----------------------------------------------------------------------------
A Donaldson-os videóban
kezdik a külső átlátszó oldalú porgyűjtős ciklonnal,
majd bemutatják az "aktív" ciklont ami már nem gyűjti a port hanem kidobja
majd a papírbetétes műanyagházas szűrőt ami belül szintén ciklonként viselkedik,
de a porleválasztója nem valami nagy, visszont erre is mutatnak megoldást meglehet hosszabbítani egy darab akár átlátszó csővel is
majd ezután jön a kipufogó elszívásos technológia ami Rába-s és a Fortschritt-s gépekben is volt
--------------------------------------------------------------------------
Lehet ő volt a névadó ?
Válasz szikszaikrisztian #59696. hozzászólásáraÉpp most bütykölök kettőt is az egyik koppra fel lett újítva a másikat csak javítani kellett, holnap kezdem a beállításokat hézagolásokat.
Az egyik nem fordult el jobbra teljesen, le kellett vágnom a munkahenger szár menetes részéről kb 2mm-t így lett jó.
Sajnos azt kell mondanom ami új az nem biztos, hogy jó is. Nem tudom beállítva kihézagolva dobják é piacra az újat, vagy csak úgy összedobálva. Ez utóbbi esetben lehet minden baj, szorulhat, tele lehet forgáccsal, nincs beállítva a nyomás stb...
Ha már fent van a helyén emeld meg a gép elejét és forgasd el a kormányt mindkét irányban. Könnyedén kell neki fordulni, ha szorul akadozik vagy valamelyik irányba nem fordul el teljesen akkor mechanikus eredetű a hiba. Ha ilyen bajt nem tapasztalsz akkor hidraulikus probléma van. Bár új alkatrésznél bármi baj van az cserés, vagy nem?
Válasz Viktorius1 #59697. hozzászólásáraJó lesz
Azért irja 80 as hoz mert 50 es be nincs
Jó lesz bele.
Tömítés is kell. Vagy vágsz egyet.
Köszi. Neked is, meg mindenkinek
Válasz Tekergőkee #59679. hozzászólásáraA gyári nekem most ~3000-nél megköszönte a munkát, nem kapcsol össze.
Nem tudom milyen amit originalnak árulnak 20-ért, sejtéseim mondjuk vannak...
Válasz ...:::Pisti:::... #59683. hozzászólásáraÜdv!
Köszi a segítséget!
Óra meghajtó mechanizmust valóban nem vettem....
Agro-szakinál a legolcsóbb, bár 80-ashoz írják.
Vajon jó lesz az 50-esbe is?
Jó hétvégét!
Hello segitseget szeretnek kerni vetem egy uj szervo oszlopot es a szivattyu is kivolt cserelve es az tortenik hogy nemtudom alavenni teljesen es csunyan visit nem engedi. valaki esetleg tudja hol kell alitani mert nem mertem hozzanyulni eddig?valaszokat elore is koszonom
Válasz csferri #59691. hozzászólásáraHa ilyen körülmények ( por+ rossz szélirány) vannak, akkor mindennap kifújom, hűtőt, szűrőt.
És van benne rendesen.
Mi alapján döntitek el, hogy mikor cserés a filter?
Tisztelt Uraim.
Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy alapjáraton a motor erősen zajos, ha megmozďítom a kormányt , orbitos, tejesen eltűnik a zaj, tökéletes hangja lesz. Ha vissza áll középre újra zajos lessz a motor.
Terheli a kormányszivattyú a motort akkor elhalgat.1025.5 mtz.
Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraÉn is azt nem tudom elképzelni hogy hogy tudod esztétikusan elvezetni, másrészt az egy donaldson szűrő amibe eleve van porkidobó , úgy működik mint a ciklon, . Így most sűrűn kell fúvatni, sok por van benne?
Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraNem ismerem a műanyag motorháztetőt,de ha ott elviszel 2-2.5 méter 90mm-es csövet hogy ne dörgölőzzön meg ne legyen a javítás útjába akkor le a kalappal.A hosszúsága nem fog a szívásnál semmit zavarni,az biztos.Én vagy ki teném a szűrőt is,vagy az elején valahová kifúrnám a ciklont.
Válasz mtz1221 #59688. hozzászólásáraA burkolat alatt rátenni egy ciklont? Tuti nem fér el, már csak azért sem, mert nekem a szűrő le van eresztve egészen az akksikra, és fölötte ott van a klíma egyik hűtője, egy ventillátorra együtt.
Én valami olyasmit akarok, hogy szűrőtől gégecsővel visszafordulni a motorháztető alá, ott egyenesen hátra a fülkéig, ott újra gége, ki oldalra és fel, majd egy egyenes a fülke oszlopon, végén a ciklonnal.
Csak a megfelelő méretű(hajlékonyságú) gégecső, és a hozzá illeszkedö egyenesek kellenének. Mindez ha lehet feketében.
A túl hosszú szívórész, ráadásul kanyargatva, nem nehezíti nagyon a beszívást?
Válasz atisgyulai #59687. hozzászólásáraJut eszembe nekem az IMTÉN valamikor az elején volt.Mikor tettem rá mtz nagy ciklont,akkor nagyon jó lett,felét kellett fújni mint most az 1221-et.Ha nem akarod a motorháztetőt kifúrni szerintem egy próbát megérne ha csak a szűrőházra ráraknál egyet.
Válasz Tomszi #59682. hozzászólásáraMost jöttem haza tárcsázásból. Pont ezért hagytam ott. Egyik irányba, srégan hátulról fújt a szél. Végig a traki alatt küldte elölre az anyagot. Direkt figyeltem, hogy az orra végig porban ment, viszont a fülke jobb felső sakánál, csak fordulóknál kapott egy kicsit.
Szóval lehet akármilyen univerzális nyugati konstrukció, néha a tapasztalat felülírja a "mérnöki" kitalációkat.
A fülkén pont ott van két furat, ahol kell Csak belülről kifelé tettem egy-egy csavart, és ahhoz fogattam a két gyári hullámos vasdarabbal, amit elölről levettem.
+ kellett a két-két közcsavar, és a tömlők a hosszabbításhoz.
Válasz Viktorius1 #59681. hozzászólásáraÜdv.
Az órának csinálnod kell helyet. Légy kreatív.
Az órának meghajtó mechanikáját is meg kellett volna vedd. Az üzemóra számláló helyére kell feltenned. Motor jobb eleje, generátor alatt, 3 darab csavar fogja
Válasz atisgyulai #59677. hozzászólásáraNana. A legtöbb nehézuniverzális nyugati traktornál, meg a kisebbeknél is, elöl szívja a levegőt, a hűtő felett. Az orra legtöbbször nem megy porba.
Vettem egy TH-135 üzemórát, szeretném beépíteni a kisfülkés 50-esbe.
Néhány probléma adódik.
1; hol helyezzem el az órát 85mm az átmérője és jó mélly...
2; hová kell bekötni a spirált? Motor? Váltó?
Válasz ..MZ/X.. #59678. hozzászólásáraHelló, ugyan nem engem kérdeztél, de nekem az van a 952.3 ason az orrában amit linkeltél. Ez még gyári áramtalanítója a gépnek, 2260 órás. A fülkéből is lehet kapcsolni, meg kint az órrát fel nyitva is.
Válasz csferri #59675. hozzászólásáraIlyen száraz időben kap rendesen.
Ahogy látom, fönt jobb lenne. Sokszor még földúton is annyira csapja, veri föl a port a széles első gumi. Az orra mindig porba megy.
Tárcsázásról meg ne is beszéljünk. Forduláskor pont a sűrűjébe megy bele a traki eleje.
Válasz T.f. #59664. hozzászólásáraKöszönöm. Én is úgy gondoltam hogy először tömbnél bontom, ezzel mutatja a tömb hibáját. majd a szabályzónál, dugulásvan-e a csőben, ha egyik se akkor szabályzóban dugulás. A szabályzót igaz nincsen ínyemre szétszedni.
Válasz atisgyulai #59674. hozzászólásáraMiért sűrűn dugul? Azt szerintem onnan esztétikusan fel nem viszed, meg a fülketetőnél nyilván több a por mint az orránál.
Én meg olyanban gondolkodom, hogy a motor
levegőszűrő szívórészt, felvinném a fülke felső sarkáig.
Az alany egy műanyagos(.3-as), aminek az orrában van a donaldson szűrő.
Valaminek van valami esztétikus, praktikus megoldása erre?
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraElől közcsavarral bekötni, tankon el lehet vinni a csövet. Hátul egy lemezt felhegeszteni, két nagy fúrattak amibe belemegy a hidraulika csatlakozó, elé mögé egy-egy zégergyűrű.
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraMég nem csináltam, de kis fantázia és alkotókészség kell hozzá, meg esztétikai érzék, és olyan lesz, mint a gyári.
Amúgy egyszerűbb élőben megnézni egy mintát.
Csináltatsz 2 db hidraulikacsövet méretre, egyforma hosszúakat. Közcsavarral bekötöd a motorház jobb oldalán lévő csatlakozókhoz, vagy olyan csatlakozót csináltatsz a csövekre, hogy egyből a vezértömbre kötöd. Szépen hátravezeted a fülke alatt (és a tank között), hátul csinálsz egy neked tetsző stabil tartót, ott ahol pont elfér, ja és a végébe a gyorscsatlakozókat.
Ha már adagolós témánál vagytok kérdeznék én is .A mostani gyártású orosz motorpál adagolónak kellene egy kis anyagot adnom ,mert nem akar menni.Szinte még új traki. Az adagoló önindító felőli fedelét kell levennem addig tudom ,de az orosz félével még nem volt dolgom,csak a cseh motorpállal. Megtudnátok mondani melyik csavaron tekerjek?
Előre is köszönöm.
Válasz vénkabi #59663. hozzászólásáraEgy tipp a hibakeresésre .
Bonts le a vezérlőág összekötő csövét (vékony cső ) , azon , ha a karok semleges vagy úszó állásban vannak vékonyan folynia kell az olajnak , ha igen akkor a tömböt próbálva annak működnie kell és nem épülhet fel a nyomóágban nyomás , ez esetben a helyzetszabályzó felé nem tud tovább folyni semleges állásban az olaj , ott kellene keresni dugulást . Lehet , hogy az új tömbből átnyomott valami szemetet a szabályzó vezérlő ágába .
Válasz T.f. #59660. hozzászólásáraKöszönöm a tippet. Én is ennek a táblázatnak alapján nézem a típust.
Nyakas szelepet már cseréltem benne, de nem javult. Most megpróbálok teljesen újat tenni, úgy hogy a fészkét is cserélem.
A vezérlőcsatorna dugulás is felvetődött bennem, de a vékony cső hibátlan, átjárható. Inkább gondolok a tömbben való csatorna dugulásra.
Viszont eszembe jutott egy újabb dolog, az nem lehet , hogy az égésvégi nyomás ami hirtelen lök egyet a dugattyún és egyben a vezérlésen ami az adagolónál a röpsúlyra is kihat, ami ilyenkor szétrepül és ha jól sejtem elvesz a kajából, majd jön az ellentéte ... leírni nem tudom jól.
Érzésre olyan, mintha belengene a röpsúly, valami erősebb rugó vagy nem tudom mi kellene, a lényeg szerintem, hogy ne legyen ennyire érzékeny, mert lehet túlszabályoz, figyelmen kívül kéne hagynia a munkaütemi csúcsnyomást elég volna ha a fordulatszám tartással foglalkozna ?
Majd holnap kivesézitek, hogy mekkora hülyeséget írtam.
Válasz vénkabi #59659. hozzászólására
Kód szerint jó a tömb.
A hiba az állandó nyomásra utal.
- vagy megszorult a megkerülő (nyakas ) szelep
- vagy a vezérlő csatorna ill. a hibásan résolajcsőnek nevezett vezérlő ág dugult , nem engedi tehermentesíteni a megkerülőszeleppel a nyomóágat .
82-es MTZ vezérlőtömb tipusairól homályosítson fel valaki, aki ismerős benne, mert a hócipőm tele van vele, hogy nem tudom normális működésre bírni.
Van ugye a típusjel: GR 80/3/4-222. Ez van a gépemen. A leírás szerint a 222 a dugattyúk tipusa 1., 2., 3. hengerben. Ez mit befolyásol, és még milyenek lehetnek?
A hibajelenség a következő: a helyzetszabályozó kar teljes süllyesztési helyzetében is a motor beindításával azonnal emel, (csak akkor lehet észrevenni, ha nincs rajta eszköz), leállításkor azonnal leereszt. Ha eszköz van rajta és a helyzetszabályozó kar emelésre van állítva, leállítás után szabály szerint azt egy rövid ideig tartja, de lassan leereszti. Ez nem azonos azzal, hogy ereszt a munkahenger, mert nem azonnal kezdi, hanem pár perc múlva, és az így hagyott karral újra indítva az eredeti állapotába emeli az eszközt. Ezeket még elviselném, meg a munkát sem zavarná, de az, hogy fél óra, vagy még rövidebb munka után forró az olaj és nem emel a gép rendesen, az már nem normális. Ez főleg nehezebb eszköznél szembetűnő, de már egy kaszánál is kínos. Olyan mintha semleges helyzetben is zavarná az olajat nagy nyomáson. Lehet, hogy ez a 222 tipus nem passzol az E-H szabályozóhoz?
Ez ukrán tömb. Lehet, hogy az ilyen típusú belorusz normálisan működik?
Ezt a hidraulikás topicba is feltettem, hátha aki nem állhatja az MTZ-t, de szakember tud segíteni.
Minden segítséget, épkézláb ötletet megköszönök.
Segítséget szeretnék kérni, 952-es MTZ olyat csinál, hogy hideg motornál rendben van az olajnyomás, de ahogy kezd bemelegedni, egyre jobban csökken, folyamatosan jelez a kis lámpája.
Mivel kezdjem, olajszivattyú?
93555 hozzászólás
Válasz rigás #59703. hozzászólásáraszerintem meg nem áéította középre
Videó hegyek

Papírbetétes légszűrő takarításához
----------------------------------------------------------------------------
A Donaldson-os videóban
kezdik a külső átlátszó oldalú porgyűjtős ciklonnal,
majd bemutatják az "aktív" ciklont ami már nem gyűjti a port hanem kidobja
majd a papírbetétes műanyagházas szűrőt ami belül szintén ciklonként viselkedik,
de a porleválasztója nem valami nagy, visszont erre is mutatnak megoldást meglehet hosszabbítani egy darab akár átlátszó csővel is
majd ezután jön a kipufogó elszívásos technológia ami Rába-s és a Fortschritt-s gépekben is volt
--------------------------------------------------------------------------
Lehet ő volt a névadó ?
Válasz szikszaikrisztian #59696. hozzászólásáraÉpp most bütykölök kettőt is az egyik koppra fel lett újítva a másikat csak javítani kellett, holnap kezdem a beállításokat hézagolásokat.
Az egyik nem fordult el jobbra teljesen, le kellett vágnom a munkahenger szár menetes részéről kb 2mm-t így lett jó.
Sajnos azt kell mondanom ami új az nem biztos, hogy jó is. Nem tudom beállítva kihézagolva dobják é piacra az újat, vagy csak úgy összedobálva. Ez utóbbi esetben lehet minden baj, szorulhat, tele lehet forgáccsal, nincs beállítva a nyomás stb...
Ha már fent van a helyén emeld meg a gép elejét és forgasd el a kormányt mindkét irányban. Könnyedén kell neki fordulni, ha szorul akadozik vagy valamelyik irányba nem fordul el teljesen akkor mechanikus eredetű a hiba. Ha ilyen bajt nem tapasztalsz akkor hidraulikus probléma van. Bár új alkatrésznél bármi baj van az cserés, vagy nem?
Válasz szikszaikrisztian #59696. hozzászólásáraMindkét irányba visít?
Válasz ..MZ/X.. #59699. hozzászólásáraIgen az.
Mondjuk ha így számolom; neked kibírt 3000-et, akkor ennek még van vagy 4-5 éve. (2013-as 1600úó.)
Válasz Viktorius1 #59697. hozzászólásáraJó lesz

Azért irja 80 as hoz mert 50 es be nincs
Jó lesz bele.
Tömítés is kell. Vagy vágsz egyet.
Köszi. Neked is, meg mindenkinek
Válasz atisgyulai #59685. hozzászólásáraTiéd is a gyári még?
Válasz Tekergőkee #59679. hozzászólásáraA gyári nekem most ~3000-nél megköszönte a munkát, nem kapcsol össze.
Nem tudom milyen amit originalnak árulnak 20-ért, sejtéseim mondjuk vannak...
Válasz ...:::Pisti:::... #59683. hozzászólásáraÜdv!
Köszi a segítséget!
Óra meghajtó mechanizmust valóban nem vettem....
Agro-szakinál a legolcsóbb, bár 80-ashoz írják.
Vajon jó lesz az 50-esbe is?
Jó hétvégét!
Hello segitseget szeretnek kerni vetem egy uj szervo oszlopot es a szivattyu is kivolt cserelve es az tortenik hogy nemtudom alavenni teljesen es csunyan visit nem engedi. valaki esetleg tudja hol kell alitani mert nem mertem hozzanyulni eddig?valaszokat elore is koszonom
Válasz atisgyulai #59694. hozzászólásáraA Ràba kipufogó ès szűrő kombinàcioja talàn jo ötlet volt nem? Csak feledèsbe merült.
Válasz csferri #59691. hozzászólásáraHa ilyen körülmények ( por+ rossz szélirány) vannak, akkor mindennap kifújom, hűtőt, szűrőt.
És van benne rendesen.
Mi alapján döntitek el, hogy mikor cserés a filter?
Válasz atisgyulai #59687. hozzászólásáraMilyen sűrűn pucolod most? Mennyi por van benne?
Tisztelt Uraim.
Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy alapjáraton a motor erősen zajos, ha megmozďítom a kormányt , orbitos, tejesen eltűnik a zaj, tökéletes hangja lesz. Ha vissza áll középre újra zajos lessz a motor.
Terheli a kormányszivattyú a motort akkor elhalgat.1025.5 mtz.
Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraÉn is azt nem tudom elképzelni hogy hogy tudod esztétikusan elvezetni, másrészt az egy donaldson szűrő amibe eleve van porkidobó , úgy működik mint a ciklon, . Így most sűrűn kell fúvatni, sok por van benne?
Válasz atisgyulai #59689. hozzászólásáraNem ismerem a műanyag motorháztetőt,de ha ott elviszel 2-2.5 méter 90mm-es csövet hogy ne dörgölőzzön meg ne legyen a javítás útjába akkor le a kalappal.A hosszúsága nem fog a szívásnál semmit zavarni,az biztos.Én vagy ki teném a szűrőt is,vagy az elején valahová kifúrnám a ciklont.
Válasz mtz1221 #59688. hozzászólásáraA burkolat alatt rátenni egy ciklont? Tuti nem fér el, már csak azért sem, mert nekem a szűrő le van eresztve egészen az akksikra, és fölötte ott van a klíma egyik hűtője, egy ventillátorra együtt.
Én valami olyasmit akarok, hogy szűrőtől gégecsővel visszafordulni a motorháztető alá, ott egyenesen hátra a fülkéig, ott újra gége, ki oldalra és fel, majd egy egyenes a fülke oszlopon, végén a ciklonnal.
Csak a megfelelő méretű(hajlékonyságú) gégecső, és a hozzá illeszkedö egyenesek kellenének. Mindez ha lehet feketében.
A túl hosszú szívórész, ráadásul kanyargatva, nem nehezíti nagyon a beszívást?
Válasz atisgyulai #59687. hozzászólásáraJut eszembe nekem az IMTÉN valamikor az elején volt.Mikor tettem rá mtz nagy ciklont,akkor nagyon jó lett,felét kellett fújni mint most az 1221-et.Ha nem akarod a motorháztetőt kifúrni szerintem egy próbát megérne ha csak a szűrőházra ráraknál egyet.
Válasz Tomszi #59682. hozzászólásáraMost jöttem haza tárcsázásból. Pont ezért hagytam ott. Egyik irányba, srégan hátulról fújt a szél. Végig a traki alatt küldte elölre az anyagot. Direkt figyeltem, hogy az orra végig porban ment, viszont a fülke jobb felső sakánál, csak fordulóknál kapott egy kicsit.
Szóval lehet akármilyen univerzális nyugati konstrukció, néha a tapasztalat felülírja a "mérnöki" kitalációkat.
Válasz mtz1221 #59680. hozzászólásáraKöszi!

Csak olyat találtam, ahol a légtartály fölé lehozta a szűrőházat. Nem lenne rossz, de ha nem muszály , nem hoznám el onnan elölről a szűrőt.
Válasz ..MZ/X.. #59678. hozzászólásáraA nyomógombos.
Válasz atisgyulai #59673. hozzászólásáraÍgy néz ki:


És így van felfogatva:
A fülkén pont ott van két furat, ahol kell Csak belülről kifelé tettem egy-egy csavart, és ahhoz fogattam a két gyári hullámos vasdarabbal, amit elölről levettem.
+ kellett a két-két közcsavar, és a tömlők a hosszabbításhoz.
Válasz Viktorius1 #59681. hozzászólásáraÜdv.
Az órának csinálnod kell helyet. Légy kreatív.
Az órának meghajtó mechanikáját is meg kellett volna vedd. Az üzemóra számláló helyére kell feltenned. Motor jobb eleje, generátor alatt, 3 darab csavar fogja
Válasz atisgyulai #59677. hozzászólásáraNana. A legtöbb nehézuniverzális nyugati traktornál, meg a kisebbeknél is, elöl szívja a levegőt, a hűtő felett. Az orra legtöbbször nem megy porba.
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne.
Vettem egy TH-135 üzemórát, szeretném beépíteni a kisfülkés 50-esbe.
Néhány probléma adódik.
1; hol helyezzem el az órát 85mm az átmérője és jó mélly...
2; hová kell bekötni a spirált? Motor? Váltó?
Előre is köszi a válaszokat
Válasz atisgyulai #59674. hozzászólására1021
Válasz ..MZ/X.. #59678. hozzászólásáraHelló, ugyan nem engem kérdeztél, de nekem az van a 952.3 ason az orrában amit linkeltél. Ez még gyári áramtalanítója a gépnek, 2260 órás. A fülkéből is lehet kapcsolni, meg kint az órrát fel nyitva is.
Válasz atisgyulai #59677. hozzászólásáraMűanyagoson neked milyen áramtalanító van? Nyomógombos vagy a hagyományos benyomós/tekerős?
Válasz csferri #59675. hozzászólásáraIlyen száraz időben kap rendesen.
Ahogy látom, fönt jobb lenne. Sokszor még földúton is annyira csapja, veri föl a port a széles első gumi. Az orra mindig porba megy.
Tárcsázásról meg ne is beszéljünk. Forduláskor pont a sűrűjébe megy bele a traki eleje.
Válasz T.f. #59664. hozzászólásáraKöszönöm. Én is úgy gondoltam hogy először tömbnél bontom, ezzel mutatja a tömb hibáját. majd a szabályzónál, dugulásvan-e a csőben, ha egyik se akkor szabályzóban dugulás. A szabályzót igaz nincsen ínyemre szétszedni.
Válasz atisgyulai #59674. hozzászólásáraMiért sűrűn dugul? Azt szerintem onnan esztétikusan fel nem viszed, meg a fülketetőnél nyilván több a por mint az orránál.
Én meg olyanban gondolkodom, hogy a motor
levegőszűrő szívórészt, felvinném a fülke felső sarkáig.
Az alany egy műanyagos(.3-as), aminek az orrában van a donaldson szűrő.
Valaminek van valami esztétikus, praktikus megoldása erre?
Válasz Zsolesz100 #59668. hozzászólásáraMajd holnap lefotózom. A felfogatás a lényeg. A többi kb. úgy van ahogy Tomszi írta.
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraElől közcsavarral bekötni, tankon el lehet vinni a csövet. Hátul egy lemezt felhegeszteni, két nagy fúrattak amibe belemegy a hidraulika csatlakozó, elé mögé egy-egy zégergyűrű.
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraA gyártó oldalán fent van pár alkatrész jegyzék
http://belarus-tractor.com/en/service/operation-manual/
Pl: a
BELARUS 892, 892.2, 892.3-nál a 200. oldaltól kezdődik
http://belarus-tractor.com/upload/iblock/6f2/kds_892_892.2_892.3_2014_eng.pdf.zip
- kép
de ha "modernebb" akarom mondani újracsomagolt vasad van akkor
BELARUS 952.5 MMZ-nél meg a 234. oldaltól kezdődik
http://belarus-tractor.com/upload/iblock/dd7/kds_952.5_2013_eng.pdf.zip
- kép
Válasz mtz 820,2 #59665. hozzászólásáraÚgytudom ugyan az mint a cseh.
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraMég nem csináltam, de kis fantázia és alkotókészség kell hozzá, meg esztétikai érzék, és olyan lesz, mint a gyári.
Amúgy egyszerűbb élőben megnézni egy mintát.
Csináltatsz 2 db hidraulikacsövet méretre, egyforma hosszúakat. Közcsavarral bekötöd a motorház jobb oldalán lévő csatlakozókhoz, vagy olyan csatlakozót csináltatsz a csövekre, hogy egyből a vezértömbre kötöd. Szépen hátravezeted a fülke alatt (és a tank között), hátul csinálsz egy neked tetsző stabil tartót, ott ahol pont elfér, ja és a végébe a gyorscsatlakozókat.
Válasz medikus #59667. hozzászólásáraGondoltam, hátha valaki már megcsinálta, és meg is osztja :)
Válasz Zsolesz100 #59666. hozzászólásáraLáttál gyárias megoldást?
Helló!
Ki milyen módszerrel és hol visz hátra még egy pár hidraulikát Mtz-nél, és hova rögzíti?
Csak gyárias normális megoldások érdekelnek :)
Köszi
Szevasztok márkatársak!
Ha már adagolós témánál vagytok kérdeznék én is .A mostani gyártású orosz motorpál adagolónak kellene egy kis anyagot adnom ,mert nem akar menni.Szinte még új traki. Az adagoló önindító felőli fedelét kell levennem addig tudom ,de az orosz félével még nem volt dolgom,csak a cseh motorpállal. Megtudnátok mondani melyik csavaron tekerjek?
Előre is köszönöm.
Válasz vénkabi #59663. hozzászólásáraEgy tipp a hibakeresésre .
Bonts le a vezérlőág összekötő csövét (vékony cső ) , azon , ha a karok semleges vagy úszó állásban vannak vékonyan folynia kell az olajnak , ha igen akkor a tömböt próbálva annak működnie kell és nem épülhet fel a nyomóágban nyomás , ez esetben a helyzetszabályzó felé nem tud tovább folyni semleges állásban az olaj , ott kellene keresni dugulást . Lehet , hogy az új tömbből átnyomott valami szemetet a szabályzó vezérlő ágába .
Válasz T.f. #59660. hozzászólásáraKöszönöm a tippet. Én is ennek a táblázatnak alapján nézem a típust.
Nyakas szelepet már cseréltem benne, de nem javult. Most megpróbálok teljesen újat tenni, úgy hogy a fészkét is cserélem.
A vezérlőcsatorna dugulás is felvetődött bennem, de a vékony cső hibátlan, átjárható. Inkább gondolok a tömbben való csatorna dugulásra.
Válasz Tomszi #59661. hozzászólásáraKöszi, nem vagyok naprakész MTZ 550E-ből, de most utánanézve hsz-it, már látom.
Viszont eszembe jutott egy újabb dolog, az nem lehet , hogy az égésvégi nyomás ami hirtelen lök egyet a dugattyún és egyben a vezérlésen ami az adagolónál a röpsúlyra is kihat, ami ilyenkor szétrepül és ha jól sejtem elvesz a kajából, majd jön az ellentéte ... leírni nem tudom jól.
Érzésre olyan, mintha belengene a röpsúly, valami erősebb rugó vagy nem tudom mi kellene, a lényeg szerintem, hogy ne legyen ennyire érzékeny, mert lehet túlszabályoz, figyelmen kívül kéne hagynia a munkaütemi csúcsnyomást elég volna ha a fordulatszám tartással foglalkozna ?
Majd holnap kivesézitek, hogy mekkora hülyeséget írtam.
Válasz _NB_ #59656. hozzászólásáraEzeken már rég túl van. Már röpsúlyt is cseréltetett.
Válasz vénkabi #59659. hozzászólására

Kód szerint jó a tömb.
A hiba az állandó nyomásra utal.
- vagy megszorult a megkerülő (nyakas ) szelep
- vagy a vezérlő csatorna ill. a hibásan résolajcsőnek nevezett vezérlő ág dugult , nem engedi tehermentesíteni a megkerülőszeleppel a nyomóágat .
82-es MTZ vezérlőtömb tipusairól homályosítson fel valaki, aki ismerős benne, mert a hócipőm tele van vele, hogy nem tudom normális működésre bírni.
Van ugye a típusjel: GR 80/3/4-222. Ez van a gépemen. A leírás szerint a 222 a dugattyúk tipusa 1., 2., 3. hengerben. Ez mit befolyásol, és még milyenek lehetnek?
A hibajelenség a következő: a helyzetszabályozó kar teljes süllyesztési helyzetében is a motor beindításával azonnal emel, (csak akkor lehet észrevenni, ha nincs rajta eszköz), leállításkor azonnal leereszt. Ha eszköz van rajta és a helyzetszabályozó kar emelésre van állítva, leállítás után szabály szerint azt egy rövid ideig tartja, de lassan leereszti. Ez nem azonos azzal, hogy ereszt a munkahenger, mert nem azonnal kezdi, hanem pár perc múlva, és az így hagyott karral újra indítva az eredeti állapotába emeli az eszközt. Ezeket még elviselném, meg a munkát sem zavarná, de az, hogy fél óra, vagy még rövidebb munka után forró az olaj és nem emel a gép rendesen, az már nem normális. Ez főleg nehezebb eszköznél szembetűnő, de már egy kaszánál is kínos. Olyan mintha semleges helyzetben is zavarná az olajat nagy nyomáson. Lehet, hogy ez a 222 tipus nem passzol az E-H szabályozóhoz?
Ez ukrán tömb. Lehet, hogy az ilyen típusú belorusz normálisan működik?
Ezt a hidraulikás topicba is feltettem, hátha aki nem állhatja az MTZ-t, de szakember tud segíteni.
Minden segítséget, épkézláb ötletet megköszönök.
Válasz Sz_Pisti #59657. hozzászólásáraMechanikus órával.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, 952-es MTZ olyat csinál, hogy hideg motornál rendben van az olajnyomás, de ahogy kezd bemelegedni, egyre jobban csökken, folyamatosan jelez a kis lámpája.
Mivel kezdjem, olajszivattyú?
Válasz Mtz 550E #59651. hozzászólására
Ilyen problémád nincs ?
Lehet ezt értették vezérlés csere alatt nem a fogaskereket ?
videó
A fordulatszám szabályzó se lötyög ?
videó