Az üzemanyag készítéshez a füvet előzetes feltárás után baktériumokkal kezelik, amelyek a benne lévő cukrot tejsavvá és tejsav származékokká alakítják át, amelyek azután az üzemanyagként alkalmazható kapronsav és dekánsav alapanyagául szolgálnak – írja az energy.economictimes.com.

Az előállítás egyelőre nagyon költséges, és fűből készült üzemanyagból csak minimális, kísérleti mennyiség létezik, a felfedezők viszont már nevet is adtak neki, a gasoline mintájára „grassoline”-nek keresztelték. Valószínűleg az új üzemanyag használatához a motorok bizonyos átalakítására is szükség lesz.

fű

Egyelőre még költséges a fűből készült üzemanyag előállítása – fotó: Shutterstock

A kutatók azonban meg vannak győződve arról, hogy fű a jövő fontos üzemanyagforrása lehet, mivel nem kell lefúrni érte több száz méterre a föld mélyébe vagy a tenger alá, hanem magától feljön a föld színére, éspedig gyakorlatilag tetszőleges tömegben és évente újratermelhető formában, azaz kimeríthetetlenül. Annyi biztos, hogy – sikeres továbbfejlesztés esetén – a „grassoline” a hagyományos üzemanyagoknál jóval olcsóbb lehet, így elképzelhető, hogy néhány éven belül a repülőgépek üzemanyagát fűből nyerik.

A kutatók megjegyzik, hogy a tejsav a lebomló (biodegradable) műanyagok alapanyaga is lehet, ami a csomagolóanyag gyártásban bír nagy jelentőséggel.