Több mint 35 ezer kisiskolás gyermeknek nyílt lehetősége részt venni a Tej Terméktanács közel négy éve megújult, modern élményparkkal működtetett iskolai edukációs programsorozatában.

A Terméktanács ugyan 17 éve kisebb-nagyobb megszakításokkal végez általános iskolás gyermekek és pedagógusaik számára oktató, ismeretterjesztő tevekénységet, azonban a 2/2015.(II. 6.) FM rendelet alapján működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével az elmúlt időszakban jóval látványosabb és élménydúsabb kiállítással járhatták az országot.

A2017/2018. tanévben az ikonikus kék Tejkamion gurult be az iskolák parkolójába, majd a következő tanévben további élményekkel bővített újabb eszközparkkal lepték meg a gyermekeket.

A mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermékfogyasztás.

kép

A mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is.

A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében dietetikus által – kellő szakmaisággal, de mégis gyermekek nyelvén – tartott ismeretterjesztő előadást követően öt élményállomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.

A „Van itthon tej” című kiállítás eszközparkja a mai kor gyermekének igényei alapján összeállított, modern, izgalmas és érdekes állomásokkal került kialakításra. Az élménypontok között szerepel egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyermekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, melynek során megtudhatják milyen, szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben.

Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával, szimbolizálva a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltok polcáig.

A veszélyhelyzet kihirdetése miatt az edukációs roadshow 2020. március 13-án felfüggesztésre került, majd a számos óvintézkedésekkel kiegészített szeptemberi újraindítást követően – az iskolák vezetésének bizonytalansága miatt – november 13-án ismételten leállásra kényszerült.

Elmondható azonban, hogy a 2020-as év rendhagyó és nehézségekkel teli időszaka ellenére is óriási sikerrel zárult a program, amit az iskolák részéről érkező számtalan pozitív visszajelzés igazol.

Az elmúlt, közel négy év során a mobil kiállítással törekedtek az ország legtöbb pontjára eljutni. A program 2017. és 2020. között 117 magyarországi település 204 iskolájában és 25áruházlánc parkolójában jelent meg, egy-egy településen jellemzően több napig állomásozva, melynek köszönhetően csak az iskolákban mostanáig több mint 35 ezer gyermek és pedagógusaik számára nyílt lehetőség megismerni a tej és tejtermékek pozitív élettani hatásait.