Az olaszok régóta híresek a kávé és az olívaolaj iránti szeretetükről. Erre építette új koncepcióját a Starbucks, mely azt remélte, hogy a kettő kombinációjával még több vendéget csábíthat kávézóiba. Egy ideje már új, extra szűz olívaolajjal átitatott kávésort kínál olasz üzleteiben, amit „Oleato"-nak neveznek el – az olasz olaj szó után.

A Starbucks vezérigazgatója, Howard Schultz elmondta, hogy az olívaolaj kávéba való belekeverésének ötletét azután vetette fel, hogy Szicíliában, csak úgy, próbaképpen, összekevert egy kanál olajat a reggeli kávéjával. „Teljesen megdöbbentett a létrejött egyedi íz és textúra" – mondta a cég közleményében.

A közösségi médiában sokan szkeptikusnak tűntek az újítással kapcsolatban. „Olívaolajos kávé?! Még soha nem láttam, hogy olaszok olívaolajjal innák az eszpresszójukat." – írta egy kommentelő.

olívaolaj

Hát, ha eddig nem itták azzal, és most kipróbálták, valószínűleg soha többé nem teszik meg újra, mert a fogyasztóknál a különlegesnek szánt ital – amit egyébként úgy emlegettek, mint „váratlan találkozásból született innovációt, ami bársonyosan sima, enyhén édes és izgalmas" – erős hasmenést váltott ki.

Tehát ha a Starbucks forgalmát nem is, a toalettekét és a vécépapírgyártókét biztosan fellendítette az Oleato.

A Redditen – mint az a napi.hu-n olvasható – egy felhasználó így méltatlankodott:

„Utálom. Az olaj egy perc alatt kiválik azt italból, és gusztustalan sárga folt lesz a kávé tetején."

Egy Crohn-beteg felhasználó pedig úgy fogalmazott:

„Bottal sem nyúlnék hozzá."