lenne. Sokszor még földúton is annyira csapja, veri föl a port a széles első gumi. Az orra mindig porba megy.
Tárcsázásról meg ne is beszéljünk. Forduláskor pont a sűrűjébe megy bele a traki eleje.

#59676 vénkabi
2018-09-01 06:57:26

Válasz T.f. #59664. hozzászólásáraKöszönöm. Én is úgy gondoltam hogy először tömbnél bontom, ezzel mutatja a tömb hibáját. majd a szabályzónál, dugulásvan-e a csőben, ha egyik se akkor szabályzóban dugulás. A szabályzót igaz nincsen ínyemre szétszedni.

#59675 csferri
2018-08-31 22:27:01

Válasz atisgyulai #59674. hozzászólásáraMiért sűrűn dugul? Azt szerintem onnan esztétikusan fel nem viszed, meg a fülketetőnél nyilván több a por mint az orránál.

#59674 atisgyulai
2018-08-31 21:28:37

Én meg olyanban gondolkodom, hogy a motor
levegőszűrő szívórészt, felvinném a fülke felső sarkáig.
Az alany egy műanyagos(.3-as), aminek az orrában van a donaldson szűrő.
Valaminek van valami esztétikus, praktikus megoldása erre?


#59673 atisgyulai
2018-08-31 21:20:03

Válasz Zsolesz100 #59668. hozzászólásáraMajd holnap lefotózom. A felfogatás a lényeg. A többi kb. úgy van ahogy Tomszi írta.

Nincs profilkép
#59672 Heba
2018-08-31 20:55:28

Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraElől közcsavarral bekötni, tankon el lehet vinni a csövet. Hátul egy lemezt felhegeszteni, két nagy fúrattak amibe belemegy a hidraulika csatlakozó, elé mögé egy-egy zégergyűrű.

#59671 _NB_
2018-08-31 20:38:54

Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraA gyártó oldalán fent van pár alkatrész jegyzék
http://belarus-tractor.com/en/service/operation-manual/


Pl: a
BELARUS 892, 892.2, 892.3-nál a 200. oldaltól kezdődik
http://belarus-tractor.com/upload/iblock/6f2/kds_892_892.2_892.3_2014_eng.pdf.zip

- kép



de ha "modernebb" akarom mondani újracsomagolt vasad van akkor

BELARUS 952.5 MMZ-nél meg a 234. oldaltól kezdődik
http://belarus-tractor.com/upload/iblock/dd7/kds_952.5_2013_eng.pdf.zip

- kép

#59670 csferri
2018-08-31 20:03:55

Válasz mtz 820,2 #59665. hozzászólásáraÚgytudom ugyan az mint a cseh.

Nincs profilkép
#59669 Tomszi
2018-08-31 19:52:51

Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraMég nem csináltam, de kis fantázia és alkotókészség kell hozzá, meg esztétikai érzék, és olyan lesz, mint a gyári.
Amúgy egyszerűbb élőben megnézni egy mintát.

Csináltatsz 2 db hidraulikacsövet méretre, egyforma hosszúakat. Közcsavarral bekötöd a motorház jobb oldalán lévő csatlakozókhoz, vagy olyan csatlakozót csináltatsz a csövekre, hogy egyből a vezértömbre kötöd. Szépen hátravezeted a fülke alatt (és a tank között), hátul csinálsz egy neked tetsző stabil tartót, ott ahol pont elfér, ja és a végébe a gyorscsatlakozókat.

Nincs profilkép
#59668 Zsolesz100
2018-08-31 19:27:57

Válasz medikus #59667. hozzászólásáraGondoltam, hátha valaki már megcsinálta, és meg is osztja :)

#59667 medikus
2018-08-31 19:26:28

Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraLáttál gyárias megoldást?

Nincs profilkép
#59666 Zsolesz100
2018-08-31 19:07:32

Helló!
Ki milyen módszerrel és hol visz hátra még egy pár hidraulikát Mtz-nél, és hova rögzíti?

Csak gyárias normális megoldások érdekelnek :)

Köszi

#59665 mtz 820,2
2018-08-31 14:01:47

Szevasztok márkatársak!

Ha már adagolós témánál vagytok kérdeznék én is .A mostani gyártású orosz motorpál adagolónak kellene egy kis anyagot adnom ,mert nem akar menni.Szinte még új traki. Az adagoló önindító felőli fedelét kell levennem addig tudom ,de az orosz félével még nem volt dolgom,csak a cseh motorpállal. Megtudnátok mondani melyik csavaron tekerjek?
Előre is köszönöm.

#59664 T.f.
2018-08-31 08:51:42

Válasz vénkabi #59663. hozzászólásáraEgy tipp a hibakeresésre .
Bonts le a vezérlőág összekötő csövét (vékony cső ) , azon , ha a karok semleges vagy úszó állásban vannak vékonyan folynia kell az olajnak , ha igen akkor a tömböt próbálva annak működnie kell és nem épülhet fel a nyomóágban nyomás , ez esetben a helyzetszabályzó felé nem tud tovább folyni semleges állásban az olaj , ott kellene keresni dugulást . Lehet , hogy az új tömbből átnyomott valami szemetet a szabályzó vezérlő ágába .

#59663 vénkabi
2018-08-31 06:49:54

Válasz T.f. #59660. hozzászólásáraKöszönöm a tippet. Én is ennek a táblázatnak alapján nézem a típust.
Nyakas szelepet már cseréltem benne, de nem javult. Most megpróbálok teljesen újat tenni, úgy hogy a fészkét is cserélem.
A vezérlőcsatorna dugulás is felvetődött bennem, de a vékony cső hibátlan, átjárható. Inkább gondolok a tömbben való csatorna dugulásra.

#59662 _NB_
2018-08-31 01:17:08

Válasz Tomszi #59661. hozzászólásáraKöszi, nem vagyok naprakész MTZ 550E-ből, de most utánanézve hsz-it, már látom.

Viszont eszembe jutott egy újabb dolog, az nem lehet , hogy az égésvégi nyomás ami hirtelen lök egyet a dugattyún és egyben a vezérlésen ami az adagolónál a röpsúlyra is kihat, ami ilyenkor szétrepül és ha jól sejtem elvesz a kajából, majd jön az ellentéte ... leírni nem tudom jól.
Érzésre olyan, mintha belengene a röpsúly, valami erősebb rugó vagy nem tudom mi kellene, a lényeg szerintem, hogy ne legyen ennyire érzékeny, mert lehet túlszabályoz, figyelmen kívül kéne hagynia a munkaütemi csúcsnyomást elég volna ha a fordulatszám tartással foglalkozna ?
Majd holnap kivesézitek, hogy mekkora hülyeséget írtam.

Nincs profilkép
#59661 Tomszi
2018-08-30 23:09:18

Válasz _NB_ #59656. hozzászólásáraEzeken már rég túl van. Már röpsúlyt is cseréltetett.

#59660 T.f.
2018-08-30 22:42:21

Válasz vénkabi #59659. hozzászólásáraMTZ hidr.tömb kódjai
Kód szerint jó a tömb.
A hiba az állandó nyomásra utal.
- vagy megszorult a megkerülő (nyakas ) szelep
- vagy a vezérlő csatorna ill. a hibásan résolajcsőnek nevezett vezérlő ág dugult , nem engedi tehermentesíteni a megkerülőszeleppel a nyomóágat .
MTZ hidraulika metszet rajz

#59659 vénkabi
2018-08-30 21:51:22

82-es MTZ vezérlőtömb tipusairól homályosítson fel valaki, aki ismerős benne, mert a hócipőm tele van vele, hogy nem tudom normális működésre bírni.
Van ugye a típusjel: GR 80/3/4-222. Ez van a gépemen. A leírás szerint a 222 a dugattyúk tipusa 1., 2., 3. hengerben. Ez mit befolyásol, és még milyenek lehetnek?
A hibajelenség a következő: a helyzetszabályozó kar teljes süllyesztési helyzetében is a motor beindításával azonnal emel, (csak akkor lehet észrevenni, ha nincs rajta eszköz), leállításkor azonnal leereszt. Ha eszköz van rajta és a helyzetszabályozó kar emelésre van állítva, leállítás után szabály szerint azt egy rövid ideig tartja, de lassan leereszti. Ez nem azonos azzal, hogy ereszt a munkahenger, mert nem azonnal kezdi, hanem pár perc múlva, és az így hagyott karral újra indítva az eredeti állapotába emeli az eszközt. Ezeket még elviselném, meg a munkát sem zavarná, de az, hogy fél óra, vagy még rövidebb munka után forró az olaj és nem emel a gép rendesen, az már nem normális. Ez főleg nehezebb eszköznél szembetűnő, de már egy kaszánál is kínos. Olyan mintha semleges helyzetben is zavarná az olajat nagy nyomáson. Lehet, hogy ez a 222 tipus nem passzol az E-H szabályozóhoz?
Ez ukrán tömb. Lehet, hogy az ilyen típusú belorusz normálisan működik?
Ezt a hidraulikás topicba is feltettem, hátha aki nem állhatja az MTZ-t, de szakember tud segíteni.
Minden segítséget, épkézláb ötletet megköszönök.

Nincs profilkép
#59657 Sz_Pisti
2018-08-30 21:42:39

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, 952-es MTZ olyat csinál, hogy hideg motornál rendben van az olajnyomás, de ahogy kezd bemelegedni, egyre jobban csökken, folyamatosan jelez a kis lámpája.
Mivel kezdjem, olajszivattyú?

#59656 _NB_
2018-08-30 21:38:21

Válasz Mtz 550E #59651. hozzászólására

Ilyen problémád nincs ?
Lehet ezt értették vezérlés csere alatt nem a fogaskereket ?
videó

A fordulatszám szabályzó se lötyög ?
videó

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Több termés, kevesebb vegyszer? Így segít a természet
Több termés, kevesebb vegyszer? Így segít a természet
Ezek a módszerek egyértelműen növelik a terméshozamot.
Nehogy büntetés legyen a vége
Nehogy büntetés legyen a vége
Hogyan védekezz az egyik legismertebb gyomnövényünk ellen?
Honda EU 30 IS, gyári japán aggregátor, inverter főpanel hiányosan eladó
Honda EU 30 IS, gyári japán aggregátor,...

315.800 Ft

Suffolk kos eladó
Suffolk kos eladó

50.000 Ft

ÚJ! VAgro 6,2 m osztott késes- tárcsasoros aprítóhenger
ÚJ! VAgro 6,2 m osztott késes-...

5.495.000 Ft

275/40R18 Pirelli P7 103Y újszerű nyári használt gumi 7 mm
275/40R18 Pirelli P7 103Y újszerű nyári...

37.500 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]