Gázolaj árak 581 Ft Benzin árak 586 Ft EUR 403.88 Ft USD 354.23 Ft CHF 429.55 Ft GBP 477.78 Ft

Fórum

Rába turbó probléma!

Létrehozta: Lakos , 2009-01-23 06:18:43

Kedvencekhez Segítség

131 hozzászólás
#31 jd /4650
2009-01-25 15:34:10

Válasz #29. hozzászólásra

tárcsárol pont nincs baszus!!!!!!!!!!
meg hát szét van szedve kosárba!!!
ha meglesz csinálok rola ,és elküldöm neked!

Nincs profilkép
#30 alesi1982
2009-01-25 15:32:11

Válasz #28. hozzászólásra

kések mind van, de tárcsássoros nincs.

Nincs profilkép
#29 alesi1982
2009-01-25 15:31:38

Válasz #27. hozzászólásra

akarom megnézni a képeket!

e-mail: alesi1982@mailbox.hu

#28 jd /4650
2009-01-25 15:28:49

nekem is van!! )))
tárcsa is megvan, azt javitjuk most a télen.......

#27 jd /4650
2009-01-25 15:24:05

Válasz #25. hozzászólásra

mármint tárcsa nélkül van ???késsek mind megvannak???

Nincs profilkép
#26 Paldoo
2009-01-25 15:22:39

Válasz #25. hozzászólásra

Neki van!
Felújítja aztán elcseneted az embereiddel tőle!

Nincs profilkép
#25 alesi1982
2009-01-25 15:21:03

Válasz #24. hozzászólásra

igen. Megvan. Keresek gyári hátsó 2 soros tárcsás. Sehol nincs. :(

#24 jd /4650
2009-01-25 15:05:24

Válasz #23. hozzászólásra

szeva alesi!! vkor irtál hogy van latarod!!megvan még??

Nincs profilkép
#23 alesi1982
2009-01-25 14:55:34

Ez lehet turbó belső venilltátor elkopott vagy erős lóg.

Nekem van 245-ös felújitott 69 ezer ft, új gyári német MAN 80 ezer ft. Nincs becsületes turbót felújitott és cseredarabok. Ha új gyári összerakni sokáig birt maradt és megfelelő a olajat.

Zetor 160-ös gyári sima motor 120 lovas, ha benne turbót akkor 30-40 ló növelni, 150-155 lovas.

És Dutrához lehet átalakítni Csepel D-613-ös + turbót felszerelhetőt.

Ismersőm MTZ-82-es összerakni zetor turbóból, aztán szét eltört a főtengelyt. Azt mondták, hogy 100-110 lovas. Nem igazán nem jó.

Nincs profilkép
#22 Jani X
2009-01-25 13:37:29

Válasz #21. hozzászólásra

Ja!
Én is megreklamálnám, ha volna rá mód!

#21 johnboth
2009-01-25 13:05:36

Válasz #20. hozzászólásra

jolmogyák afelujitásnemvoltjó mértnemcseréltedtedki haszámlásvolt nem axiálosvolt véletlen?

#20 kaszi
2009-01-25 09:53:12

Válasz #15. hozzászólásra

Hát akkor valószínű a felújítás körül kell keresni a problémát.
Jól mondják a többiek, ha a visszafolyó lenne eltömődve akkor locsogna az olaj.
A csavar dolgot én sem tartom valószínűnek, annak látható nyomainak kell maradnia.
Persze, hogy sok a 80pénz, főleg ha kétszer kell kiadni. Nem úgy értettem, hogy mit nekem 80roppantás ide vagy 50turbót :)))

Minden esetre, ha rászánod magad egy new túróra, rendesen nyálazd át a lehetőségeket.
De attól függetlenül, hogy nem a légszűrő ház okozta a problémát, azt sem árt sterilizálni.

Nincs profilkép
#19 Jani X
2009-01-25 09:11:41

Válasz #15. hozzászólásra

Ha a visszafolyó ág el van tömődve akkor nagyon enné az olajat, és a kompresszorház nagyon olajos lenne, de lehet, hogy még a turbinafelölő is!

#18 kissanya
2009-01-25 09:06:27

Válasz #15. hozzászólásra

Ahogy JaniX is mondta a csavar kizárva mert letörtek volna a turbina kerék lapátjai (persze nemtom h letörtek e v nem:))nem lehet h mégsem kap megfelelő olajzást???
Vagy valamiért megszorult ?????

Nincs profilkép
#17 Jani X
2009-01-25 08:28:35

Válasz #15. hozzászólásra

Nem biztos, hogy az új turbóval, is gondok lesznek, mert, a felújított már akárhány üzemórás fáradt lehetett, és lehet nem volt kiegyensúlyozva!
Csak relatíve nem drága a turbó :).
Csavart biztos nem szív fel! ;)

#16 Lakos
2009-01-25 07:13:02

Válasz #14. hozzászólásra

Az olajat egyáltalán nem eszt, tavasszal volt dugózva,hüvelyezve a motor. Az olajnyomás hidegen 3-4, alapjáraton 2. Melegen sem változik.

#15 Lakos
2009-01-25 07:10:53

Válasz #14. hozzászólásra
Helló!

A motoron egy felújitott K28 as turbó volt, ami nem ment tovább 2 napnál miután az előzőt kicseréltük! Amúgy örülök h nem tartod drágának a turbó árát, nekem kicsit sok, főleg hogy a felújítottat 50 ért vettem, most meg vehettem 1 másikat. Az olajat feltétlen lecserélem a motorba, és a szürőket is kicserélem. Esetleg lehet olyan h a levegőszürőből felszív valami kiesett csavart, stb, és attól törik el a tengely??? De azt is hallotta, lehet az olajvisszafolyó csöve van eltömődve, de ma mindent kiderítünk.

üdv

#14 kaszi
2009-01-25 02:06:04

Válasz #13. hozzászólásra

Csipegeti e a motor, hideg-melegen olajnyomás pl
olajcserekor is látszik különbség a fáradt olajnál, de ez lehet csak optikai csalódás

Nincs profilkép
#13 Jani X
2009-01-24 19:29:00

Válasz #12. hozzászólásra

és a másik 2 miért nem vált be? Vagy hogy bírtad összehasonlítani?

#12 kaszi
2009-01-24 14:54:44

Válasz #11. hozzászólásra

CLAAS garis olaja volt 2000-ben

Nincs profilkép
#11 Jani X
2009-01-24 13:35:31

Válasz #9. hozzászólásra

Milyen az az uránia olaj!
Sose hallottam.

Nincs profilkép
#10 Jani X
2009-01-24 13:35:31

Válasz #9. hozzászólásra

Milyen az az uránia olaj!
Sose hallottam.

#9 kaszi
2009-01-24 08:04:43

Válasz #7. hozzászólásra

Nem írtad milyen turbórol van szó, így nem tudjuk valóban drága e. Csak annyit írnék, hogy az én autómhoz ha szalonban rendelem a turbót 360.000,-Ft! Pedig gondolom harmad akkora mint tiéd :) A crystalra 2 éve azthiszem 140.000,-Ft-ért sikerült vásárolni egy vadi dzsentót. Tutkó, hogy drága az a 80? :))

Az olajról sem írtál többet csak, hogy diesel. Erre akkor én azt mondom próbáld meg a turbo diesel olajat! :)

(Sokat jár alacsony fordulaton a motor, kevés olajat kap a turbó,[akár gyenge olajminőség miatt] nagyobb súrlódás, kopás, anyag elgyengül, utána meghajtod, páff el is tört a tengely..)

Nincs profilkép
#8 Jani X
2009-01-23 17:08:19

Válasz #7. hozzászólásra

Felújított turbó volt rajta?
Amúgy az nem drága 1 kkk turbóért.
A cristal-é is drágább, pedig az csak cseh....
Szerintem inkább kiegyensúlyozottlanságmiat törik, mint olajhiba miatt!

#7 Lakos
2009-01-23 15:01:53

Helló!

Képzeljétek el egy új turbó ára 80+ áfa, azt hittem lehidalok. Nem tudtok valami akciósat, a Tiszától keletre??
Szóval ez a motor nekem egy darus erdészeti közelítőben van, tehát sokat pörög 8-900 as fordulaton, de a hiba az mindíg aszfalton történt, ahol olyan 1500-ös fordulattal megyek. Az olaj az Catarpilleres diesel olaj, de úgy látszik ennek nem jó, pedig az MTZ-m hogy örül neki............az olajnyomás is normális 3-4 bar.
Milyen olajat ajánlanál? Persze ne legyen túl drága:)

Köszi mindenkinek!!!

Nincs profilkép
#6 Tomszi
2009-01-23 14:47:18

Válasz #5. hozzászólásra
Ez így van, plusz még az is jó ha indításkor először töltés nélkül hajtatod, a mai legújabbakon az elektonika már megcsinálja ugyanezt.

#5 kaszi
2009-01-23 14:39:13

A turbós motornak eleve kicsit vékonyabb olaj kell, mint sima szívónak.
Sokan nincsenek tisztában azzal, mire kell odafigyelni egy turbós motornál!
néhány gondolat:

- hidegen TILOS pörgetni eszetlenül
- hidegen tilos erőltetni
- Nagyon nem használ a padlógázas indítás!
- leállítás előtt illő megvárni még visszaesik a turbó fordulata
-intenzív motor igénybevételnél, leállítás előtt 2-3 perc járatás 1000-1200-as fordulaton, majd alapjáraton 1-2 percet..
- Sokat ne járassunk alapjáraton egy turbós motort!
- Lehetőleg ne járjunk eltömődött légszűrővel.

Kis odafigyeléssel meg tudjuk duplázni a turbónk élettartamát, persze ha nem gyári hibás... :)
Fontos még az is, hogy ne gagyi olajat használjunk! Nagy átlagban 15W-40 olaj kell a turbós traktorokba.
Mi anno a Rábába 15W-40 Urania olajat használtunk. Jobban bevált mint Agip, vagy Mol.

#4 jd /4650
2009-01-23 11:14:12

Válasz #3. hozzászólásra

és te milyen oil haszálsz??

Nincs profilkép
#3 kistrakis
2009-01-23 11:09:10

bátyám 250-ese ugyan ezt csinálta,szennyezett volt az olaj,kis szemcsék voltak benne,olajcserével megoldódott ő molos turbo dieselt használ az vált be neki a legjobban

#2 jólaci
2009-01-23 10:05:18

Válasz #1. hozzászólásra

Koszos,sűrű,és hideg az olaj.Nem?Hideg motornál,vagy melegen törik el?

Nincs profilkép
#1 Lakos
2009-01-23 06:18:43

Szia!
Azt szeretném megtudni, mi okozhatja a rábámnak azt a gondját, hogy az elmúlt 2 hétben 2 turbó(K28 as )tengelyét is eltörte??Gyakorlatilag megeszi a turbókat. Nincsen hajtva a gép és nem is melegszik. Olajnyomást megkapja a turbó.Lehet az olaj gagyi benne???
Ha tudsz légyszives segíts!!!

Lac

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Rizskrízis: duplájára ugrottak az árak, jöhet a kormányzati beavatkozás
Rizskrízis: duplájára ugrottak az árak, jöhet a kormányzati beavatkozás
Rekordmennyiségű tartalék felszabadításával és importtal próbálják stabilizálni...
Mi történik a cukor árával?
FAZA RT 9 rendsodróJó állapotban lévó FAZA RT 9 rendsodró eladó. 9 db új csillagkerekekk
FAZA RT 9 rendsodróJó állapotban lévó...

1.150.000 Ft

Massey Ferguson 3690
Massey Ferguson 3690

8.000.000 Ft

Claas dominator 106
Claas dominator 106

3.500.000 Ft

MTZ 550E eladó
MTZ 550E eladó

3.700.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]