Ez a téma a hét tudományos szenzációja, a baktériumok eddig nem ismert mozgásának a megfigyelése. Azt eddig is tudni lehetett, hogy számos baktériumbak azonos genotípus mellett különböző fenotípusai lehetnek. Ez azt jelenti, hogy genetikailag azonosak, viszont vannak a folyadékban szabadon úszó úgynevezett plankton-állapotban lévők és vannak egy felületen élők úgynevezett biofilm állapotban.

Lényeg a lényeg, hogy a Henry Samueli School of Engineering and Applied Science at the California Nano Systems at UCLA (Kalifornia Egyetem Los Angeles intézménye) kutatója, Gerard Wong filmre tudta venni, amint a Pseudomonas aerginosa baktérium biofilm fenotípusú egyedei a csillóikra álltak és azok segítségével arrébb mentek. Wong professzor sétáló baktériumoknak (walking bacteria) nevezte őket.

És akkor ez mire jó, merülhet fel a kérdés. Az a helyzet, hogy ez a baktérium szinte mindenhol megtalálható a talajban, a vízben és az emberi test felületén, de többnyire semmi gondot nem szokott okozni. Néha viszont megbetegíti az embert, a legyengült időseket, az égési sérülteket és például a lúgos marással (vörösiszap) sérülteket. Ez a baktérium a felelős a cisztás fibrózis betegségért is, ami halált is okozhat. Az ellene való védekezés elég nehéz, mert elég ellenálló és nagyon gyorsan rezisztens lesz mindenre, ezért reményt keltő a felfedezés. Ha többet tudnak a tudósok a baktérium mozgásáról, akkor az ellene való védekezés lehetőségének a megtalálása is közelebb kerülhet.

Forrás: agrobio.hu