A Vidékfejlesztési program beruházási projektjeinél a helyszíni vizsgálat időpontjáról szóló kiértesítés minden esetben telefonon és ügyfélkapun keresztül is megtörténik. Az előkészítendő dokumentumok körét az ellenőr telefonon szóban ismerteti, valamint az írásbeli kiértesítés is részletesen, felsorolásszerűen tartalmazza azt.

A MÁK kéri az érintett támogatásigénylőket és kedvezményezetteket, hogy a veszélyhelyzetre való tekintettel szíveskedjenek minden, a kiértesítésben szereplő dokumentumot a vizsgálat idejére előkészíteni, a szemle, ellenőrzés tárgyát képező gépeket, eszközöket, épületet előzetesen hozzáférhetővé tenni, ezáltal elősegíteni a helyszíni vizsgálatok gyors és hatékony elvégzését. A MÁK célja, hogy a veszélyhelyzet alatt a helyszíni vizsgálatok időtartamát a szükséges minimumra csökkentse.

A benyújtott kérelmek hiánypótlás keretében történő teljessé tétele nehézségekbe ütközhet a veszélyhelyzettel összefüggő korlátozó intézkedések, illetve megbetegedések miatt, ezért a MÁK kéri az alábbiak figyelembevételét:

• Az ügyfelek éljenek a hiányzó dokumentumok elektronikus úton történő megszerzésének lehetőségével elektronikus hitelesítés (AVDH) mellett, amely minden ügyfélkapuval rendelkező természetes személy számára elérhető funkció. Az AVDH szolgáltatás elérhető a NISZ honlapján.

• A hiánypótlást részteljesítéssel is be lehet nyújtani, ha a benyújtandó dokumentumok egy része már rendelkezésére áll.

• Amennyiben bármely kedvezményezettnek a fentiek szerint sincs lehetősége a hiánypótlást teljesíteni, akkor kérik a hatósági karantén elrendelését, illetve a megbetegedést igazoló dokumentummal alátámasztott nyilatkozat írásban történő benyújtását a fennálló problémáról, megjelölve a lehetséges teljesítés várható időpontját.

• Amennyiben a hiánypótlás határidőben történő teljes körű teljesítése a COVID-19 járvánnyal összefüggő hatósági házi karantén elrendelése vagy megbetegedés miatt akadályba ütközik, kérik a hiánypótlás teljesítésére rendelkezésre álló határidő lejártát megelőzően jelezni azt írásban, elektronikus úton a Kincstár felé.

• Amennyiben a támogatást igénylő, illetve kedvezményezett megbetegedése miatt lehetetlenül el a hiánypótlás teljesítése, akkor a betegségből való felépülést követően a hiánypótlás nem teljesítéséből adódó esetleges hátrányos jogkövetkezmények alóli mentesítés érdekében vis maior bejelentést szükséges benyújtani elektronikus úton a Magyar Államkincstár elektronikus űrlapkitöltő felületén az Általános ügyintézés/Általános Vis Maior kérelem menüpontban, amelyhez mellékelni kell a betegség fennállásáról az orvosi igazolást.