Ha szeretnénk megválni hű bajtársunktól, akivel hosszú napokat dolgoztunk több éven keresztül a földeken fontos, hogy olyan hirdetést adjunk fel, ami tényleg azt tükrözi, hogy bizony ez a traktor már bizonyított, és fog is még hosszú éveken keresztül. Persze azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem megtévesztésről van szó, mint amikor az Autónepper és Társa Kft. esőt, havat nem látott, női tulaj, nem dohányzó, és hasonló hangzatos szavakkal adja el a fél éve totálkárra zúzott, ipari hulladéknak alkalmas valamit.

Tehát érdemes néhány percet rászánni egy-két fotó elkészítésére, hiszen a mai világban vizuális inger nélkül teljes érdektelenségbe fulladhat egy jóval áron alul kínált gép eladási szándéka is.

Az sohasem baj ha látszik, hogy mit akarunk eladni – fotó: Shutterstock

1. Elő a nagynyomásút.

Bármilyen furcsa is, de nem árt, ha az eladni kívánt traktor tiszta. Gondolhatjuk úgy, hogy „most jött a munkából jó, hogy koszos”! Ez hülyeség. Esztétikai érzéke mindenkinek van, kinek kifinomultabb, kinek kevésbé, de az mindenkire igaz, hogy sokkal jobban megnézünk egy szemünknek tetszetős dolgot. Tehát rakjuk rendbe a gépet kívül, belül, és lehetőleg a telefon lencséjét is töröljük meg, mert viccesen hangzik ugyan, de nagyon sok kép azért lesz homályos, mert zsíros ujjunk intéz néhány oda nem illő foltot.

Pár kattintással sokkal élethűbbé tehető egy fotó – fotó: Shutterstock

2. Használjunk képszerkesztőt.

Minden telefonon alapfunkció egy egyszerűen használható szerkesztő program. Merjünk vágni, ha túl nagy a kép, és bátran állítsunk a színeken, ha éppen nem azt látjuk a képernyőn amit a gép teljes pompájában mutat. Ha a fakó vagy élettelen, akkor a telítettség és a dinamika lesz a jó barátunk, de a kontraszton vagy az árnyékon is állíthatunk, ha mondjuk a napfény teljesen „kiégette” a lényeget.

A vevő szeme ne a rojtos nacikon, hanem a traktroron legyen – fotó: Shutterstock

3. A traktoron legyen a hangsúly.

Sokan felejtik el, hogy a traktort kell középpontba helyezni és minden más, ami a képre kerül ZAVARÓ TÉNYEZŐ. Ne legyen ugráló kutya, rőzsét hordó anyó, még 15 másik gép, vagy Józsi, aki az ellensúlyon épp felpattint egy sört. A vevő nem kíváncsi ezekre, arra kíváncsi, amit szeretne megvenni, arra viszont nagyon. Tehát mint egy címlapra született Calvin Klein modell, pózoljon szeretett gépünk a hirdetések között, hogy rögtön arra kattintsanak. Ami pedig egy tuning show-n, vagy egy autószalonon működik, vagyis néhány lengeöltözetű lány, nem biztos, hogy ilyen helyzetben segítségünkre lesz az eladásban, sőt.

Ha valami jó, azzal igenis büszkélkedjünk – fotó: Shutterstock

4. Vesszünk el a részletekben.

Ha van valami kidomborítani való a traktoron, mutassuk meg bátran. Nem kopott a kormány, nincs a fényezés lepattogva, szinte újak a gumik stb. Persze ennek ellenkezőjét is ajánlatos a vevő elé tárni, és a jövőre nézve a bizalmat mindenképpen megalapozza egy-egy hiba pontos dokumentálása. Vagyis, ne egy képpel akarjuk eladni a gépünket, ha egyszer lehetőség van feltölteni akár 10-15-öt is, mert ugye az sem vicces, mikor valaki közel 500 km-t autózik, és a helyszínen szembesül olyan problémákkal, amit képekkel megmutathattunk volna.

Megnyerő, ha dolgozni is látjuk a gépet – fotó: Agroinform

5. Mit tud a vas.

Ha elég bevállalósak vagyunk és érezzük az erőt és a képességet magunkban, akkor készítsünk pár dinamikusabb, munka közben elkapott képet. Az ember szívét mindig megdobogtatja, ha dolgozni lát egy-egy ilyen gépszörnyet, és ebben az esetben a közhely is megállja a helyét, miszerint egy kép többet mond ezer szónál.

Amennyiben ön is gépeladás, vagy -vásárlás előtt áll, tekintse meg az Agroinform.hu oldalán található Apróhirdetéseket, ahol most is több mint 42 ezer hirdetés közül válogathat.