Válasz Mtz 550E #4659. hozzászólására1 X leírom hátha hallgatsz rám.Ha már kínlódsz vele ennyit akkor csináld meg rendesen.Ne legyen rúgó a rögtörőkön hanem fix legyen a mélységtartás miatt mint az rt-ken vagy a gruberokon.Meg neked a homokra ne lapvas legyen hanem cső,vagy bordás orosz betonvas min 20-25 mm vastag. PL Így.VAGY így.
Válasz csoppika #4663. hozzászólásáraMajd a kedvéért kiírom 30 mm laposvas 4 mm vastag!Akinek kicsit van fogalma ,rögröröhöz nem a zártszelvényt érti pálcához!
Válasz Mtz 550E #4659. hozzászólására4 mm minden ,az a tengely cső és műanyag perselyes,baromi nehéz így is ,tőrdeli évente a függesztő orsó csapszegeit ,
Válasz gjoni #4657. hozzászólásáraMég annyit a zártszelvény 3-as vagy 4-es falvastagságú? Henger közepén a tengely tömör vas vagy csak cső? Karikák milyen vastagok végén csapágyazva vagy a műanyag perselyes megoldás van?
Válasz Bzsr #4655. hozzászólásáraKb 30 cm átmérő és 7 centinként vannak a pálcák,csavarás nem nagy trükk ,de sok itt leírnom ,az a lényeg kifelé dobja a földet úgy csavartuk.
Válasz csoppika #4645. hozzászólásáraSzámold ki hogy mennyi szöget kell vissza csukni,a kisebb közlők miatt hogy átvágja a földet mint a nagy közlőkkel.Már leírtam párszor az én 3 méteres 28 lapos kiköti a 130 lóerőt a nagy közlők miatt ha rendesen ki van nyitva hogy feketére fordítson.Mellettem meg kb abban a sebességben 2/3 naftával szaladnak a 82-esek 32 lapos kis közlőssel.És még a szememnek is tetszetősebb az ő munkájuk,nem hantol nagy darabokat.Mélység lehet hogy 4-5 centivel kisebb náluk,de mostani eszemmel a tárcsa nem arra való hogy 17-18 centit lemenjünk vele.
Pálcás hengerhez milyen vastag köracél szükséges 12mm elég lenne már hozzá két 140-es rögtörőhöz? Meg ha egyenesen fútnak a pálcák nincs megcsavarva úgy is működne a dolog?
Válasz Sárközi Róbert #4643. hozzászólásáraSzélső lap törik néha forduláskor b...ok fel emelni az x et elől is,csak kerékre nem mindig elég,Aminőségi lap birta addig amig a fagyos szántást nem akartam vele jó pár éve.Eltört a szélső,gagyira cserélve de az olyan mint a himestojás
Válasz mtz1221 #4642. hozzászólásáraNézd meg csak jobban... A csapágy tartók hegesztve vannak fixen... +1 laptól tengelyenként(4db), nem hiszem, hogy könnyebben menne...
Válasz csoppika #4640. hozzászólásáraNekem is le van kopva az Ofas lapok 51 re elől de még mindig jobb mint a Hbr es új lap,tudom mert egy szélsőm eltört butaság miatt és Hbr vettem rá.azóta az az egy mindig törik mert egy sza..
Válasz mtz1221 #4636. hozzászólásáraJó úton elindultam arrafelé...hogy ne vegyek semmit...mert a kicsit jobbra nem telik... Ennyi...
Még megvárom a rövidtárcsa vonalon mit mondanak, aztán ennyi volt...
Válasz csoppika #4635. hozzászólásáraŐket nem ismerem. Letákéktól van még egy gyűrűs. Azzal még különösebb baj nem volt. Egyszer letettem ott ahol nem terveztem mert elszakadt a vonórész cúgpánt csavarja. Még jó hogy föld út voltMeg van még egy sorközművelő amit egy kanyarral, ismerőstől vettem, már meg erősítgetve. Na annak meg a műtrágya adagolása 1 csuda. Mindig ugyanaz a 1-2 cső nem szór de miért????
Fogasborona a Kovács-ker-től van. Jó masszív.
Válasz Jasika #4632. hozzászólásáraTudom még folytatni a sort. Az ásóborona szállítási helyzetbe emelését mtz munkahenger hivatott teljesíteni. Nem lehet eléggé magasra emelni a gépet.Közepes kátyúnál már hintáztatni kell a 3 ponttal, hogy ne érjen le a kés ill.a henger. Nagyobb kátyúnál meg hiába a hinta.
Válasz csoppika #4624. hozzászólásáraSzia!
Volt egy 3,2-es leták tárcsám, de az 552-es MTZ-nek sok volt, az újabb 150 lovas trakinak meg semmi.A lapok gyakran törtek rajta,a tárcsatengely meg hajlékony volt.Aki megvette 100 lovas MTZ-vel használja a mai napig boldogan.Persze javítgatja.
A Bács-Agrogéptől van egy ásóboronám, de egy kicsit sem különb mint a leták gép.Sőt! Ugyanolyan puha anyagból van és még vékonyabb is.A leták összefordított U vasból dolgozott, legalább a súlya megvolt. A Bácsagróst meg nem győzöm erősitgetni, hegeszteni. Tőlük biztos, hogy soha többet semmit nem veszek.
Válasz csoppika #4627. hozzászólásáraÉn is tárcsát nézek az enyémen nincs henger 3,6 sasform x....viszi farkánál fogva de a henger lenne
vagy 600-700 rá ékes
Válasz csoppika #4626. hozzászólásáraMtz nek 56 os pont elég amit irtam sem olyan büszkén viszi.Akerék felcsukésa el van b,,,va hamar leér a kerék..nem is lehet túl mélyen menni vele,akkor minek a nagyobb lap
Válasz csoppika #4624. hozzászólásáraTe mit nézel? a 3.2 bácsagrós is 1400 at ir esetleg +henger lehet több.itt van egy srácnak ékgyűrűhengeres.munkája szép a henger miatt,de nem egy mérnőki műremek...szárazat nem szereti..vékony HBR es lapok...kerékfelfogatás bruha ha,,
Válasz .Richard. #4612. hozzászólásáraHa ingyen odaadják nem kell fizetni se, vagy haver szerzi, amúgy persze hogy igen.
Persze a hegesztés se "csak" hegesztés, összeállítani, vonalba rakni, ne is üssön sokat, ha már össze van állítva és csipkedve, akkor is elhuzhatja a hegesztés.
Igen, minősítés, azért nem javaslom hogy maga megcsinálja, mert ismerem a fórumos előéletét.
Sok ember egyébként azt hiszi magáról, hogy tud hegeszteni, azért mert 2 darab vasat össze tud összehegeszteni. Persze ez is valami, sőt, ha megfelelő szinten megy akkor bizonyos munkahelyeken komoly pénzt lehet vele keresni. De közel sem biztos, hogy egy munkagépet, vagy bármilyen szerkezetet meg tud csinálni az ilyen illető úgymond a "semmiből".
Válasz Bzsr #4617. hozzászólásáraJó lesz az.Arra figyelj hogy a támasztórúd munka közben minimum 10 centit feljebb legyen a tárcsán mint a traktoron.Meg a hidraulika karok is ha munka közben feljebb lennének a tárcsán pár fokkal a vízszintestől akkor lenne a tökéletes.
Válasz mtz1221 #4609. hozzászólásáraÉn is úgy tervezem, hogy 500as csőpálcás henger aminek a felfogatása az első gerendelyen van, a hatsó gerendelyen meg mélységállítás, mint a gruberen. Ha kész feldobom milyen lett a munkáját ősszel meglátom. Akkor így marad a lazító+tárcsa, a gruber meg félretesz!
5116 hozzászólás
Válasz Mtz 550E #4659. hozzászólására1 X leírom hátha hallgatsz rám.Ha már kínlódsz vele ennyit akkor csináld meg rendesen.Ne legyen rúgó a rögtörőkön hanem fix legyen a mélységtartás miatt mint az rt-ken vagy a gruberokon.Meg neked a homokra ne lapvas legyen hanem cső,vagy bordás orosz betonvas min 20-25 mm vastag.
PL Így. VAGY így.
Válasz gjoni #4664. hozzászólásáraÍgy is butának tartsa mindenki,ne röhögjék még miattad is ki ha elmegy 30X30-as lapvasat kérni.
Válasz csoppika #4663. hozzászólásáraMajd a kedvéért kiírom 30 mm laposvas 4 mm vastag!Akinek kicsit van fogalma ,rögröröhöz nem a zártszelvényt érti pálcához!
Válasz gjoni #4662. hozzászólásáraSzerintem arra gondolt, hogy a 30x30 az feléjük négyzetacél...
Válasz mtz1221 #4661. hozzászólásáraAkkor 30x40 élére állítva nem.elég rögtörő pálcáknak??
Válasz gjoni #4653. hozzászólására30 X 30-as laposvas ???
Válasz Mtz 550E #4659. hozzászólására4 mm minden ,az a tengely cső és műanyag perselyes,baromi nehéz így is ,tőrdeli évente a függesztő orsó csapszegeit ,
Válasz gjoni #4657. hozzászólásáraMég annyit a zártszelvény 3-as vagy 4-es falvastagságú? Henger közepén a tengely tömör vas vagy csak cső? Karikák milyen vastagok végén csapágyazva vagy a műanyag perselyes megoldás van?
Válasz Bzsr #4655. hozzászólásáraNem rakodik be ,hamarabb beleragad a tárcsák közzé a föld.
Válasz Bzsr #4655. hozzászólásáraKb 30 cm átmérő és 7 centinként vannak a pálcák,csavarás nem nagy trükk ,de sok itt leírnom ,az a lényeg kifelé dobja a földet úgy csavartuk.
Válasz gjoni #4653. hozzászólásáraVastagfalu 3vagy4mm vastag? Laposvasnál a csavarást hogy vittétek bele?
Válasz gjoni #4653. hozzászólásáraA henger nedves talajon mennyire rakódik be szármaradványtól (pl. kukoricánál)? Mekkora a henger átmérő?
Válasz csoppika #4620. hozzászólására10 lapos vadkertivel ,öntvénytávtartóval kikötöm a 82 mtz-t 56 tárcsaátmérő mind két sor csipkés .
Válasz Mtz 550E #4652. hozzászólására60x60 vastagfalu a keret,tartók 60x10 mm laposvasak ,rögtörő pálca 30x30 mm laposvas
Válasz gjoni #4616. hozzászólásáraÜdv Gjoni!
A rögtörőhöz milyen zártszelvényt használtatok?
Válasz mtz1221 #4650. hozzászólásáraMindegy, mert nálam a csapágy tartó fix...
Válasz csoppika #4645. hozzászólásáraSzámold ki hogy mennyi szöget kell vissza csukni,a kisebb közlők miatt hogy átvágja a földet mint a nagy közlőkkel.Már leírtam párszor az én 3 méteres 28 lapos kiköti a 130 lóerőt a nagy közlők miatt ha rendesen ki van nyitva hogy feketére fordítson.Mellettem meg kb abban a sebességben 2/3 naftával szaladnak a 82-esek 32 lapos kis közlőssel.És még a szememnek is tetszetősebb az ő munkájuk,nem hantol nagy darabokat.Mélység lehet hogy 4-5 centivel kisebb náluk,de mostani eszemmel a tárcsa nem arra való hogy 17-18 centit lemenjünk vele.
Válasz csoppika #4647. hozzászólásáraÉn ezzel a tököli tökölőssel jártam úgy, mint te a győrivel!
Nem ajánlom!
Pálcás hengerhez milyen vastag köracél szükséges 12mm elég lenne már hozzá két 140-es rögtörőhöz? Meg ha egyenesen fútnak a pálcák nincs megcsavarva úgy is működne a dolog?
Válasz mtz1221 #4636. hozzászólásáraA ferocoopost 2 cég árulja, emilre semmi válasz
Novarakopp ...bácsi a.gép
Válasz Sárközi Róbert #4643. hozzászólásáraSzélső lap törik néha forduláskor b...ok fel emelni az x et elől is,csak kerékre nem mindig elég,Aminőségi lap birta addig amig a fagyos szántást nem akartam vele jó pár éve.Eltört a szélső,gagyira cserélve de az olyan mint a himestojás
Válasz mtz1221 #4642. hozzászólásáraNézd meg csak jobban... A csapágy tartók hegesztve vannak fixen...
+1 laptól tengelyenként(4db), nem hiszem, hogy könnyebben menne...
Válasz agrogal #4639. hozzászólásáraEbben már nagyon sok hektár van. az első sor már cserés szerintem sok érte!!
Válasz agrogal #4641. hozzászólásáraSzia Ha mindig ugyan ott törik a lap, akkor nem lehet hogy más a probléma. 51 volt az új is ?
Válasz csoppika #4638. hozzászólásáraTiéden kellene a közlőket 190 mm-re leesztergálni/kicserélni,meg 1-2 tőt +-ba belerakni,és nem kellene másik tárcsa sosem.
Válasz csoppika #4640. hozzászólásáraNekem is le van kopva az Ofas lapok 51 re elől de még mindig jobb mint a Hbr es új lap,tudom mert egy szélsőm eltört butaság miatt és Hbr vettem rá.azóta az az egy mindig törik mert egy sza..
Válasz agrogal #4639. hozzászólásáraHát ja.. csipkék lekopva, elmunkáló nincs(gondolom homokba oda nem is kellett...)
Válasz csoppika #4638. hozzászólásárahttps://auto.jofogas.hu/csongrad/Metalwolf_3_meteres_vontatott_tarcsa_MTZ_utan_elado_94876027.htm
Válasz mtz1221 #4636. hozzászólásáraJó úton elindultam arrafelé...hogy ne vegyek semmit...mert a kicsit jobbra nem telik... Ennyi...
Még megvárom a rövidtárcsa vonalon mit mondanak, aztán ennyi volt...
Válasz csoppika #4635. hozzászólásáraŐket nem ismerem. Letákéktól van még egy gyűrűs. Azzal még különösebb baj nem volt. Egyszer letettem ott ahol nem terveztem mert elszakadt a vonórész cúgpánt csavarja. Még jó hogy föld út volt
Meg van még egy sorközművelő amit egy kanyarral, ismerőstől vettem, már meg erősítgetve. Na annak meg a műtrágya adagolása 1 csuda. Mindig ugyanaz a 1-2 cső nem szór de miért????
Fogasborona a Kovács-ker-től van. Jó masszív.
Válasz csoppika #4635. hozzászólásáraJó úton elindultál a feróssal,erre saját magad ellen fordultál ismét.
Válasz Jasika #4633. hozzászólásáraHa már így beindultál.. Környei vagróst láttál már közelről?
Válasz Jasika #4633. hozzászólásáraEbből baj lesz, meglátod...







(csörögni fog a piros telefon)
Válasz Jasika #4632. hozzászólásáraTudom még folytatni a sort. Az ásóborona szállítási helyzetbe emelését mtz munkahenger hivatott teljesíteni. Nem lehet eléggé magasra emelni a gépet.Közepes kátyúnál már hintáztatni kell a 3 ponttal, hogy ne érjen le a kés ill.a henger. Nagyobb kátyúnál meg hiába a hinta.
Válasz csoppika #4624. hozzászólásáraSzia!
Volt egy 3,2-es leták tárcsám, de az 552-es MTZ-nek sok volt, az újabb 150 lovas trakinak meg semmi.A lapok gyakran törtek rajta,a tárcsatengely meg hajlékony volt.Aki megvette 100 lovas MTZ-vel használja a mai napig boldogan.Persze javítgatja.
A Bács-Agrogéptől van egy ásóboronám, de egy kicsit sem különb mint a leták gép.Sőt! Ugyanolyan puha anyagból van és még vékonyabb is.A leták összefordított U vasból dolgozott, legalább a súlya megvolt. A Bácsagróst meg nem győzöm erősitgetni, hegeszteni. Tőlük biztos, hogy soha többet semmit nem veszek.
Válasz agrogal #4628. hozzászólásáraEgy komának van itt bácsagrós... De nem vagyunk jóban... Szöval tőle hiába kérdezek... 2. szezont nyomja vele...
Válasz agrogal #4628. hozzászólásáraHa nem döglött...akkor a crystal a vezér .
Válasz csoppika #4627. hozzászólásáraÉn is tárcsát nézek az enyémen nincs henger 3,6 sasform x....viszi farkánál fogva de a henger lenne
vagy 600-700 rá ékes
Válasz csoppika #4626. hozzászólásáraMtz nek 56 os pont elég amit irtam sem olyan büszkén viszi.Akerék felcsukésa el van b,,,va hamar leér a kerék..nem is lehet túl mélyen menni vele,akkor minek a nagyobb lap
Válasz agrogal #4625. hozzászólásáraPersze ha szerzel egy 3.20 metalwolfos használt jó állapotút hengerrel 850ért...akkor befogtam...
Válasz agrogal #4625. hozzászólására610es lappal 1800at ír...
Válasz csoppika #4624. hozzászólásáraTe mit nézel? a 3.2 bácsagrós is 1400 at ir esetleg +henger lehet több.itt van egy srácnak ékgyűrűhengeres.munkája szép a henger miatt,de nem egy mérnőki műremek...szárazat nem szereti..vékony HBR es lapok...kerékfelfogatás bruha ha,,
Válasz Jasika #4623. hozzászólásáraAhamm!!! Szóval haveré ezért rohangál a tarló tetején olyan vígan

Akkor az 1800 kilós bácsagrós jó lehet...
Köszi.
Válasz csoppika #4620. hozzászólására
Leták tárcsa műszaki adatok
Válasz csoppika #4620. hozzászólására
Válasz csoppika #4620. hozzászólására
Srácok. A 3.2m leták tárcsáról tud valaki pontos súlyadatot? A honlapjukon nincs... Össze hasonlításnak kéne...
Válasz .Richard. #4612. hozzászólásáraHa ingyen odaadják nem kell fizetni se, vagy haver szerzi, amúgy persze hogy igen.
Persze a hegesztés se "csak" hegesztés, összeállítani, vonalba rakni, ne is üssön sokat, ha már össze van állítva és csipkedve, akkor is elhuzhatja a hegesztés.
Igen, minősítés, azért nem javaslom hogy maga megcsinálja, mert ismerem a fórumos előéletét.
Sok ember egyébként azt hiszi magáról, hogy tud hegeszteni, azért mert 2 darab vasat össze tud összehegeszteni. Persze ez is valami, sőt, ha megfelelő szinten megy akkor bizonyos munkahelyeken komoly pénzt lehet vele keresni. De közel sem biztos, hogy egy munkagépet, vagy bármilyen szerkezetet meg tud csinálni az ilyen illető úgymond a "semmiből".
Válasz Bzsr #4617. hozzászólásáraJó lesz az.Arra figyelj hogy a támasztórúd munka közben minimum 10 centit feljebb legyen a tárcsán mint a traktoron.Meg a hidraulika karok is ha munka közben feljebb lennének a tárcsán pár fokkal a vízszintestől akkor lenne a tökéletes.
Válasz mtz1221 #4609. hozzászólásáraÉn is úgy tervezem, hogy 500as csőpálcás henger aminek a felfogatása az első gerendelyen van, a hatsó gerendelyen meg mélységállítás, mint a gruberen. Ha kész feldobom milyen lett a munkáját ősszel meglátom. Akkor így marad a lazító+tárcsa, a gruber meg félretesz!