Az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó teljes értékesítése 6,177 millió hektolitert ért el tavaly, az előző év óta 7,5 százalékkal csökkent a forgalom – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

A belföldi értékesítés még ezt is meghaladó mértékben, 9 százalékkal esett, 5,657 millió hektolitert tett ki. Ezzel szemben az export 12 százalékkal nőtt, az 521 ezer hektoliteres mennyiség a hazai termelés 9,7 százalékának felelt meg. Az elmúlt évben az import 799 ezer hektoliter volt, 4,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az igazgató szerint a javuló export-import arány azzal magyarázható, hogy a magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira.

A HoReCa-szektort érő negatív gazdasági hatásokat tükrözi, hogy a hordós sör forgalma tavaly az előző évi mennyiségnek csaknem a felére esett, az eladott 297 ezer liter a hazai iparági összforgalom mindössze 4,8 százaléka. A csapolt sör értékesítése mellett az újratölthető üveges sör forgalma szenvedte el a legnagyobb visszaesést.

A magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira – fotó: Pixabay

A szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma szinte megegyezett az előző évivel, a többi szegmensben számottevő volt a csökkenés.

Kántor Sándor hangsúlyozta a folyamatos innováció szükségességét az iparágban, hiszen ezek a magas minőségű, fejlett technológiát igénylő termékek nagymértékben hozzájárultak a söripar tavalyi eredményeihez. A hiányukban még nagyobb lehetett volna az elmaradás az előző évi bázisidőszak forgalmától.

Az öt legnagyobb magyar sörgyártó tavaly 75,86 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetés bevételeihez.

A több mint 90 vizsgált élelmiszer-kategória közül a sör értékben a második legnagyobb forgalmú, ennél csak a feldolgozott hús értékesítése generál magasabb összeget.

A teljes cikk elolvasható ITT.