Ez lehet turbó belső venilltátor elkopott vagy erős lóg.
Nekem van 245-ös felújitott 69 ezer ft, új gyári német MAN 80 ezer ft. Nincs becsületes turbót felújitott és cseredarabok. Ha új gyári összerakni sokáig birt maradt és megfelelő a olajat.
Zetor 160-ös gyári sima motor 120 lovas, ha benne turbót akkor 30-40 ló növelni, 150-155 lovas.
És Dutrához lehet átalakítni Csepel D-613-ös + turbót felszerelhetőt.
Ismersőm MTZ-82-es összerakni zetor turbóból, aztán szét eltört a főtengelyt. Azt mondták, hogy 100-110 lovas. Nem igazán nem jó.
Hát akkor valószínű a felújítás körül kell keresni a problémát.
Jól mondják a többiek, ha a visszafolyó lenne eltömődve akkor locsogna az olaj.
A csavar dolgot én sem tartom valószínűnek, annak látható nyomainak kell maradnia.
Persze, hogy sok a 80pénz, főleg ha kétszer kell kiadni. Nem úgy értettem, hogy mit nekem 80roppantás ide vagy 50turbót :)))
Minden esetre, ha rászánod magad egy new túróra, rendesen nyálazd át a lehetőségeket.
De attól függetlenül, hogy nem a légszűrő ház okozta a problémát, azt sem árt sterilizálni.
Ahogy JaniX is mondta a csavar kizárva mert letörtek volna a turbina kerék lapátjai (persze nemtom h letörtek e v nem:))nem lehet h mégsem kap megfelelő olajzást???
Vagy valamiért megszorult ?????
Nem biztos, hogy az új turbóval, is gondok lesznek, mert, a felújított már akárhány üzemórás fáradt lehetett, és lehet nem volt kiegyensúlyozva!
Csak relatíve nem drága a turbó :).
Csavart biztos nem szív fel! ;)
A motoron egy felújitott K28 as turbó volt, ami nem ment tovább 2 napnál miután az előzőt kicseréltük! Amúgy örülök h nem tartod drágának a turbó árát, nekem kicsit sok, főleg hogy a felújítottat 50 ért vettem, most meg vehettem 1 másikat. Az olajat feltétlen lecserélem a motorba, és a szürőket is kicserélem. Esetleg lehet olyan h a levegőszürőből felszív valami kiesett csavart, stb, és attól törik el a tengely??? De azt is hallotta, lehet az olajvisszafolyó csöve van eltömődve, de ma mindent kiderítünk.
Nem írtad milyen turbórol van szó, így nem tudjuk valóban drága e. Csak annyit írnék, hogy az én autómhoz ha szalonban rendelem a turbót 360.000,-Ft! Pedig gondolom harmad akkora mint tiéd :) A crystalra 2 éve azthiszem 140.000,-Ft-ért sikerült vásárolni egy vadi dzsentót. Tutkó, hogy drága az a 80? :))
Az olajról sem írtál többet csak, hogy diesel. Erre akkor én azt mondom próbáld meg a turbo diesel olajat! :)
(Sokat jár alacsony fordulaton a motor, kevés olajat kap a turbó,[akár gyenge olajminőség miatt] nagyobb súrlódás, kopás, anyag elgyengül, utána meghajtod, páff el is tört a tengely..)
Felújított turbó volt rajta?
Amúgy az nem drága 1 kkk turbóért.
A cristal-é is drágább, pedig az csak cseh....
Szerintem inkább kiegyensúlyozottlanságmiat törik, mint olajhiba miatt!
Képzeljétek el egy új turbó ára 80+ áfa, azt hittem lehidalok. Nem tudtok valami akciósat, a Tiszától keletre??
Szóval ez a motor nekem egy darus erdészeti közelítőben van, tehát sokat pörög 8-900 as fordulaton, de a hiba az mindíg aszfalton történt, ahol olyan 1500-ös fordulattal megyek. Az olaj az Catarpilleres diesel olaj, de úgy látszik ennek nem jó, pedig az MTZ-m hogy örül neki............az olajnyomás is normális 3-4 bar.
Milyen olajat ajánlanál? Persze ne legyen túl drága:)
Válasz #5. hozzászólásra
Ez így van, plusz még az is jó ha indításkor először töltés nélkül hajtatod, a mai legújabbakon az elektonika már megcsinálja ugyanezt.
A turbós motornak eleve kicsit vékonyabb olaj kell, mint sima szívónak.
Sokan nincsenek tisztában azzal, mire kell odafigyelni egy turbós motornál!
néhány gondolat:
- hidegen TILOS pörgetni eszetlenül
- hidegen tilos erőltetni
- Nagyon nem használ a padlógázas indítás!
- leállítás előtt illő megvárni még visszaesik a turbó fordulata
-intenzív motor igénybevételnél, leállítás előtt 2-3 perc járatás 1000-1200-as fordulaton, majd alapjáraton 1-2 percet..
- Sokat ne járassunk alapjáraton egy turbós motort!
- Lehetőleg ne járjunk eltömődött légszűrővel.
Kis odafigyeléssel meg tudjuk duplázni a turbónk élettartamát, persze ha nem gyári hibás... :)
Fontos még az is, hogy ne gagyi olajat használjunk! Nagy átlagban 15W-40 olaj kell a turbós traktorokba.
Mi anno a Rábába 15W-40 Urania olajat használtunk. Jobban bevált mint Agip, vagy Mol.
bátyám 250-ese ugyan ezt csinálta,szennyezett volt az olaj,kis szemcsék voltak benne,olajcserével megoldódott ő molos turbo dieselt használ az vált be neki a legjobban
Szia!
Azt szeretném megtudni, mi okozhatja a rábámnak azt a gondját, hogy az elmúlt 2 hétben 2 turbó(K28 as )tengelyét is eltörte??Gyakorlatilag megeszi a turbókat. Nincsen hajtva a gép és nem is melegszik. Olajnyomást megkapja a turbó.Lehet az olaj gagyi benne???
Ha tudsz légyszives segíts!!!
131 hozzászólás
Válasz #29. hozzászólásra
tárcsárol pont nincs baszus!!!!!!!!!!
meg hát szét van szedve kosárba!!!
ha meglesz csinálok rola ,és elküldöm neked!
Válasz #28. hozzászólásra
kések mind van, de tárcsássoros nincs.
Válasz #27. hozzászólásra
akarom megnézni a képeket!
e-mail: alesi1982@mailbox.hu
nekem is van!! )))
tárcsa is megvan, azt javitjuk most a télen.......
Válasz #25. hozzászólásra
mármint tárcsa nélkül van ???késsek mind megvannak???
Válasz #25. hozzászólásra
Neki van!
Felújítja aztán elcseneted az embereiddel tőle!
Válasz #24. hozzászólásra
igen. Megvan. Keresek gyári hátsó 2 soros tárcsás. Sehol nincs. :(
Válasz #23. hozzászólásra
szeva alesi!! vkor irtál hogy van latarod!!megvan még??
Ez lehet turbó belső venilltátor elkopott vagy erős lóg.
Nekem van 245-ös felújitott 69 ezer ft, új gyári német MAN 80 ezer ft. Nincs becsületes turbót felújitott és cseredarabok. Ha új gyári összerakni sokáig birt maradt és megfelelő a olajat.
Zetor 160-ös gyári sima motor 120 lovas, ha benne turbót akkor 30-40 ló növelni, 150-155 lovas.
És Dutrához lehet átalakítni Csepel D-613-ös + turbót felszerelhetőt.
Ismersőm MTZ-82-es összerakni zetor turbóból, aztán szét eltört a főtengelyt. Azt mondták, hogy 100-110 lovas. Nem igazán nem jó.
Válasz #21. hozzászólásra
Ja!
Én is megreklamálnám, ha volna rá mód!
Válasz #20. hozzászólásra
jolmogyák afelujitásnemvoltjó mértnemcseréltedtedki haszámlásvolt nem axiálosvolt véletlen?
Válasz #15. hozzászólásra
Hát akkor valószínű a felújítás körül kell keresni a problémát.
Jól mondják a többiek, ha a visszafolyó lenne eltömődve akkor locsogna az olaj.
A csavar dolgot én sem tartom valószínűnek, annak látható nyomainak kell maradnia.
Persze, hogy sok a 80pénz, főleg ha kétszer kell kiadni. Nem úgy értettem, hogy mit nekem 80roppantás ide vagy 50turbót :)))
Minden esetre, ha rászánod magad egy new túróra, rendesen nyálazd át a lehetőségeket.
De attól függetlenül, hogy nem a légszűrő ház okozta a problémát, azt sem árt sterilizálni.
Válasz #15. hozzászólásra
Ha a visszafolyó ág el van tömődve akkor nagyon enné az olajat, és a kompresszorház nagyon olajos lenne, de lehet, hogy még a turbinafelölő is!
Válasz #15. hozzászólásra
Ahogy JaniX is mondta a csavar kizárva mert letörtek volna a turbina kerék lapátjai (persze nemtom h letörtek e v nem:))nem lehet h mégsem kap megfelelő olajzást???
Vagy valamiért megszorult ?????
Válasz #15. hozzászólásra
Nem biztos, hogy az új turbóval, is gondok lesznek, mert, a felújított már akárhány üzemórás fáradt lehetett, és lehet nem volt kiegyensúlyozva!
Csak relatíve nem drága a turbó :).
Csavart biztos nem szív fel! ;)
Válasz #14. hozzászólásra
Az olajat egyáltalán nem eszt, tavasszal volt dugózva,hüvelyezve a motor. Az olajnyomás hidegen 3-4, alapjáraton 2. Melegen sem változik.
Válasz #14. hozzászólásra
Helló!
A motoron egy felújitott K28 as turbó volt, ami nem ment tovább 2 napnál miután az előzőt kicseréltük! Amúgy örülök h nem tartod drágának a turbó árát, nekem kicsit sok, főleg hogy a felújítottat 50 ért vettem, most meg vehettem 1 másikat. Az olajat feltétlen lecserélem a motorba, és a szürőket is kicserélem. Esetleg lehet olyan h a levegőszürőből felszív valami kiesett csavart, stb, és attól törik el a tengely??? De azt is hallotta, lehet az olajvisszafolyó csöve van eltömődve, de ma mindent kiderítünk.
üdv
Válasz #13. hozzászólásra
Csipegeti e a motor, hideg-melegen olajnyomás pl
olajcserekor is látszik különbség a fáradt olajnál, de ez lehet csak optikai csalódás
Válasz #12. hozzászólásra
és a másik 2 miért nem vált be? Vagy hogy bírtad összehasonlítani?
Válasz #11. hozzászólásra
CLAAS garis olaja volt 2000-ben
Válasz #9. hozzászólásra
Milyen az az uránia olaj!
Sose hallottam.
Válasz #9. hozzászólásra
Milyen az az uránia olaj!
Sose hallottam.
Válasz #7. hozzászólásra
Nem írtad milyen turbórol van szó, így nem tudjuk valóban drága e. Csak annyit írnék, hogy az én autómhoz ha szalonban rendelem a turbót 360.000,-Ft! Pedig gondolom harmad akkora mint tiéd :) A crystalra 2 éve azthiszem 140.000,-Ft-ért sikerült vásárolni egy vadi dzsentót. Tutkó, hogy drága az a 80? :))
Az olajról sem írtál többet csak, hogy diesel. Erre akkor én azt mondom próbáld meg a turbo diesel olajat! :)
(Sokat jár alacsony fordulaton a motor, kevés olajat kap a turbó,[akár gyenge olajminőség miatt] nagyobb súrlódás, kopás, anyag elgyengül, utána meghajtod, páff el is tört a tengely..)
Válasz #7. hozzászólásra
Felújított turbó volt rajta?
Amúgy az nem drága 1 kkk turbóért.
A cristal-é is drágább, pedig az csak cseh....
Szerintem inkább kiegyensúlyozottlanságmiat törik, mint olajhiba miatt!
Helló!
Képzeljétek el egy új turbó ára 80+ áfa, azt hittem lehidalok. Nem tudtok valami akciósat, a Tiszától keletre??
Szóval ez a motor nekem egy darus erdészeti közelítőben van, tehát sokat pörög 8-900 as fordulaton, de a hiba az mindíg aszfalton történt, ahol olyan 1500-ös fordulattal megyek. Az olaj az Catarpilleres diesel olaj, de úgy látszik ennek nem jó, pedig az MTZ-m hogy örül neki............az olajnyomás is normális 3-4 bar.
Milyen olajat ajánlanál? Persze ne legyen túl drága:)
Köszi mindenkinek!!!
Válasz #5. hozzászólásra
Ez így van, plusz még az is jó ha indításkor először töltés nélkül hajtatod, a mai legújabbakon az elektonika már megcsinálja ugyanezt.
A turbós motornak eleve kicsit vékonyabb olaj kell, mint sima szívónak.
Sokan nincsenek tisztában azzal, mire kell odafigyelni egy turbós motornál!
néhány gondolat:
- hidegen TILOS pörgetni eszetlenül
- hidegen tilos erőltetni
- Nagyon nem használ a padlógázas indítás!
- leállítás előtt illő megvárni még visszaesik a turbó fordulata
-intenzív motor igénybevételnél, leállítás előtt 2-3 perc járatás 1000-1200-as fordulaton, majd alapjáraton 1-2 percet..
- Sokat ne járassunk alapjáraton egy turbós motort!
- Lehetőleg ne járjunk eltömődött légszűrővel.
Kis odafigyeléssel meg tudjuk duplázni a turbónk élettartamát, persze ha nem gyári hibás... :)
Fontos még az is, hogy ne gagyi olajat használjunk! Nagy átlagban 15W-40 olaj kell a turbós traktorokba.
Mi anno a Rábába 15W-40 Urania olajat használtunk. Jobban bevált mint Agip, vagy Mol.
Válasz #3. hozzászólásra
és te milyen oil haszálsz??
bátyám 250-ese ugyan ezt csinálta,szennyezett volt az olaj,kis szemcsék voltak benne,olajcserével megoldódott ő molos turbo dieselt használ az vált be neki a legjobban
Válasz #1. hozzászólásra
Koszos,sűrű,és hideg az olaj.Nem?Hideg motornál,vagy melegen törik el?
Szia!
Azt szeretném megtudni, mi okozhatja a rábámnak azt a gondját, hogy az elmúlt 2 hétben 2 turbó(K28 as )tengelyét is eltörte??Gyakorlatilag megeszi a turbókat. Nincsen hajtva a gép és nem is melegszik. Olajnyomást megkapja a turbó.Lehet az olaj gagyi benne???
Ha tudsz légyszives segíts!!!
Lac